Ύστερα από εβδομάδες δαπανηρότατων ερευνών, το Κέντρο Συντονισμού (JACC) για τον εντοπισμό του Boeing των μαλαιστιανών αερογραμμών κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το αεροπλάνο δεν έπεσε στο σημείο όπου γίνονταν οι έρευνες, δηλαδή δυτικά του Περθ της Αυστραλίας.
«Μπορούμε πλέον να βεβαιώσουμε ότι η περιοχή αυτή δεν είναι το σημείο όπου κατέληξε η πτήση ΜΗ370. Κανένα ίχνος από συντρίμμια του αεροσκάφους δεν βρέθηκε από το υποβρύχιο όχημα και η αυστραλιανή Υπηρεσία Ασφάλειας των Μεταφορών κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η περιοχή πρέπει να αποκλειστεί από μέρος συντριβής του αεροσκάφους» αναφέρεται στην ανακοίνωση του JACC.
Η έρευνα του βυθού από υποβρύχιο ρομπότ στο σημείο όπου είχαν καταγραφεί οι εκπομπές σημάτων -που πιστευόταν ότι προέρχονταν από μαύρα κουτιά- αποδείχτηκε άκαρπη, σύμφωνα με το JACC.
Η ανακοίνωση επιβεβαιώνει τις δηλώσεις που είχε κάνει νωρίτερα στο CNN, ο υποδιευθυντής Θαλασσίων Μέσων του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ, Μάικ Ντιν, ότι τα σήματα που εντοπίστηκαν δεν προέρχονταν από μαύρα κουτιά.
Σύμφωνα με τον ίδιο, έχει πλέον αποδειχθεί ότι αυτά τα σήματα εστάλησαν από άλλη πηγή, άσχετα με το αεροπλάνο.
Πάντως, ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης της Αυστραλίας δηλώνει βέβαιος ότι παρά την εξέλιξη αυτή, το αεροπλάνο έπεσε «κάπου στον Νότιο Ινδικό».
Η πτήση MH370 των Μαλαισιανών Αερογραμμών από την Κουάλα Λουμπούρ προς το Πεκίνο εξαφανίστηκε στις 8 Μαρτίου, λίγο μετά την απογείωσή της από την πρωτεύουσα της Μαλαισίας.
Από τις πρώτες κιόλας ημέρες είχε διατυπωθεί η θεωρία των «δύο διαδρόμων πτήσης»: ο βόρειος διάδρομος από την Μαλαισία προς την ηπειρωτική Κίνα και ο νότιος διάδρομος στον Ινδικό Ωκεανό, σε μια τεράστια θαλάσσια περιοχή δυτικά του Περθ της Αυστραλίας.
Αμέσως ξεκίνησαν έρευνες από πλοία και αεροσκάφη, οι οποίες κάλυψαν μια έκταση 4.638.370 τετραγωνικών χιλιομέτρων, ενώ πραγματοποιήθηκαν 334 πτήσεις συνολικής διάρκειας 3.137 ωρών. Όλα αυτά χωρίς κανένα αποτέλεσμα.
Μόλις πριν από δύο 24ωρα, οι Αρχές της Μαλαισίας είχαν δώσει στη δημοσιότητα τα στοιχεία από τους δορυφόρους, βάσει των οποίων, αντλήθηκε το συμπέρασμα ότι το άφαντο Boeing έπεσε στο Νότιο Ινδικό Ωκεανό.
Οι συγγενείς, που είχαν εξοργιστεί με τις ανακοινώσεις της Κουάλα Λουμπούρ για συντριβή στη θάλασσα χωρίς επιζώντες, ζητούσαν να δουν τα αρχεία ώστε να τα εξετάσουν εμπειρογνώμονες.
Τα πρωτογενή δορυφορικά στοιχεία, έκτασης περίπου 47 σελίδων, δόθηκαν σε συγγενείς, οι οποίοι και τα ανάρτησαν στο Διαδίκτυο.
Πρόκειται για 14 τμήματα στοιχείων από επτά λεγόμενες «χειραψίες», δηλαδή στοιχείων που στοιχειοθετούν την «εμφάνιση» του αεροπλάνου στους δορυφόρους. Τα ζευγάρια των στοιχείων είναι η ώρα και η συχνότητα.