Καλούμαστε σε λίγο να ξαναψηφίσουμε. Ακούμε να εξαγγέλλονται ποικίλα προγράμματα και για ποικίλους τομείς. Ελλιπείς ωστόσο θεωρούμε τις εξαγγελίες και της συμπολίτευσης και της αντιπολίτευσης για ένα τομέα που στις μέρες μας νοσεί θανάσιμα. Κι αυτός είναι η πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Ως εκπαιδευτικός βίωσα την παρακμή της και την προβληματική της κατάσταση. Πιστεύω δε ότι αυτή είναι η αιτία της αποσύνθεσης σήμερα της ελληνικής οικογένειας, της διάβρωσης της κοινωνίας του 21αι, καθώς και της απορρύθμισης της Πολιτείας τόσα χρόνια.Για την παιδεία στα σχολεία δεν προέχουν τα κονδύλια, για τα οποία σκοτωνόμασταν τα τελευταία χρόνια να φωνάζουμε και μας ”παραμάζεψε” η Τρόικα και ησυχάσαμε. Εκείνο που προέχει είναι το πνεύμα, που διακινείται στα σχολεία. Στόχοι.., ιδεολογίες.., βιοθεωρίες.., γνώσεις.., συμπεριφορές.., ηθικοί κανόνες.., επιστημονικές θεωρίες.., πολιτικές θεωρήσεις.., θρησκευτική καλλιέργεια…Όλα αυτά καθοριστικά για τη μελλοντική ζωή του ατόμου και του κράτους. —————————————– Το χάλι που επικρατεί σήμερα στην ελληνική παιδεία είναι ανεκδιήγητο.Τo υπεύθυνο Υπουργείο εδώ και αρκετά χρόνια, κατευθυνόμενο από έξω, προωθούσε μια παιδεία απογυμνωμένη από ελληνικό πνεύμα, το οποίο στις πηγές του έχει τόση αυθεντική ομορφιά.Κι όμως κάποτε ήμασταν εμείς οι εμπνευστές της κουλτούρας των ξένων…Τα προγράμματα του Υπουργείου της Εθνικής Παιδείας και τώρα καλλιεργούν μια πολυπολιτισμική προσωπικότητα στο παιδί, χωρίς να έχει αυτό ακόμη κριτήρια καλού και κακού πολιτιστικού στοιχείου. Του παρέχουν μια διαθρησκευτική κατάρτιση, απεμπολώντας έτσι την ορθόδοξη χριστιανική πίστη, την οποία δεν προλαβαίνει να γνωρίσει ή και δεν μπορεί, γιατί οι γνώσεις που του παρέχονται στο σχολείο είναι μηδαμινές.Και επειδή ό,τι ξένο γίνεται και δικό μας πια — καλομελέτα κι έρχεται — είναι έξω από την πόρτα της παιδείας μας η υιοθέτηση και ανώμαλης σεξουαλικής δραστηριότητας. Και η καλλιέργεια του ”ουδέτερου” φύλου.Έτσι σήμερα τα παιδιά βομβαρδισμένα και συγχυσμένα δεν ξέρουν πού πάνε και τι γυρεύουν. Κατέληξαν μόνο στο εύκολο και στο ευχάριστο. Στο ”τεμπελχανίκι”.Δεν ξέρουν τι σημαίνει κόπος, θυσία, πειθαρχία. Αρέσκονται και επιδίδονται σ΄ό,τι κατακτιέται ”στ΄αρπαχτά”, όπως λέμε, και από την πίσω πόρτα… Στο ελεύθερο σεξ — και μάλιστα από το πρώτο θρόισμα της εφηβείας — , και στους ομόφυλους ερωτικούς συντρόφους.Να είναι καλά γι΄αυτό τα Μ.Μ.Ε και τα επαίσχυντα σήριάλ τους!Καταντούν στα ναρκωτικά… Στην αναρχία και την αναρχικότητα… Που διαφέρει βέβαια από την επιβαλλόμενη διαμαρτυρία και αντίσταση στην αδικία… Από τη δικαιολογημένη αντίδραση σε κάθε τι άνομο…Κι αυτό, γιατί τους λείπει το ”διότι”…Γιατί να καταβάλουν κόπο… Γιατί ν΄αλλάξουν την κοινωνία, αφού απαισιόδοξα σκεπτόμενα και ζώντας χωρίς οραματισμούς, αυτή δεν πρόκειται ν΄αλλάξει… Γιατί να απαγορεύεται το ”βόλεμα”.., η κλοπή.., η τρικλοποδιά στο διπλανό.., η αναρχικότητα,.. Γιατί να μην αυτοκτονήσουν, αφού όλα τελειώνουν στο φτυάρι του νεκροθάφτη… Γιατί να μην αφεθούν να τους παρασύρουν τα άνομα ένστικτά τους και κάθε μορφής αμαρτία… Γιατί.., γιατί.., γιατί… Ατέλειωτα ”γιατί”…Με όλα αυτά θα θέλαμε να πούμε στον αγαπητό μας κ. πρωθυπουργό ότι αγνοώντας και παραβλέποντας ή παραμερίζοντας το θέμα ”σχολική παιδεία”, αφήνει άσπόνδυλο και με ρουτίνας χροιά κάθε άλλο πρόγραμμα. Ακριβώς, γιατί πιστεύουμε πως η παιδεία είναι η σπονδυλική στήλη της ευρυθμίας ενός κράτους και ένα ουσιαστικό κριτήριο της ποιοτικής πολιτικής κάθε κυβέρνησης.Όσο για τον αρχηγό της αξιωματικής αντιπολίτευσης, που μας είναι άκρως συμπαθής, προκειμένου να μην τον αδικούμε ως υποκινητή της αναρχικότητας στη νεολαία, όπως λένε οι κακές γλώσσες, και ως εκ τούτου να μην έχουμε φόβους για κακή παιδεία, αν αναλάβει την εξουσία, θα θέλαμε να μη μας κρατάει στο σκοτάδι όσον αφορά τις απόψεις του πάνω σ΄αυτό το τόσο σημαντικό θέμα.Θα θέλαμε.
Ζιώγα Κατερίνα
Εκπαιδευτικός