Η εθνική Τηλεφωνική Γραμμή Βοήθειας για τα Παιδιά 1056, δέχεται 747 κλήσεις από παιδιά κάθε μέρα!
Συνολικά το 2013 δέχθηκε 272.605 κλήσεις ενώ καταγράφηκαν 679 καταγγελίες σοβαρών περιστατικών κακοποίησης παιδιών, οι οποίες αφορούσαν σε 1.296 παιδιά.
Τα στοιχεία που ανακοίνωσε το Χαμόγελο του Παιδιού με αφορμή την, Παγκόσμια Ημέρα Τηλεφωνικών Γραμμών Βοήθειας στις 17 Μαΐου, σοκάρουν και αποδεικνύουν την τεράστια σημασία που διαδραματίζουν οι Τηλεφωνικές Γραμμές Βοήθειας.
Tο 2013 η «Εθνική Τηλεφωνική Γραμμή για τα Παιδιά SOS 1056» δέχτηκε 272.605 κλήσεις (747 κλήσεις/ημέρα). Αξίζει να σημειωθεί:
● οι 68.192 κλήσεις αφορούσαν σε εξειδικευμένα θέματα παιδιών (αύξηση 10,3 σε σχέση με το 2012)
● αντιμετωπίστηκαν 158 περιστατικά επιτόπιας παρέμβασης, τα οποία αφορούσαν 264 παιδιά
● καταγράφηκαν 679 καταγγελίες σοβαρών περιστατικών κακοποίησης παιδιών, οι οποίες αφορούσαν σε 1.296 παιδιά (αύξηση 55,4 σε σχέση με το 2012)
Το 2013 η «116000 Ευρωπαϊκή Γραμμή για τα Εξαφανισμένα Παιδιά» η οποία είναι κοινή σε όλη την Ευρώπη με στόχο τη διαχείριση περιστατικών εξαφανισμένων παιδιών, δέχτηκε 7.138 κλήσεις (αύξηση 17,2 σε σχέση με το 2012) και :
● διαχειρίστηκαν 124 περιπτώσεις αναζήτησης εξαφανισμένων παιδιών
● από το σύνολο των 124 περιπτώσεων, βρέθηκαν τα 118 παιδιά (95%)
«Το Χαμόγελο του Παιδιού» μέσω της «Εθνικής Τηλεφωνικής Γραμμής για τα Παιδιά SOS 1056» και της «116000 Ευρωπαϊκής Γραμμής για τα Εξαφανισμένα Παιδιά» συμβάλλει άμεσα στην πρόληψη και στην αντιμετώπιση κάθε προβλήματος που αφορά σε παιδί θύμα κακοποίησης, παραμέλησης, εξαφάνισης και παράνομης διακίνησης. Οι Γραμμές απευθύνονται σε παιδιά και ενήλικες, λειτουργούν καθημερινά, 24 ώρες το 24ωρο, 365 μέρες το χρόνο και είναι στελεχωμένες με επιστημονικό προσωπικό, Κοινωνικούς Λειτουργούς και Ψυχολόγους.
«Το Χαμόγελο του Παιδιού» είναι μέλος του Διεθνούς Δικτύου Γραμμών Βοήθειας για παιδιά – Child Helpline International (CHI) – www.childhelplineinternational.org. Το δίκτυο αυτό αριθμεί 178 μέλη – Γραμμές Βοήθειας για παιδιά σε 143 χώρες του κόσμου, όπου όλα τα μέλη το υ συνεργάζονται άμεσα και μοιράζονται την τεχνογνωσία τους με κοινό στόχο την προστασία και την ασφάλεια των παιδιών. Από την ίδρυση του δικτύου Child Helpline International, το 2003, έχουν καταγραφεί διεθνώς πάνω από 126.000.000 κλήσεις που αφορούσαν την ενημέρωση, τη στήριξη και τη φροντίδα παιδιών κι εφήβων.