Αλλάζουν πρόσωπο Αθήνα, Θεσσαλονίκη σε ορίζοντα 20ετίας. Αναπλάσεις, νέος συγκοινωνιακός χάρτης και πρότυπη οικιστική ανάπτυξηellada 2034

Αλλάζουν μορφή Αθήνα και Θεσσαλονίκη τα επόμενα 20 χρόνια με τις κατευθύνσεις που δίνει το νομοσχέδιο για τα νέα Ρυθμιστικά Σχέδια Αθήνας – Αττικής και Θεσσαλονίκης, το οποίο κατατέθηκε στη Βουλή από το υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής.

Όσον αφορά την Αττική, με το νέο Ρυθμιστικό αναδιατάσσονται πλήρως οι δημόσιες συγκοινωνίες, περιορίζονται δραστικά οι επεκτάσεις των σχεδίων πόλεως, αναπλάθεται το κέντρο της Αθήνας και αναβαθμίζεται η περιοχή του Ελαιώνα.

Το νέο Ρυθμιστικό Θεσσαλονίκης δίνει έμφαση στην ενδυνάμωση του Μητροπολιτικού Κέντρου της πόλης για τη δημιουργία ισχυρού κέντρου αναφοράς ως προς την ευρύτερη περιοχή και τη χώρα.

Στο σχέδιο νόμου, εξάλλου, περιλαμβάνονται ρυθμίσεις για τον σχεδιασμό και την πολεοδομική οργάνωση της περιοχής της Νέας Φιλαδέλφειας Αττικής, στον χώρο όπου βρισκόταν το γήπεδο ποδοσφαίρου του ιστορικού ερασιτεχνικού αθλητικού σωματείου της ΑΕΚ, όπου ορίζεται το κανονιστικό πλαίσιο εντός του οποίου μπορούν να πραγματοποιηθούν και να λειτουργήσουν σύγχρονες αθλητικές, κοινωνικές και πολιτιστικές εγκαταστάσεις, οι οποίες θα συγκροτούν το Κέντρο Αθλητισμού, Μνήμης και Πολιτισμού με κύριο φορέα την ΑΕΚ.

Το νέο Ρυθμιστικό της Αθήνας προβλέπει περιορισμένες επεκτάσεις σχεδίων πόλεως, υιοθετώντας ένα πρότυπο οικιστικής ανάπτυξης, σύμφωνα με την αρχή της “συμπαγούς πόλης”, στο πλαίσιο του οποίου η κάλυψη των οικιστικών αναγκών επιδιώκεται κυρίως μέσα στην ήδη θεσμοθετημένη αστική γη.

Η οικιστική ανάπτυξη διοχετεύεται καταρχάς στις υφιστάμενες πόλεις και οικισμούς με αποφυγή κατάληψης περιαστικού και εξωαστικού χώρου.

Σύμφωνα με το νέο Ρυθμιστικό, αλλάζει πλήρως ο συγκοινωνιακός χάρτης της Αττικής. Οι δημόσιες συγκοινωνίες οργανώνονται σε δύο βασικά δίκτυα. Το πρωτεύον, που έχει ως στόχο να διεκπεραιώνει το μεγαλύτερο όγκο συλλογικών μετακινήσεων στην Αττική και αποτελείται από μέσα σταθερής τροχιάς (μετρό, ηλεκτρικός, τραμ) και το δευτερεύον που έχει χαρακτήρα συμπληρωματικό και τροφοδοτικό ως προς το πρωτεύον και αποτελείται από γραμμές τρόλεϊ και λεωφορείων.

Για τη βελτίωση προσβασιμότητας του πόλου ανάπτυξης πρώην Αεροδρομίου Ελληνικού (και της νοτιοανατολικής περιοχής της Αθήνας) και τη σύνδεσή τους με το Νέο Διεθνή Αερολιμένα Ελ. Βενιζέλος, προτείνεται να αξιολογηθούν εναλλακτικές λύσεις εξυπηρέτησης με μέσα σταθερής τροχιάς, κατά τέτοιον τρόπο όμως ώστε να αποφεύγεται η αστική διάχυση στην περιοχή των Μεσογείων.

Καθοριστικό ρόλο προγραμματίζεται να διαδραματίσει η σήραγγα του Υμηττού που θα συνδέσει την Αττική Οδό με τη λεωφόρο Βουλιαγμένης.

Στο κύριο Οδικό Δίκτυο Αττικής περιλαμβάνονται επίσης οι άξονες Διαπεριφερειακής Σημασίας όπως: Αττική οδός, από Ελευσίνα μέχρι το Διεθνή Αερολιμένα Ελ. Βενιζέλος (νότια πύλη) και επέκταση αυτής μέχρι το Λαύριο.

Ελεύθερη λεωφόρος Σταυρού – Ραφήνας, στο τμήμα από Ανισόπεδο Κόμβο με Αττική Οδόμέχρι διασταύρωση Ραφήνας και σύνδεση με τη βόρεια πύλη του Διεθνούς Αερολιμένα Ελ. Βενιζέλος.

Ο νέος αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα (Κόμβος Αγ. Λουκά) – Θήβα, με παράλληλη νέα σιδηροδρομική σύνδεση, θα αποφορτίσει τον Αυτοκινητόδρομο Αθηνών – Λαμίας στο τμήμα Αθηνών – Υλίκης, ιδιαίτερα από πλευράς εμπορευματικών μεταφορών.

Στους πρωτεύοντες άξονες Μητροπολιτικής Σημασίας περιλαμβάνεται η νέα εθνική οδός Αθηνών – Θεσσαλονίκης στο τμήμα νοτίως της Αττικής οδού μέχρι τη λεωφόρο Ποσειδώνος, η λεωφόρος Κύμης, στο τμήμα σύνδεσης της Αττικής Οδού με τη νέα εθνική οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης, αλλά και η υποθαλάσσια ζεύξη Περάματος – Σαλαμίνας (σε συνδυασμό με διέλευση μέσου σταθερής τροχιάς Πειραιώς – Περάματος προς Σαλαμίνα και με οδική χερσαία πρόσβαση από λεωφόρο Σχιστού, εκτός οικιστικού ιστού Δήμου Περάματος.

Ελεύθερος Τύπος

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.