Ο Γιώργος Κοροπούλης μιλάει στο FortuneGreece.com για την επιτυχία του ελαιολάδου Maleas στο εξωτερικό
Χρειάστηκαν τρία χρόνια προετοιμασίας προτού κάνει την εμφάνισή του στην ελληνική αγορά τον Ιούλιο του 2013. Χωρίς να έχει συμπληρώσει ούτε ένα έτος ζωής, έχει ήδη περάσει τις δύσκολες εξετάσεις, αυτές του να πείσει τις αγορές του εξωτερικού για την πλούσια γεύση του και την υψηλή ποιότητά του.
«Η κρίση ήταν η αφορμή και συγχρόνως το άλλοθι για να ασχοληθούμε με την παραγωγή λαδιού. Αγαπάμε πολύ το ελαιόλαδο και έχουμε πολλούς λόγους που μας σχετίζουν από το παρελθόν μαζί του», αναφέρει στο Fortunegreece.com ο Γιώργος Κοροπούλης, εμπνευστής του Maleas Οlive Οil, του βιολογικού ελαιολάδου που μόλις πρόσφατα τοποθετήθηκε στα ράφια των Harrods. Πρόκειται για το τρίτο κατά σειρά ελληνικό ελαιόλαδο που μπαίνει στα Harrods και για το πρώτο από ελαιόδεντρα βιολογικής καλλιέργειας.
Ο Γιώργος, αρχιτέκτονας στο επάγγελμα, μαζί με τη σύζυγό του, η οποία είναι πολιτικός μηχανικός, βλέποντας την κατάσταση στον κλάδο των κατασκευών παίρνουν πριν από τέσσερα χρόνια το ρίσκο να επενδύσουν ό,τι χρήματα είχαν στο ελαιόλαδο. Αφού παρακολουθούν για μεγάλο χρονικό διάστημα κύκλους σεμιναρίων, διαβάζουν δεκάδες βιβλία για τη γεύση και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του ελαιόλαδου και κάνουν ταξίδια στο εξωτερικό, σχεδιάζουν πολύ προσεκτικά το ελαιόλαδο που θα κάνει τη διαφορά. «Θέλαμε να κάνουμε το καλύτερο και όχι ένα ακόμη ελαιόλαδο. Η καταγωγή μου είναι από τη Μονεμβασιά. Όταν ήμουν μικρός, θυμάμαι τον παππού μου να φτιάχνει στο δικό του ελαιοτριβείο λάδι, βασιζόμενος σε παλιές μεθόδους παραγωγής. Ό,τι και αν κάναμε περιστρεφόταν γύρω από το λάδι. Οι μυρωδιές και οι εικόνες που έχω στη μνήμη μου προέρχονται από αυτό».
Ο ίδιος ανήκει στην κατηγορία των ανθρώπων που δεν κάθονται με σταυρωμένα τα χέρια και δεν μοιρολατρούν όταν έρχονται τα δύσκολα. Αντιθέτως, όντας προσηλωμένος στον στόχο του περνάει από τη θεωρία στην πράξη. «Σήμερα δεν είναι εποχή για δόγματα. Οι άνθρωποι πρέπει να περάσουν στις λύσεις των θεωρημάτων».
Μολονότι η ελληνική αγορά είναι σε άσχημο σημείο, ο Γιώργος Κοροπούλης διατηρεί την αισιοδοξία του και εκφράζει την άποψη πως εάν κάποιος δουλέψει σκληρά, στην πορεία θα ανταμειφτεί. Κάπως έτσι εξελίχθηκαν τα πράγματα και για το λάδι MALEAS, όταν ένα ωραίο πρωί έφτασε στο γραφείο του Γιώργου ένα γράμμα με τίτλο «Maleas at Harrods». Όπως μπορείτε να φανταστείτε, η συγκίνηση ήταν μεγάλη, με δεδομένο ότι τα ίδια τα Harrods αναζήτησαν από μόνα τους ένα λάδι που δεν είχε καν εδραιώσει την παρουσία του στην ελληνική αγορά. Τους ζητήθηκε να αξιολογηθούν και το τεστ βγήκε θετικό.
Εκτός από τα Harrods, πρόσφατα συνάφθηκε συνεργασία και με το Mekur Hoer Markt στη Βιέννη. Από τους 25 τόνους ελαιολάδου που παράγονται ετησίως -αριθμός που θα αυξηθεί με τον καιρό- ένα μέρος του διοχετεύεται σε Ελλάδα, Αυστρία, Αγγλία και Γερμανία. Ο Γιώργος μας αποκαλύπτει δε πως είναι θέμα χρόνου να τοποθετήσουν το Premium προϊόν στην αγορά της Σαουδικής Αραβίας, ενώ βρίσκονται παράλληλα σε συζητήσεις με Αμερική, Γαλλία και Βέλγιο.
«Εμπορικά δεν είμαστε σε καλή κατάσταση στην Ελλάδα και επειδή το target group μας είναι συγκεκριμένο, δίνουμε έμφαση στο εξωτερικό. Στόχος μας για το 2014 είναι να εδραιώσουμε περισσότερο την παρουσία μας στην ελληνική αγορά με τη σύναψη συμφωνιών με μεγαλύτερο αριθμό καταστημάτων και να αυξήσουμε την παραγωγή. Από τις αρχές του έτους έχουν παραχθεί 35.000 φιάλες ελαιολάδου, αριθμός ο οποίος μπορεί να ανέλθει στις 50.000 με 55.000 μέχρι το τέλος της χρονιάς». Το λάδι συσκευάζεται μόνο σε φιάλες των 500 ml -οι οποίες είναι αριθμημένες- και όχι σε μεγαλύτερες, επειδή η κατανάλωση πρέπει να γίνει άμεσα ώστε να μην χαθούν τα μοναδικά χαρακτηριστικά του.
Ως αρχιτέκτονας δεν θα μπορούσε φυσικά να μην βάλει και την καλλιτεχνική πινελιά στη συσκευασία που είναι αναμφίβολα εντυπωσιακή. Επίσης, το όνομα αλλά και ο φάρος που βρίσκεται στην ετικέτα της φιάλης δεν αποτελούν τυχαία επιλογή, αλλά χρησιμοποιούνται δηλωτικά για την περιοχή της Μονεμβασιάς και την ανατολική πλευρά της Χερσονήσου του Μαλέα, που αποτελεί το νοτιότερο ακρωτήρι της Ελλάδας.
«Ο φάρος εμπεριέχει έντονο συμβολισμό. Όταν φτιάχναμε την ετικέτα προσπαθήσαμε να προσεγγίσουμε την έννοια του φάρου. Πέρα από τη σύνδεσή του με τη διαύγεια και τη φωτεινότητα του χρώματος του ελαιολάδου, ο φάρος είναι σημείο αναφοράς της ελπίδας και ταυτοχρόνως υπογραμμίζει την παρουσία του ανθρώπου σε ένα απομακρυσμένο σημείο. Εκπέμπει μια δυναμική».
FortuneGreece