Χωρίς να πιεστεί σε κανένα σημείο ο Βρετανός πιλότος έφερε τη Mercedes για 4ο συνεχή αγώνα στο πρώτο σκαλί του βάθρου.Πίσω του τερμάτισε ο Νίκο Ρόσμπεργκ με την άλλη W05
ήταν ουσιαστικά το 3ο συνεχές 1 – 2 για τις Mercedes. Η εξέλιξη του αγώνα δεν αντέχει σε σοβαρή κριτική καθότι το σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε το Χάμιλτον να στρίβει 1ος και χωρίς καμία πίεση να παραμένει εκεί ως το πέσιμο της καρό σημαίας.
Πίσω του ο Νίκο Ρόσμπεργκ έδωσε μάχη για την 2η θέση. Ο Γερμανός με την άλλη Mercedes εκκινούσε 4ος αλλά έκανε κακή εκκίνηση. Σ’ αυτό πιθανόν να έπαιξε ρόλο και η δυσλειτουργία που υπήρχε στην αποστολή δεδομένων τηλεμετρίας από το μονοθέσιο προς τα πιτ.
Όπως και να έχει ο Γερμανός έχασε θέσεις στην εκκίνηση και σα να μην έφτανε αυτό χτύπησε και με το Μπότας. Ο Ρόσμπεργκ αναγκάστηκε να δώσει μάχη για ν’ ανέβει από την 7η θέση αρχικά στην 5η περνώντας τους Χούλκενμπεργκ και Μάσα. Στη συνέχεια με στρατηγική 2 πιτ στοπ πέρασε το Φέτελ στα πιτ και τους Ρικιάρντο Αλόνσο στην πίστα για ν’ ανέβει 2ος.
Ο Αλόνσο έδειξε ξεκάθαρα πως η F14 T είχε την ταχύτητα να κοντράρει και να περάσει τις Red Bull. Ο Ισπανός που είχε μια επαφή στην εκκίνηση με το Μάσα έστριψε 3ος πίσω από Χάμιλτον και Φέτελ και πέρασε τον Γερμανό στο πρώτο πιτ στοπ.
Ο Αλόνσο άνοιξε τη διαφορά από την RB10 και έδειχνε ότι θα μπορούσε ακόμη και να ονειρευτεί τη 2η θέση στο βάθρο. Τελικά περιορίστηκε στην 3η πίσω από το Ρόσμπεργκ. Μετά την προσπέραση του Αλόνσο ήρθαν και τα χειρότερα για το Φέτελ που πήρε εντολή από την ομάδα να αφήσει τον “ταχύτερο” Ντάνιελ Ρικιάρντο. Όπως και έκανε τελικά αφού το συζήτησε για λίγο. Αν ο Γουέμπερ έβλεπε από κάπου σίγουρα θα χαμογελούσε. Απογοήτευση για την άλλη Ferrari του Ράικονεν που απλά πήρε τους 4 βαθμούς της 8ης θέσης δείχνοντας ένα ακόμη 3ημερο, τη διαφορά που κάνει αυτός που δουλεύει. Στη συγκεκριμένη περίπτωση ο Αλόνσο που έφερε για πρώτη φορά φέτος τη Ferrari στο βάθρο.
Ο Αλόνσο κατάφερε να στρίψει 3ος στην πρώτη στροφή και αμέσως πίεσε το Φέτελ για τη 2η θέση.
Στη Williams ξεκίνησαν τον αγώνα με φιλοδοξίες όμως τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν όπως θα ήθελαν. Μετά τις συγκρούσεις του Μάσα με τον Αλόνσο και του Μπότας με το Ρόσμπεργκ, ο Μάσα βρέθηκε να μάχεται με τον Χούλκενμπεργκ για την 6η θέση. Ο Βραζιλιάνος μπήκε για πρώτη φορά στα πιτ στο 10ο γύρο και βρέθηκε στη δυσάρεστη θέση να παρατηρεί ανήμπορος ν’ αντιδράσει τους μηχανικούς τους να πηγαινοφέρνουν τα ελαστικά στον πίσω άξονα. Μιλώντας σχετικά μετά το τέλος του αγώνα ο Ρομπ Σμέντλεϊ αποκάλυψε: “Κατά λάθος πήγαμε να βάλουμε το δεξί ελαστικό αριστερά και το αριστερό δεξιά. Αυτό συνέβη γιατί οι ακολουθούμενες διαδικασίες δεν διασφαλίζουν ότι δε θα συμβεί κάτι τέτοιο. Πρέπει να είμαστε ειλικρινείς και να δουλέψουμε για να το βελτιώσουμε αυτό. Αναλαμβάνω την ευθύνη αυτή” τόνισε ο Βρετανός που πρόσφατα πήρε το πόστο του υπεύθυνου απόδοσης μονοθεσίων στη Williams προερχόμενος από τη Ferrari.
O Μάσα έχει ανασηκώσει τη ζελατίνα του κράνους του και αδημονώντας παρατηρεί την προσπάθεια των μηχανικών του.
O Μάσα αναφερόμενος στο συμβάν της εκκίνησης κατηγόρησε τον Αλόνσο: “Ξεκίνησα πολύ καλά όμως δε με είδε ο Φερνάντο και με χτύπησε. Οι αγωνοδίκες έκριναν πως δεν υπήρχε λόγος να δράσουν”.
Ο Αλόνσο από την πλευρά του ήταν αρκετά ικανοποιημένος στο τέλος του αγώνα: “Αξίζουμε να χαρούμε το σημερινό αποτέλεσμα αλλά πρέπει να παραμείνουμε ήρεμοι. Η Κίνα έχει μοναδικά χαρακτηριστικά λόγω της φθοράς που προκαλεί στα εμπρός ελαστικά. Είχαμε νέα εξαρτήματα και ήμασταν πιο ανταγωνιστικοί, να δούμε αν μπορούμε να κάνουμε το ίδιο και στη Βαρκελώνη. Προσωπικά είχα ένα πολύ καλό 3ημερο στα επίπεδα του 2012 όσον αφορά στην οδήγηση αλλά και στο πόσο άνετα ένιωθα στο μονοθέσιο. Στο Μπαχρέιν ήμασταν στην 9η και 10η θέση ένα λεπτό πίσω από τους νικητές, σήμερα είμαστε στο βάθρο 7 sec πίσω από το Νίκο. Όσον αφορά στην εκκίνηση ελπίζω την επόμενη φορά να έχουμε μια πιο καθαρή εκκίνηση”.
Ο Ράικονεν στάθηκε στα προβλήματα πρόσφυσης που είχε: “Στο αγώνα ένιωθα αργός και είχα πρόβλημα στο κράτημα. Πήρα κάποιους βαθμούς αλλά όχι αυτούς που ήθελα. Βελτιωθήκαμε, όχι όσο θέλαμε αλλά είναι καλό που ο Αλόνσο βρέθηκε στο βάθρο”.
Στη Red Bull υπάρχει ένταση μετά τη δυσφορία του Φέτελ να συναινέσει στο προσπέρασμα του Ρικιάρντο λίγο μετά το μέσο του αγώνα. Ο Αυστραλός πιλότος ήταν ταχύτερος στις δοκιμές από τον πρωταθλητή, έχασε κάποιες θέσεις στην εκκίνηση μετά όμως κατά τη διάρκεια του αγώνα ο ρυθμός του ήταν καλύτερος. Ο Φέτελ παρότι έστριψε 2ος στην πρώτη στροφή δεν κατάφερε να κρατηθεί εκεί καθώς τον προσπέρασαν οι Αλόνσο, Ρόσμπεργκ και Ρικιάρντο. Στις δυο πρώτες περιπτώσεις δεν μπορούσε να κάνει τίποτα όμως στην περίπτωση του teammate του δεν έδειξε αρχικά διάθεση να συνεργαστεί. Ζήτησε μάλιστα να μάθει για τη στρατηγική που είχε ο καθένας και τελικά όταν άκουσε ότι είχαν διαφορά στις επιλογές άφησε τον Αυστραλό να περάσει.
Ο Φέτελ (αριστερά στην εικόνα) κοντράρει το Ρικιάρντο και δεν τον αφήνει να περάσει…
Αναφερόμενος στην απροθυμία του Φέτελ ο αγωνιστικός διευθυντής της Red Bull, Κρίστιαν Χόρνερ τόνισε : ” Είναι οδηγός αγώνων, τον πληρώνουμε γιατί έχει πνεύμα μαχητή. Έτσι κέρδισε 4 τίτλους. Ρώτησε για να καταλάβει όταν του εξηγήσαμε έκανε αμέσως στην άκρη”.
Βέβαια αν ο Ρικιάρντο δεν είχε κολλήσει πίσω από το Φέτελ για 2 γύρους πιθανόν να είχε φτάσει στο τέλος του αγώνα σε απόσταση βολής από τον Αλόνσο.
Στη Mercedes ο Ρόσμπεργκ εξήγησε την υπερπροσπάθεια που έκανε οδηγώντας: “Χάσαμε τα δεδομένα τηλεμετρίας από το γύρο σχηματισμού. Ήμουν μόνος μου χωρίς βοήθεια. Έπρεπε να λέω στους μηχανικούς πόσο καύσιμο έχει απομείνει και σε τι κατάσταση είναι τα ελαστικά. Ήταν ενοχλητικό και δύσκολο να συγκεντρωθώ. Τελικά είναι θετικό που παραμένω στην κορυφή της βαθμολογίας, καθώς το 3ημερο εξελίχθηκε άσχημα για μένα. Πήγαν πολλά πράγματα τελείως λάθος”.
Από την άλλη ο νικητής Λιούις Χάμιλτον έπλεε σε πελάγη ευτυχίας: ” Δεν μπορώ να πιστέψω πόσο καλό είναι το μονοθέσιο και πόσο έχουν δουλέψει όλοι στην ομάδα γι’ αυτό. Τα αποτελέσματα δείχνουν πόσο έχουν κοπιάσει όλοι”. Ο Χάμιλτον μετά από 3 σερί νίκες κατάφερε να μειώσει την βαθμολογική απώλεια από την εγκατάλειψη στον πρώτο αγώνα στην Αυστραλία.
Ένα λάθος του ανθρώπου που κρατούσε την καρό σημαία και την οποία έδειξε στο Χάμιλτον στον 55ο γύρο ένα πριν το φινάλε, οδήγησε τελικά τον περιορισμό του αγώνα για 2 γύρους. Η καρό σημαία που βγήκε εκούσια νωρίτερα ανάγκασε τους αγωνοδίκες να ολοκληρώσουν τον αγώνα στον 54ο γύρο. Στην πράξη η μόνη μεταβολή είναι η 17η θέση του Κομπαγιάσι που πέρασε το Μπιανσί λίγα μέτρα πριν τον τερματισμό. Ο Ιάπωνας τελικά είναι 18ος γιατί μετράει η κατάταξη του 54ου γύρου.
Επόμενο GP το Ισπανικό στις 11 Μαΐου.
Συνολικά τα αποτελέσματα και η βαθμολογία διαμορφώθηκαν ως εξής:
Κατάταξη – 56 γύροι:
Θέση Πιλότος Ομάδα Χρόνος/Διαφορά |
1. Lewis Hamilton Mercedes 1h36m52.810s |
2. Nico Rosberg Mercedes +18.686s |
3. Fernando Alonso Ferrari +25.765s |
4. Daniel Ricciardo Red Bull-Renault +26.978s |
5. Sebastian Vettel Red Bull-Renault +51.012s |
6. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes +57.581s |
7. Valtteri Bottas Williams-Mercedes +58.145s |
8. Kimi Raikkonen Ferrari +1m23.990s |
9. Sergio Perez Force India-Mercedes +1m26.489s |
10. Daniil Kvyat Toro Rosso-Renault +1 γύρος |
11. Jenson Button McLaren-Mercedes +1 γύρος |
12. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Renault +1 γύρος |
13. Kevin Magnussen McLaren-Mercedes +1 γύρος |
14. Pastor Maldonado Lotus-Renault +1 γύρος |
15. Felipe Massa Williams-Mercedes +1 γύρος |
16. Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari +1 γύρος |
17. Kamui Kobayashi Caterham-Renault +1 γύρος |
18. Jules Bianchi Marussia-Ferrari +1 γύρος |
19. Max Chilton Marussia-Ferrari +2 γύροι |
20. Marcus Ericsson Caterham-Renault +2 γύροι |
Εγκατέλειψαν: |
Romain Grosjean Lotus-Renault 27 γύροι |
Adrian Sutil Sauber-Ferrari 4 γύροι |
Βαθμολογία οδηγών: |
1. Nico Rosberg 79 |
2. Lewis Hamilton 75 |
3. Fernando Alonso 41 |
4. Nico Hulkenberg 36 |
5. Sebastian Vettel 33 |
6. Daniel Ricciardo 24 |
7. Valtteri Bottas 24 |
8. Jenson Button 23 |
9. Kevin Magnussen 20 |
10. Sergio Perez 18 |
11. Felipe Massa 12 |
12. Kimi Raikkonen 11 |
13. Jean-Eric Vergne 4 |
14. Daniil Kvyat 4 |
Βαθμολογία κατασκευαστών: |
1. Mercedes 154 |
2. Red Bull-Renault 57 |
3. Force India-Mercedes 54 |
4. Ferrari 52 |
5. McLaren-Mercedes 43 |
6. Williams-Mercedes 36 |
7. Toro Rosso-Renault 8 |
8. Lotus-Renault 0 |
9. Sauber-Ferrari 0 |
10. Marussia-Ferrari 0 |
11. Caterham-Renault 0 |