DELL, CISCO ΚΑΙ SONY ΠΡΟΣΤΙΘΕΝΤΑΙ ΣΤΗ ΛΙΣΤΑ
Η ΗΡ έδειξε τον δρόμο προς την Ευρώπη που περνά από τον Πειραιά και τις εγκαταστάσεις της Cosco και διοχετεύεται μέσω του ελληνικού σιδηρόδρομου στην ΝΑ Ευρώπη, και τώρα αρχίζουν να τον ακολουθούν σταδιακά ορισμένα από τα μεγαλύτερα ονόματα στον χώρο της τεχνολογίας και όχι μόνο.
Πέρσι, ήταν δύο κινεζικοί κολοσσοί, η Huawei και η ZTE, φέτος έρχεται η σειρά των Ιαπώνων και άλλων Αμερικανών πολυεθνικών από τον χώρο των ψηφιακών τεχνολογιών.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η ιαπωνική Sony Electronics, μία από τις κορυφαίες εταιρείες παγκοσμίως στον χώρο των καταναλωτικών ηλεκτρονικών προϊόντων, αλλά και οι αμερικανικές Dell (ο τρίτος μεγαλύτερος κατασκευαστής προσωπικών υπολογιστών) και Cisco (ενός εκ των σημαντικότερων «παικτών» στον χώρο του τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού) έχουν ξεκινήσει τις επαφές και τις συζητήσεις με την Cosco, προκειμένου να αποτελέσει και γι’ αυτές ο Πειραιάς μία από τις βασικές πύλες εισόδου των προϊόντων τους στην ευρωπαϊκή αγορά. Μάλιστα, η Sony φέρεται να έχει ήδη πραγματοποιήσει και δοκιμαστικά δρομολόγια προς τα εργοστάσιά της στην κεντρική Ευρώπη.
Το μεγάλο πλεονέκτημα της μεταφοράς προϊόντων μέσω Πειραιά προς την κεντρική, ανατολική και νότια Ευρώπη είναι η μείωση του απαιτούμενου χρόνου. Όταν είχε ανακοινωθεί η συνεργασία Cosco – HP – ΤΡΑΙΝΟΣΕ τον Μάρτιο του 2013, τα στελέχη της αμερικανικής εταιρείας εκτιμούσαν ότι ο χρόνος μεταφοράς από την Κίνα προς την κεντρική Ευρώπη μειώνεται κατά περίπου 7 ημέρες.
Άλλες εκτιμήσεις κάνουν λόγο για μείωση κατά 10 ημέρες ή περίπου το ένα τρίτο του χρονικού διαστήματος που απαιτείται για τη μεταφορά από τα λιμάνια της ανατολικής Ασίας σε εκείνα του Ρότερνταμ και του Αμβούργου, την μέχρι τώρα κυριαρχία των οποίων απειλεί ο Πειραιάς. Αξίζει να επισημανθεί ότι μία από τις εταιρείες που ήδη συνεργάζεται με την Cosco δοκίμασε να μεταφέρει προϊόντα από την Κίνα στη Μόσχα διά της επίγειας οδού και αποδείχθηκε ότι η θαλάσσια όδευση μέσω Πειραιά ήταν ταχύτερη! Τα οικονομικά οφέλη από τη μείωση είναι πολύ σημαντικά. Όταν μία εταιρεία όπως η ΗΡ ή η Sony έχουν μέσα σε πλοία προϊόντα αξίας δισεκατομμυρίων δολαρίων και μόνο το γεγονός ότι απαιτείται μικρότερος χρόνος ασφάλισης των προϊόντων για τη μεταφορά τους είναι ένα εξαιρετικά μεγάλο όφελος.
Αυτός είναι άλλωστε και ένας από τους βασικούς λόγους που οι τεχνολογικοί κολοσσοί δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον να προχωρήσουν σε συνεργασία με την Cosco, έχοντας δει πλέον ότι το μοντέλο που ξεκίνησε πρώτη η ΗΡ αποδίδει.
Είναι χαρακτηριστικό στη λίστα των ενδιαφερομένων πέραν των Sony, Dell και Cisco, φέρονται να περιλαμβάνονται και άλλα πολύ γνωστά ονόματα από τον χώρο των ψηφιακών τεχνολογιών όπως είναι, για παράδειγμα, οι κορεατικές Samsung και LG Electronics, όπως και η ιαπωνική Toshiba, και γενικότερα θεωρείται πολύ πιθανό να υπάρχουν αρκετές ακόμη εταιρείες που κοιτούν προς τον Πειραιά. Τον δρόμο για νέες συμφωνίες με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ αλλά και το λιμάνι του Πειραιά ανοίγει το νομοσχέδιο για την ενίσχυση των logistics, που θα προσελκύσει επενδύσεις στην εφοδιαστική αλυσίδα και παράλληλα θα συμβάλει στη μείωση των τιμών των προϊόντων έως και 15%.
Τρένο
Σύμφωνα με πηγές προσκείμενες στην ΗΡ, ο όγκος των εμπορευμάτων που περνά από τον Πειραιά αυξάνεται διαρκώς και όταν γίνει εφικτή και η μεταφορά τους εξ ολοκλήρου με τρένο μέχρι το εργοστάσιο της Τσεχίας θα υπάρξει περαιτέρω αύξηση. Σημειωτέον ότι εντός των επόμενων εβδομάδων αναμένεται να φθάσει και το πρώτο φορτηγό πλοίο με προϊόντα της ΖΤΕ, ενώ αργότερα μέσα στο 2014 εκτιμάται ότι θα έρθει και η σειρά της Huawei. Επίσης, υπενθυμίζεται ότι συμφωνία συνεργασίας με την Cosco έχει και η Procter & Gamble. Προϊόντα όπως το Ariel, το Pantene, τοFairy, η Gillette, και τα Pampers ταξιδεύουν ήδη με τον ελληνικό σιδηρόδρομο από την Αθήνα με τελικό προορισμό τα μεγάλα καταστήματα λιανικής της Θεσσαλονίκης, ενώ η συμφωνία αυτή θα επεκταθεί και στην Ευρώπη. Πρόκειται για μία συμφωνία η οποία θα ξεπεράσει σε όγκο αυτή της HP αποφέροντας σημαντικά έσοδα στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Η μεταφορά εκτός Ελλάδος
Ήδη για την υλοποίηση των μεταφορών αυτών ο ΟΣΕ έχει 50 ολοκαίνουρια βαγόνια τα οποία βρίσκονταν «παρκαρισμένα» σε διάφορα αμαξοστάσια της εταιρείας.
Η διαδρομή θα γίνεται ως εξής:
- Από το λιμάνι του Πειραιά τα εμπορεύματα θα φεύγουν με τρένο και θα φτάνουν μέσων του ΠΑΘΕΠ στην Ειδομένη.
- Από κει θα περνούν στα Σκόπια, στη Σερβία, την Ουγγαρία, την Αυστρία και τελικά την Τσεχία.
Πρόκειται για μια διαδρομή η οποία θα ολοκληρώνεται μέσα σε περίπου 4 ημέρες, όταν οι εναλλακτικές διαδρομές απαιτούν σήμερα 12 ολόκληρες ημέρες για να φτάσουν τα εμπορεύματα στην Τσεχία.