gp -f1

To πρώτο νυχτερινό GP του Μπαχρέιν πέρασε στην ιστορία. Οι οργανωτές δημιούργησαν ένα φαντασμαγορικό σκηνικό, αντάξιο του θεάματος.

Οι Mercedes εκκινούσαν από την πρώτη σειρά και διατήρησαν το προβάδισμα με το σβήσιμο των κόκκινων φώτων. Ο Χάμιλτον εκκινώντας καλύτερα πέρασε το Ρόσμπεργκ και έστριψε 1ος.
Παρότι θα περίμενε κανείς ότι κάπου εκεί η μεταξύ των μάχη θα οριοθετούνταν με εντολές οι Χάμιλτον και Ρόσμπεργκ έδωσαν συγκλονιστική παράσταση. Στην αρχή ο Χάμιλτον έφτιαξε διαφορά αλλά στο τέλος της διάρκειας ζωής του 1ου σετ ελαστικών ο Ρόσμπεργκ τον έφτασε και τον πέρασε. Ο Χάμιλτον δεν πτοήθηκε και μετά από λίγες στροφές ανέκτησε την πρωτοπορία.

Στη Mercedes αποφάσισαν για να μειώσουν το ρίσκο ν’ αλλάξουν στρατηγική στο Ρόσμπεργκ. Του έβαλαν μέση γόμα στο δεύτερο μέρος του αγώνα και η διαφορά ανάμεσα στα δυο Mercedes άνοιξε στα 8 sec. Κάπου εκεί η στιγμή του αγώνα ανέτρεψε τα δεδομένα. Ο Μαλντονάντο βγαίνοντας από τα πιτ έπεσε πάνω στο Γκουτιέρεζ. Ο οδηγός από τη Βενεζουέλα χτύπησε με τη Lotus τη Sauber του Μεξικάνου και την απογείωσε. Η C33 έκανε δυο στροφές στον αέρα προτού προσγειωθεί ευτυχώς για όλους με τη σωστή φορά. Οι αγωνοδίκες θεώρησαν υπαίτιο το Μαλντονάντο και του επέβαλαν ποινή στάσης 10 δευτερολέπτων.



Στην εκκίνηση ο Χάμιλτον πέρασε το Ρόσμπεργκ και έστριψε πρώτος.

Οι αγωνοδίκες δεν περιορίστηκαν σ’ αυτή την ποινή αλλά μετά το τέλος του αγώνα ανακοίνωσαν την απόφασή τους να επιβάλλουν και ποινή 5 θέσεων στην εκκίνηση του Κινέζικου GP στο Μαλντονάντο. Επιπλέον ο πιλότος της Lotus πήρε 3 βαθμούς ποινής στο ποινολόγιο, αν φτάσει τους 12 βαθμούς μέσα στη χρονιά, προβλέπεται αποκλεισμός από έναν αγώνα. Κοιτώντας το βίντεο καρέ καρέ φαίνεται αρχικά να βρίσκει η εμπρός αεροτομή της Lotus το πάτωμα της Sauber και αμέσως μετά ο πίσω τροχός του Γκουτιέρεζ ανασηκώνεται από το χτύπημα του εμπρός τροχού του Μαλντονάντο.



O Γκουτιέρεζ βλέπει την πίστα ανάποδα!

Η χρήση του αυτοκινήτου ασφαλείας ήταν επιβεβλημένη μέχρι να καθαρίσει η πίστα από τα συντρίμμια. Από τα πιτ της Mercedes ακούστηκε ο Πάντι Λόου να προτρέπει τους δυο οδηγούς να τερματίσουν με ασφάλεια. Σαν να μην τον άκουσαν οι Χάμιλτον και Ρόσμπεργκ μονομάχησαν όδα με ρόδα, πτέρυγα με πτέρυγα μέχρι το πέσιμο της καρό σημαίας. Τελικός νικητής ο Χάμιλτον με το Ρόσμπεργκ να δείχνει στεναχωρημένος στο βάθρο.

Με μπλοκαρισμένους τους τροχούς και οι δυο πιλότοι της Mercedes προσπαθούν να βρουν τη πιο σωστή γραμμή για να στρίψουν.

Πίσω τους έκανε την έκπληξη τερματίζοντας τρίτος με τη Force India, ο Σέρτζιο Πέρεζ.

O Μεξικάνος πιλότος επέστρεψε στο βάθρο με τη Force India μετά από μια άγονη χρονιά με τη McLaren.  Ο Πέρεζ εκκινούσε 4ος εκμεταλλεύτηκε την ολιγωρία του Μπότας και τη στρατηγική της Force India για να βρεθεί στο βάθρο. Για να το πετύχει βέβαια αυτό χρειάστηκε να δώσει μάχες τόσο με τον teammate του Νίκο Χούλκενμπεργκ όσο και με το Ρικιάρντο.

Ο Αυστραλός πιλότος της Red Bull που εκκινούσε 13ος έδωσε ρεσιτάλ οδήγησης. Καταρχάς πέρασε δυο φορές το Φέτελ και τελικά τερμάτισε μπροστά του στην 4η θέση. Κάποια στιγμή ο Ρικιάρντο είχε μια εκπληκτική μονομαχία με το Ράικονεν όπου εντυπωσίασε με το καθαρό μυαλό του και τον τρόπο που ολοκλήρωσε το προσπέρασμα.

Απογοήτευσαν οι Ferrari που δείχνουν να υστερούν σε όλα. Σε ισχύ, σε αεροδυναμική, σε ισορροπία κρατήματος. Τα πράγματα είναι πολύ δύσκολα για την Ιταλική ομάδα, απαιτείται άμεση βελτίωση της εικόνας της.   



Ο Χάμιλτον (αριστερά) νικητής πλέον του αγώνα, έχει μόλις βγει από το μονοθέσιο και δέχεται τα συγχαρητήρια του Ρόσμπεργκ.

Ο Χάμιλτον μετά το τέλος του αγώνα δε δίστασε να παραδεχτεί πως ο Ρόσμπεργκ έκανε καλύτερη δουλειά : «Το να κερδίσω τον αγώνα είναι το πιο σπουδαίο και είμαι χαρούμενος, όμως βαθιά μέσα μου ξέρω πως δεν είχα το ρυθμό σήμερα. Πρέπει να μάθουμε απ’ αυτό, να δούμε γιατί συνέβη. Πολλά από τα πλεονεκτήματα που είχα στον προηγούμενο αγώνα, ο Νίκο τα βρήκε όταν ήρθαμε εδώ. Τα πήγε καλύτερα από μένα και πρέπει να δω πως θα βελτιωθώ. Για μένα ήταν μια από τις πιο δύσκολες καταστάσεις που έχω βρεθεί εδώ και καιρό. Θεωρώ πως η μαλακή γόμα ήταν ταχύτερη 6 δέκατα οπότε ήταν πολύ δύσκολο να τον συγκρατήσω πίσω μου στο τέλος. Πίεζα οριακά για 10 γύρους στο φινάλε, ήταν εκπληκτικός αγώνας, εγώ και ο Νίκο είχαμε να δώσουμε τέτοια μάχη μεταξύ μας από την εποχή που τρέχαμε με καρτ. Πολλές φορές βρέθηκε πίσω μου σε σημείο που δεν τον έβλεπα. Νιώθω πως έχει περάσει πάρα πολύς καιρός από τότε που έδωσα τελευταία φορά μια πραγματική μάχη και χρειάστηκε να χρησιμοποιήσω όλα τα ένστικτα και τις ικανότητες που απέκτησα αγωνιζόμενος στα καρτ. Είναι φανταστικό συναίσθημα ότι τα χρησιμοποίησα ξανά, ένα από τα πιο ωραία συναισθήματα στον κόσμο».

Ο Ρόσμπεργκ από την πλευρά του συμπλήρωσε: «Ξέρω πως όλος ο πλανήτης σκέπτονταν τις εντολές της ομάδας. Το μήνυμα ήταν ξεκάθαρο, φροντίστε να φέρεται τα μονοθέσια στον τερματισμό. Κοντραριστήκαμε σκληρά αλλά με τον απαραίτητο σεβασμό. Ήμασταν ελεύθεροι να δώσουμε μάχη. Δεν υπήρξε στιγμή που ρισκάραμε να βρεθούμε εκτός. Δεν ξέρω πως φάνηκε στην τηλεόραση αλλά ήταν μια αμφίρροπη και έντονη μάχη. Νομίζω πως τον πέρασα εννιά φορές αλλά πάντα έβρισκε τρόπο να κρατηθεί μπροστά, με ξαναπερνούσε. Έκανε καλή δουλειά, ο Λιούις είναι σπουδαίος οδηγός και τα κατάφερε, την επόμενη φορά πρέπει να τα πάω καλύτερα».

Ο Πέρεζ ανέβηκε για 4η φορά στην καριέρα του στο βάθρο ύστερα από έναν σταθερό αγώνα: «Για μένα σημαίνει πολλά αυτό το βάθρο. Πέρασα πολύ δύσκολες στιγμές στη McLaren, όταν πήγα εκεί ονειρευόμουν νίκες και τίτλους. Δεν ήταν εύκολο να βρεθώ σε θέση να διεκδικήσω την παρουσία μου στο βάθρο οπότε νιώθω σπουδαία μετά απ’ αυτό τον αγώνα. Είχα μειονέκτημα στην ταχύτητα λόγω μέσης γόμας σε σχέση με όσους με ακολουθούσαν. Το αυτοκίνητο ασφαλείας επηρέασε αρνητικά τον αγώνα μου μηδενίζοντας τις διαφορές. Πριν φαίνονταν πως θα πάρω εύκολα την 3η θέση τελικά χρειάστηκε να κάνω ότι καλύτερο μπορώ για να κρατηθώ, μπροστά από τη Red Bull που ήταν πιο γρήγορη και πλησίαζε». 

Συνολικά τα αποτελέσματα και η βαθμολογία διαμορφώθηκαν ως εξής:

 GP Μπαχρέιν – 57 γύροι
Τελική κατάταξη
Θέση Πιλότος              Ομάδα                     Χρόνος/ Διαφορά
 1. Lewis Hamilton        Mercedes                  1h38m42.743
 2. Nico Rosberg          Mercedes                  +1.085s
 3. Sergio Perez          Force India-Mercedes      +24.067s
 4. Daniel Ricciardo      Red Bull-Renault          +24.489s
 5. Nico Hulkenberg       Force India-Mercedes      +28.654s
 6. Sebastian Vettel      Red Bull-Renault          +29.879s
 7. Felipe Massa          Williams-Mercedes         +31.200s
 8. Valtteri Bottas       Williams-Mercedes         +31.800s
09. Fernando Alonso       Ferrari                   +32.500s
10. Kimi Raikkonen        Ferrari                   +33.400s
11. Daniil Kvyat          Toro Rosso-Renault        +41.300s
12. Romain Grosjean       Lotus-Renault             +43.100s
13. Max Chilton           Marussia-Ferrari          +59.900s
14. Pastor Maldonado      Lotus-Renault             +1m02.800s
15. Kamui Kobayashi       Caterham-Renault          +1m27.900s
16. Jules Bianchi         Marussia-Ferrari          +1 γύρος
17. Jenson Button         McLaren-Mercedes          +2 γύροι
 
Εγκατέλειψαν:
 
    Kevin Magnussen       McLaren-Mercedes        40 γύροι
    Esteban Gutierrez     Sauber-Ferrari          39 γύροι
    Marcus Ericsson       Caterham-Renault        33 γύροι
    Jean-Eric Vergne      Toro Rosso-Renault      18 γύροι
    Adrian Sutil          Sauber-Ferrari          17 γύροι
 
Βαθμολογία οδηγών:
 
 1. Nico Rosberg       61
 2. Lewis Hamilton     50
 3. Nico Hulkenberg    28
 4. Fernando Alonso    26
 5. Jenson Button      23
 6. Sebastian Vettel   23
 7. Kevin Magnussen    20
 8. Valtteri Bottas    18
 9. Sergio Perez       16
10. Daniel Ricciardo   12
11. Felipe Massa       12
12. Kimi Raikkonen     7
13. Jean-Eric Vergne   4
14. Daniil Kvyat       3
Βαθμολογία κατασκευαστών
 
 1. Mercedes               111
 2. Force India-Mercedes   44
 3. McLaren-Mercedes       43
 4. Red Bull-Renault       35
 5. Ferrari                33
 6. Williams-Mercedes      30
 7. Toro Rosso-Renault     7

Ένα μικρό θαύμα ήταν ότι ο Μπότας κατάφερε ν’ αποφύγει εδώ τη σύγκρουση με το Ράικονεν. 

Τάκης Πουρναράκης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.