Ολοταχώς οι προετοιμασίες για την κατάθεση νομοσχεδίου που θα μειώνει τεκμήρια και τέλη Ι.Χ. πριν τις εκλογές- Πόσα θα γλιτώσουν οι οδηγοί αν επιβεβαιωθούν τα σενάρια
Η κυβέρνηση οδεύοντας προς την κάλπη θέλει να ικανοποιήσει τους ψηφοφόρους δίνοντάς του τη δυνατότητα να οδηγήσουν και πάλι το ακινητοποιημένο αμάξι τους
Οι πληροφορίες αυτές, κάθε άλλο παρά …πρωταπριλιάτικες θα αποδειχτούν καθώς η κυβέρνηση, οδεύοντας προς την κάλπη θέλει να ικανοποιήσει τους ψηφοφόρους δίνοντάς τους τη δυνατότητα να οδηγήσουν και πάλι το τζιπάκι που παραμένει κλειδωμένο και χωρίς πινακίδες στο γκαράζ ή στο πεζοδρόμιο. Τι προβλέπει το σχέδιο:
- Μείωση τεκμηρίων κατά 30% κάτι που θα επιφέρει και ανάλογη μείωση του φόρου πολυτελούς διαβίωσης
- Παροχή της δυνατότητας στους ιδιοκτήτες αν θελήσουν να βγάλουν τα οχήματά από τους από την ακινησία, να μην είναι απαραίτητο να πληρώνουν τα τέλη κυκλοφορίας για ολόκληρη τη χρονιά αλλά μια αναλογία του συνολικού ποσού ανάλογα με το πόσο χρονικό διάστημα απομένει μέχρι το τέλος του έτους.
(σ.σ το τρίτο μέτρο αφορά στον περιορισμό του φόρου πολυτελείας αλλά αυτό αφορά τους υποψήφιους αγοραστές και όχι τους κατόχους Ι.Χ.).
Το οικονομικό επιτελείο, ενόψει της κατάθεσης του νομοσχεδίου, προσπαθεί να ισορροπήσει ανάμεσα στην επιθυμία να ελαφρύνει τα βάρη για τους οδηγούς (ειδικά αυτούς με αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού) και την ανάγκη να μην θιγούν τα έσοδα του δημοσίου.
Οι εισηγητές των προεκλογικών φορολογικών ελαφρύνσεων τονίζουν ότι οι όποιες απώλειες από τη μείωση των τεκμηρίων και του φόρου πολυτελούς διαβίωσης, θα αντισταθμιστούν και με το παραπάνω από το γεγονός ότι πολλοί θα τολμήσουν να ξαναθέσουν τα αυτοκίνητά τους σε κυκλοφορία (σ.σ πλέον δεν υπάρχει ούτε η λύση με τις προσωρινές πινακίδες καθώς μετά τη ψήφιση του πολυνόμου, οι λεγόμενες πινακίδες «Μ» επιτρέπονται το πολύ για τρεις ημέρες κατ’ έτος).
Η εισήγηση κάνει λόγο για αναδρομική μείωση των τεκμηρίων και του φόρου πολυτελείας από την 1η Γενάρη του 2014
Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο η εισήγηση κάνει λόγο για αναδρομική μείωση των τεκμηρίων και του φόρου πολυτελούς διαβίωσης από την 01/01/2014. Σε μια τέτοια περίπτωση, οι οδηγοί θα έχουν να σηκώσουν λιγότερα βάρη με την επόμενη φορολογική δήλωση και –το κυριότερο- θα πληρώσουν λιγότερα στα τέλη κυκλοφορίας. Χαρακτηριστικό είναι το ακόλουθο παράδειγμα: Οδηγός έχει ένα αυτοκίνητο 2.500 κυβικών του οποίου κατέθεσε τις πινακίδες στο τέλος του 2013. Τι ισχύει σήμερα και τι θα ισχύσει αν γίνουν οι αλλαγές;
- Για να το βάλει σε κυκλοφορία θα πρέπει να βρει τρόπο να αντιμετωπίσει το τεκμήριο το οποίο ανέρχεται στα 13.300 ευρώ ετησίως (σ.σ το τεκμήριο επιμερίζεται ανάλογα με τους μήνες κυκλοφορίας. Για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο το μηνιαίο τεκμήριο είναι 1.108,33 ευρώ και προτείνεται να μειωθεί στα 775,83 ευρώ). Αν το τεκμήριο μειωθεί αναδρομικά από 01/01/2014, τα χαμηλότερα τεκμήρια θα εμφανιστούν στις δηλώσεις του 2015. Αν ισχύσουν από 01/01/2015, τότε το όφελος μετατίθεται για τις φορολογικές δηλώσεις του 2016.
- Για να ξανατεθεί ένα όχημα 2.500 κυβικών σε κυκλοφορία, θα πρέπει να καταβληθούν όλα τα τέλη κυκλοφορίας του 2014 δηλαδή 880 ευρώ. Αν λοιπόν υλοποιηθεί το μέτρο που θα επιτρέψει την καταβολή των τελών για τόσους μήνες όσοι απομένουν μέχρι το τέλος του έτους, τότε ο ιδιοκτήτης του συγκεκριμένου οχήματος, θα έχει τη δυνατότητα να πληρώσει 440 ευρώ και όχι 880 ευρώ για να κινήσει το όχημά του από τον Ιούνιο μέχρι τον Δεκέμβριο.
- Οσον αφορά στο φόρο πολυτελούς διαβίωσης, αυτός θα πρέπει υποχρεωτικά να καταβληθεί με τις φετινές φορολογικές δηλώσεις, καθώς το αυτοκίνητο κυκλοφόρησε μέσα στο 2013 για όλη τη χρονιά. Για το συγκεκριμένο αυτοκίνητο, ο φόρος ανέρχεται στα 665 ευρώ. Αν γίνει η μείωση των τεκμηρίων, τότε και ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης θα μειωθεί κατά 30% και στη συγκεκριμένη περίπτωση κατά 200 ευρώ. Το όφελος αυτό βέβαια, θα φανεί στις φορολογικές δηλώσεις του 2015 στην καλύτερη περίπτωση.