Τοποθετείται χρονικά προς το τέλος Απριλίου – Θα κλείσουν όσες εκκρεμότητες έμειναν ανοιχτές με το πολυνομοσχέδιο – Πακέτο ελαφρύνσεων για τους ιδιοκτήτες ΙΧ
Πριν προλάβουν να υλοποιηθούν όλες οι φορολογικές διατάξεις που ενσωματώθηκαν στο πολυνομοσχέδιο, η Βουλή θα κληθεί να ψηφίσει νέες. Πληροφορίες αναφέρουν ότι πριν στηθούν οι τριπλές κάλπες –πιθανότατα προς το τέλος Απριλίου- θα περάσει ένα ακόμη νομοσχέδιο, αυτή τη φορά για το …καλό μας.
Οι βασικές του διατάξεις θα έχουν να κάνουν με τη θέσπιση φορολογικών ελαφρύνσεων για τα αυτοκίνητα οι οποίες αν και ετοιμάστηκαν από αρμόδια επιτροπή που συστάθηκε γι’ αυτό το σκοπό στο υπουργείο Οικονομικών, τελικώς δεν ενσωματώθηκαν στο πολυνομοσχέδιο. Κατά μια εκδοχή, αυτό έγινε και για επικοινωνιακούς- προεκλογικούς λόγους καθώς το επιτελείο δεν ήθελε να χαθούν τα «ευχάριστα» μέσα στον κυκεώνα των ρυθμίσεων για το γάλα, το ψωμί και τον φόρο υπεραξίας στα ακίνητα.
Τη νέα νομοθετική παρέμβαση, ουσιαστικά προανήγγειλε και ο υφυπουργός Οικονομικών Γιώργος Μαυραγάνης μιλώντας την Παρασκευή στο 10ο tax forum που διοργάνωσε το Ελληνο-Αμερικανικό Εμπορικό Επιμελητήριο. «Διορθώνουμε μια σειρά στρεβλώσεις στο χώρο του αυτοκινήτου ενώ τους επόμενους μήνες θα ακολουθήσουν και άλλες πρωτοβουλίες στον τομέα αυτό» είχε αναφέρει ο υφυπουργός.
Διορθωτικές κινήσεις στην αγορά των ΙΧ με το πολυνομοσχέδιο έγιναν (σ.σ το TheTOC.gr τις παρουσίασε αναλυτικά) ωστόσο οι βασικές παροχές δεν πέρασαν. Τι εκκρεμεί; Η μείωση των τεκμηρίων διαβίωσης των αυτοκινήτων κατά τουλάχιστον 30%. Τα τεκμήρια έχουν παραμείνει καθηλωμένα στα ύψη παρά τη συνεχιζόμενη μείωση των εισοδημάτων. Η αρμόδια επιτροπή έχει εισηγηθεί τη μείωσή τους καθώς τα τεκμήρια των αυτοκινήτων, στα επίπεδα που έχουν διαμορφωθεί σήμερα, δεν συνυπολογίζουν το γεγονός ότι οι Ελληνες έχουν περιορίσει δραστικά τη δαπάνη για τη μετακίνηση με το αυτοκίνητο κάτι που σημαίνει ότι και τα τεκμήρια θα έπρεπε να ακολουθήσουν και αυτά πτωτική πορεία.
Εκτός από το αν θα ενσωματωθεί ή όχι η διάταξη, παίζει ρόλο και το οικονομικό έτος στο οποίο θα αφορά η μείωση. Αν ισχύσει αναδρομικά από 01/01/2014 –κάτι δύσκολο δεδομένου ότι τον Απρίλιο θα έχουμε διανύσει το ένα τρίτο της χρονιάς αλλά όχι αδύνατο δεδομένου ότι η αναδρομική μείωση δεν επιφέρει δυσλειτουργίες στην αγορά- τότε θα μειωθεί και ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης που θα καταβληθεί με τις φορολογικές δηλώσεις του 2015. Αυτό από τη μια μπορεί να επιφέρει δημοσιονομικές επιπτώσεις, από την άλλη όμως, θα ανακόψει και το κύμα μαζικής κατάθεσης πινακίδων ειδικά από ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με κινητήρα άνω των 2000 κυβικών εκατοστών.
Μέτρο που σχεδιάζεται να συμπεριληφθεί σε επόμενο φορολογικό νομοσχέδιο είναι και η αλλαγή στον τρόπο καταβολής των τελών κυκλοφορίας αλλά και η μείωση ή ακόμη και η κατάργηση του φόρου πολυτελείας κάτι που θα έχει ως συνέπεια να μειωθούν οι τιμές των καινούργιων αυτοκινήτων. Ειδικά το τελευταίο είναι ευσεβής πόθος των εισαγωγέων αυτοκινήτων αλλά, δεν μπορεί να περάσει χωρίς τη συγκατάθεση της τρόικας.
Σε επόμενο φορολογικό νομοσχέδιο, παραπέμπεται και το ζήτημα της υποχρεωτικής συμπλήρωσης του εντύπου Ε9 από συμβολαιογράφους. Η διάταξη μπήκε στο πολυνομοσχέδιο την Πέμπτη και …βγήκε την Παρασκευή. Αρμόδιες πηγές επισημαίνουν ότι τέθηκε θέμα να υπάρξει περισσότερος χρόνος προκειμένου οι εμπλεκόμενοι να προετοιμαστούν καλύτερα.