aytokinhta

Τεράστιες ανατροπές, με σημαντικές μειώσεις των φόρων που επιβάλλονται για την κατοχή και χρήση αυτοκινήτων, αναμένεται να φέρει το νέο φορολογικό νομοσχέδιο, που θα κατατεθεί τις επόμενες ημέρες στη Βουλή.

Σύμφωνα με την imerisia.gr, στο νέο φορολογικό νομοσχέδιο θα περιλαμβάνονται οι εξής αλλαγές:

  • Πινακίδες ΔΟΚ

Επαναφορά των πινακίδων ΔΟΚ για τους εμπόρους αυτοκινήτων έτσι ώστε να μπορούν να δίδονται για test drive αυτοκίνητα εμπόρων που βρίσκονται σε φορολογική ακινησία.

  • Υποχρεωτική ασφάλιση εταιρικών ΙΧ

Θα εξαιρούνται από το καθεστώς υποχρεωτικής ασφάλισης τα αυτοκίνητα που έχουν στην κατοχή τους εμπορίες αυτοκινήτων και  εταιρίες χρονομίσθωσης ή ενοικίασης καθώς βρίσκονται παρκαρισμένα είτε σε καταστήματα εμπορίας ή σε εταιρικά πάρκινγκ.

  • Εισαγόμενα μεταχειρισμένα

Οταν εισάγεται στην Ελλάδα ένα μεταχειρισμένο ΙΧ από άλλο κράτος-μέλος εκτελωνίζεται με βάση την 1η άδεια κυκλοφορίας του στο εξωτερικό. Ομως, με το που τοποθετούνται ελληνικές πινακίδες κυκλοφορίες η Εφορία το φορολογεί ως καινούριο ασχέτως αν κυκλοφορούσε στο εξωτερικό επί πολλά χρόνια.

Επιπλέον, όποια από τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα ΙΧ έχουν κυκλοφορήσει για πρώτη φορά σε κάποιο άλλο κράτος-μέλος πριν το 2003 θα απαλλάσσονται από το Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης εξαιτίας της παρέλευσης της 10ετίας.

  • Εξαγωγή μεταχειρισμένων ΙΧ

Για να εξαχθεί ένα αυτοκίνητο στο εξωτερικό δεν θα απαιτείται, πλέον, η προηγουμένως, καταβολή των Τελών Κυκλοφορίας για όποια τουλάχιστον βρίσκονται σε φορολογική ακινησία.

  • Αλλαγή υπολογισμού τέλους ταξινόμησης;

Υπάρχουν προτάσεις για την αλλαγή του τρόπου υπολογισμού του Τέλους Ταξινόμησης με βάση την Αξία Λιανικής η οποία θα έβαζε ένα τέλος στις υποτιμολογήσεις που κάνουν κάποιες εισαγωγικές δημιουργώντας μεγάλα ελλείμματα στα κρατικά έσοδα, ωστόσο, δεν είναι κάτι το οποίο αναμένεται να αλλάξει με το νομοσχέδιο που θα εισαχθεί προς συζήτηση τις επόμενες ημέρες.

  • Κατάργηση Φόρου Πολυτελείας

Καταργείται ο Φόρος Πολυτελείας που επιβάλλεται σε καινούρια και εισαγόμενα αυτοκίνητα με εργοστασιακή αξία από 20.000 ευρώ και άνω.

  • Τέλη Κυκλοφορίας

Το ΥΠΟΙΚ εξετάζει το ενδεχόμενο σε όσα ΙΧ γίνει άρση ακινησίας οι κάτοχοί του να μην καταβάλουν ολόκληρο το τίμημα των τελών του έτους αλλά μόνο των υπολειπόμενων μηνών. Δηλαδή αν κάποιος προβεί σε άρση ακινησίας του οχήματός του τον Ιούνιο θα καταβάλει μόνο το 50% του τιμήματος των ετήσιων Τελών του οχήματός του. Παράλληλα το ίδιο ακριβώς σχέδιο εξετάζεται και για τα καινούρια αυτοκίνητα ώστε να μην υπάρχουν διακυμάνσεις στα τέλη κάθε έτους εξαιτίας της διπλής καταβολής των Τελών από τους νέους ιδιοκτήτες.

  • Τα αυτοκίνητα του πρώην ΟΔΔΥ

Τα οχήματα που εκποιεί ο ΔΔΔΥ, πρώην ΟΔΔΥ, θα φορολογούνται με βάση την 1η άδεια κυκλοφορίας τους στο άλλο κράτος-μέλος και οι κάτοχοί τους θα καταβάλουν μειωμένο ή μηδενικό Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης ενώ αντίστοιχα θα μειώνεται και το τεκμήριο.

  • Τέλος οι πινακίδες «Μ»

Μόνο δύο φορές το χρόνο θα μπορούν οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων με κατατεθειμένες πινακίδες, τις πινακίδες «Μ», δηλαδή αυτές που μπορούν να λάβουν από τις Εφορίες για να κυκλοφορήσουν νομίμως τα ΙΧ τους για δύο ημέρες.

  • Μείωση των Τεκμηρίων διαβίωσης κατά 30%

Η μείωση των τεκμηρίων διαβίωσης θα επιφέρει και μείωση  του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης κατά 30% (επιβάλλεται σε αυτοκίνητα με κινητήρες από 1.929 κ.εκ. και πάνω). Το όφελος θα είναι μεγαλύτερο για τους ιδιοκτήτες οχημάτων με κινητήρες από 3 λίτρα και άνω.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.