Επτά χρόνια μετά το θρίαμβο των κινηματογραφικών «300», το σίκουελ με τίτλο «300: Η Ανοδος της Αυτοκρατορίας» σπάει τα παγκόσμια ταμεία. Δεν είναι όμως η μόνη «ελληνική» χολιγουντιανή ταινία που είδαμε ή θα δούμε φέτος300

Με την Ελλάδα στο επίκεντρο του πλανήτη, λόγω οικονομικής κρίσης, το Χόλιγουντ ακολουθεί κατά πόδας αφού δεν είναι τυχαίο πως η μανία με την ελληνική μυθολογία και αρχαία ιστορία παράγει περισσότερους τίτλους για φιλόδοξα blockbusters, ενώ ταινίες που γυρίζονται κάτω από τον ηλιόλουστο ελληνικό ήλιο ετοιμάζονται για να αλώσουν τα παγκόσμια ταμεία.

Με φόρα από το «Πριν τα Μεσάνυχτα» του Ρίτσαρντ Λινκλέιτερ που γυρίστηκε εξ ολοκλήρου στην Ελλάδα κλείνοντας την τριλογία που ξεκίνησε με το «Πριν το Ξημέρωμα» και το «Πριν το Ηλιοβασίλεμα» με πρωταγωνιστές τον Ιθαν Χοκ και τη Ζιλί Ντελπί και έφτασε μέχρι τα Οσκαρ (με υποψηφιότητα διασκευασμένου σεναρίου), το «300: Η Ανοδος της Αυτοκρατορίας» και η τεράστια επιτυχία του σε όλον τον πλανήτη φέρνει ξανά την Ελλάδα στο προσκήνιο.

Οχι, ίσως, με τον καλύτερο τρόπο ή τουλάχιστον με τον εντυπωσιακό τρόπο που το έκαναν οι «300» του Ζακ Σνάιντερ επτά χρόνια πριν (και αμέσως μετά το «Immortals» του 2011), αλλά ακόμη και έτσι το «300: Η Ανοδος της Αυτοκρατορίας», βασισμένο και αυτό σε κόμικ του Φρανκ Μίλερ «διδάσκει» διαστρεβλωμένη ελληνική ιστορία με την Ελλάδα σε ρόλο αιματοβαμμένου τόπου γεμάτου βία, μίσος και εκδίκηση – όπως περίπου δηλαδή είναι η σημερινή ελληνική πραγματικότητα.

Σε ακόμη πιο ηρωϊκό αλλά μυθολογικό αυτή τη φορά περιβάλλον κατοικούν όμως και οι δύο ταινίες με ήρωα τον Ηρακλή που πρωταγωνιστούν μέσα στο 2014.

 

 

Η πρώτη, με τίτλο «Ηρακλής: Η Αρχή του Θρύλου» του Ρένι Χάρλιν και hunk Ηρακλή τον Κέλαν Λατζ βγήκε ήδη στις ελληνικές αίθουσες και αν δεν το πήρε κανείς χαμπάρι είναι γιατί έχει καταχωρηθεί ήδη ως μια από τις χειρότερες ταινίες της χρονιάς, ένα υβρίδιο ανάμεσα στην αισθητική των «300» και του «Μονομάχου» σε συσκευασία b-movie που οι ανακρίβειές του σε σχέση με τον μύθο του υπερήρωα είναι μάλλον το λιγότερο που ενοχλεί.

H δεύτερη με τον πιο απλό και αποτελεσματικό τίτλο «Hercules» υπογράφεται σκηνοθετικά από τον Μπρετ Ράτνερ και πρωταγωνιστεί ο Ντουέιν Τζόνσον (κατά κόσμον The Rock), ο οποίος δεν παίζει μόνο τον Ηρακλή, αλλά και τον Δία και τον Αχιλλέα σε έναν αχταρμά ιστορικομυθολογικού πάτσγουορκ που προσφέρεται για άθλο στο πραγκόσμιο box-office και σε μια πηγή δεκάδων ταινιών που μπορούν να προκύψουν ως σίκουελ, πρίκουελ και spoofs προς μαζική κατανάλωση.

Συνεχίζοντας την ιστορία του Ηρακλή αφού έχουν τελειώσει οι δώδεκα αθλοι, το «Hercules» που θα βγει στις αίθουσες το καλοκαίρι του 2014 βασίζεται στον χαρακτήρα που πρωταγωνιστούσε στο κόμικ «The Thracian Wars» και στο «The Knives of Kush», δημιουργίες και τα δύο των Στιβ Μουρ και Κρις Μπόλσιν, επιβεβαιώνοντας έτσι πως, όπως στην περίπτωση των «300» η κόμικ πηγή προσφέρει ανεξάντλητα ξαναδιαβάσματα των μύθων και της ιστορίας κατά το δοκούν ή καλύτερα κατά το box-office.

Σε άλλο μήκος κύματος, αλλά με αυξημένο «ελληνικό» ενδιαφέρον, το «Τα Δύο Πρόσωπα του Ιανουαρίου» του Χοσέιν Αμινί με τον Βίγκο Μόρτενσεν και την Κίρστεν Ντανστ στους πρωταγωνιστικούς ρόλους γυρίστηκε το καλοκαίρι που μας πέρασε στην Αθήνα και την Κρήτη ζωντανεύοντας το ομώνυμο μυθιστόρημα της Πατρίσια Χάισμιθ, γραμμένο το 1964.

 

 

Ξεκινώντας από την Αθήνα του ’60, με κεντρικούς πρωταγωνιστές ένα ζευγάρι Αμερικάνων, η ιστορία του «Τα Δύο Πρόσωπα του Ιανουαρίου» ακολουθεί μια αστυνομική ίντριγκα που μεταφέρεται στην Κρήτη, καθώς το ζευγάρι αποκαλύπτεται πως βρίσκεται στην Ελλάδα προκειμένου να ξεφύγει από μια απάτη. Στο να διαφύγουν θα τους βοηθήσει ένας ξεναγός (τον υποδύεται ο Οσκαρ Αϊζακ του «Inside Llewyn Davis» των αδερφών Κοέν) που θα δεθεί μαζί τους με τρόπους που δεν είχε σκεφτεί ποτέ σε μια διαδρομή από την Ακρόπολη μέχρι την Κνωσό, στην Ελλάδα του ’60.

Σε μια διεθνή παραγωγή από αυτές που επιτέλους μπορούν να γυρίζονται στην Ελλάδα, μετά από χρόνια γραφειοκρατίας και αδιαφορίας των υπεύθυνων, το «Τα Δύο Πρόσωπα του Ιανουαρίου» έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα του στο 64 Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Βερολίνου και αναμένεται προσεχώς στις αίθουσες του πλανήτη.

Οι φήμες θέλουν το Χόλιγουντ να ξαναδιαβάζει επισταμένα τους ελληνικούς μύθους (μια ταινία με τον Θησέα συζητιέται εδώ και καιρό) και να κοιτάζει πλέον με άλλο μάτι μια ταινία που να διαδραματίζεται στην Ελλάδα. Αν συνυπολογίσει κανείς και την αύξηση του τουρισμού από καλοκαίρι σε καλοκαίρι, τότε δεν αποκλείεται να ξαναζήσουμε όλη την ελληνική ιστορία και να κοιτάξουμε το παρελθόν μας από την αρχή. Αυτή τη φορά με τον τρόπο του Χόλιγουντ.

news247

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.