Μείωση των χρεώσεων για το mobile Internet υπόσχεται ο Chrome

To πρόγραμμα περιήγησης στο Web της Google για συσκευές με Android και iOS, Chrome Mobile θα επιτρέπει την συμπίεση των πακέτων δεδομένων και την διαχείριση του διαθέσιμου εύρους ζώνης. Με αυτό τον τρόπο, η χρέωση για το Mobile Internet μπορεί να μειωθεί έως και 50%, δηλώνει ο Matt Welsh, επικεφαλής του τμήματος της Google, που ασχολείται με τον Chrome.

Ο χρήστης θα πρέπει να έχει κατεβάσει το Chrome for Mobile από το αντίστοιχο app store για το smartphone ή την ταμπλέτα του (Play Store ή App Store), και να κάνει το Update που αναμένεται εντός ολίγων ημερών. Ωστόσο, η «μείωση της χρήσης δεδομένων» δεν θα είναι ενεργοποιημένη στον browser της Google. Ο χρήστης θα πρέπει να μεταβεί στις Ρυθμίσεις (Settings) και συγκεκριμένα στην διαχείριση του εύρους ζώνης (Bandwidth management) και να ενεργοποιήσει την λειτουργία “Reduce data usage”. Από την ίδια οθόνη, ο χρήστης θα μπορεί να δει πόσα ΜΒ κίνησης το μήνα δεν χρεώθηκε χάρη στις τεχνικές που υιοθετούνται στον Chrome for Mobile.

O Chrome θα χρησιμοποιεί διακομιστές της Google που θα συμπιέζουν σελίδες που επισκέπτεται ο χρήστης πριν τις κατεβάσει, με εξαίρεση σελίδες SSL ή σελίδες στις οποίες οι επισκέψεις γίνονται υπό καθεστώς ανώνυμης περιήγησης (incognito).

H λειτουργία τελεί υπό δοκιμή ήδη από τον Μάρτιο του 2013. Όπως περιγράφεται σε σχετική ανάρτηση, για την μέση ιστοσελίδα περισσότερα από το 60% των byte που μεταφέρονται είναι εικόνες. Ο υπολογιστής που μεσολαβεί για να εξυπηρετήσει τα αιτήματα σύνδεσης μέσω του Chrome (proxy) βελτιστοποιεί και μετατρέπει όλες τις εικόνες σε φορμά WebP, το οποίο απαιτεί λιγότερα byte από τα δημοφιλή φορμά εικόνας όπως οι εικόνες JPEG και PNG. Ο proxy κάνει επίσης συμπίεση μέσω gzip και συρρικνώνει στα απολύτως απαραίτητα δεδομένα για την μετάδοση της ιστοσελίδας (αφορά HTML, JavaScript και CSS resources, αφαιρώντας άχρηστα μεταδεδομένα για το rendering της σελίδας).

Ανάλογες προσπάθειες έχει καταβάλλει το 2012 η Nokia με τον δικό της browser για τα «απλά» κινητά της. Tεχνολογία συμπίεσης χρησιμοποιεί και η Blackberry. H ιντερνετική υπηρεσία της RIM, o Blackberry Messenger, συμπιέζει πάρα πολύ το περιεχόμενο που κινείται στους ακριβούς δρόμους των δικτύων κινητής τηλεφωνίας. Έτσι, τα 600ΜΒ κίνηση γίνονται 100ΜΒ (υποστηρίζει συμπίεση με λόγο 5:1 ή και 6:1), γεγονός που μεταφράζεται σε εξαιρετικά σημαντική εξοικονόμηση όχι μόνο κόστους για τον συνδρομητή αλλά και χρόνου.

Πρόσφατα, ένα νέο μοντέλο προώθησης προϊόντων και υπηρεσιών αναδύεται στις ΗΠΑ, αφού η μεγαλύτερη εταιρεία παροχής υπηρεσιών πρόσβασης στο Ίντερνετ και από το κινητό, η AT&T απευθύνει πρόσκληση σε εταιρείες να πληρώνουν για την κίνηση ΜΒ που προκαλούν οι υπηρεσίες ή το περιεχόμενό τους για να προσελκύσουν πελατεία (μέσω του προγράμματος AT&T Sponsored Data). Παράλληλα, δίπλα στην AT&T και την υπηρεσία Sponsored Data έχει αναπτυχθεί μια startup, η Aquto, που προτείνει σε διαφημιζόμενους να δώσουν προστιθέμενη αξία στις καμπάνιες τους δωρίζοντας ΜΒ.

in

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

You missed