Ανοίγει και τυπικά πλέον ο δρόμος για περαιτέρω μείωση στο κόστος χρήσης των αυτοκινήτων και φορτηγών μετά την κατάθεση του σχετικού νομοσχεδίου από το υπουργείο Υποδομών την περασμένη Τετάρτη στη Βουλή που απελευθερώνει υπό όρους την αεριοκίνηση στην Ελλάδα.
Από τη στιγμή που θα ψηφιστεί το νομοσχέδιο θα επιτρέπεται η τοποθέτηση συστημάτων φυσικού αερίου στα οχήματα με αποτέλεσμα το όφελος για όσους το επιλέξουν ως δεύτερο καύσιμο κίνησης να ξεπερνά το 66% σε σχέση με εκείνο της βενζίνης, 30% με το υγραέριο και 33% σε σχέση με το πετρέλαιο.
Οι μετατροπές των κινητήρων θα πραγματοποιούνται πλέον με χρήση εγκεκριμένων εξαρτημάτων από κατόχους άδειας ασκήσεως επαγγέλματος τεχνίτη συσκευών αερίων καυσίμων, ενώ για τα τροποποιημένα οχήματα που θα κινούνται με καύσιμο πεπιεσμένο φυσικό αέριο, όπως και για όσα κινούνται με καύσιμο υγραέριο θα πραγματοποιείται έλεγχος διασκευασμένου κινητήρα από τα ΚΤΕΟ και σχετική αλλαγή άδειας,
«Η ανάπτυξη της κίνησης οχημάτων με φυσικό αέριο (αεριοκίνηση) στη χώρα μας, αποτελεί μία σημαντική επιλογή, τόσο για λόγους οικονομικούς και αναπτυξιακούς όσο και από περιβαλλοντική άποψη αλλά και άποψη ασφαλείας» αναφέρεται στο νομοσχέδιο του υπουργείου. Σύμφωνα μάλιστα με τα στοιχεία της ΔΕΠΑ, το καύσιμο είναι κατά μέσον όρο περίπου 66% φθηνότερο από την αντίστοιχη ποσότητα βενζίνης, περίπου 33% φθηνότερο κατά μέσον όρο, διεθνώς, από το ντίζελ και περίπου 30% από το υγραέριο.
Για τα αυτοκίνητα που θα γίνεται μετατροπή του κινητήρα για χρήση φυσικού αερίου όπως και για χρήση υγραερίου θα γίνεται έλεγχος από τα ΚΤΕΟ.
Μόλις 4 πιστοποιημένοι τοποθετητές
Στην Αττική δραστηριοποιούνται 4 πιστοποιημένοι τοποθετητές οι οποίοι ωστόσο εξαιτίας της έλλειψης πιστοποίησης των συστημάτων φυσικού αερίου από το κράτος δεν μπορούσαν να προβούν σε τοποθετήσεις.
Ειδικότερα όπως αναφέρει στην «ΗτΣ» ο ένας εκ των τεσσάρων πιστοποιημένος τοποθετητής συστημάτων φυσικού αερίου στα ΙΧ κ. Γιάννης Αγγέλης: «Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν οι πιστοποιήσεις για τα κιτ μετατροπής φυσικού αερίου με αποτέλεσμα να μην μπορούμε να τοποθετήσουν νόμιμα τα συστήματα στα αυτοκίνητα. Οι πιστοποιήσεις σχεδόν για όλα τα συστήματα φυσικού αερίου που κυκλοφορούν στο εμπόριο έχουν πιστοποιηθεί στα υπόλοιπα κράτη-μέλη ωστόσο στην Ελλάδα η πιστοποίησή τους χρειάζεται 4-6 μήνες για να εκδοθεί από κάποιο επίσημο φορέα που εδρεύει στην Ελβετία. Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι να μην μπορούμε να τοποθετήσουμε τουλάχιστον προς το παρών κανένα σύστημα φυσικού αερίου στα ΙΧ!».
Εντονο ενδιαφέρον
Ιδιαίτερα αυξημένο είναι των ενδιαφέρον των καταναλωτών για τα συστήματα φυσικού αερίου στα αυτοκίνητα καθώς πέραν του χαμηλού κόστους απόκτησης, τουλάχιστον προς το παρών, το συγκεκριμένο καύσιμο είναι με 130 Οκτάνια γεγονός που σημαίνει ότι ο κινητήρας σε καμία περίπτωση δεν παρουσιάζει πρόβλημα, είναι το πιο καθαρό καύσιμο, προσδίδει περισσότερη δύναμη στο αυτοκίνητο και το σημαντικότερο μειώνει περαιτέρω την κατανάλωση καυσίμου σε σχέση με εκείνη που έχει σαν βενζινοκίνητο ή πετρελαιοκίνητο ένα όχημα!
Κόστος μετατροπών
Οι τιμές για τα συστήματα αεριοκίνησης στα ΙΧ ξεκινούν από τα 1.500 ευρώ ενώ στα ελαφρά φορτηγά από τα 1.700 ευρώ.
Ωστόσο από τη στιγμή που θα γίνουν μαζικές παραγγελίες συστημάτων αεριοκίνησης σαφώς το κόστος θα μειωθεί πάρα πολύ προς όφελος των καταναλωτών αλλά και των τοποθετητών εξαιτίας της αύξησης της ζήτησης.
Οσον αφορά στη μετατροπή των συστημάτων υγραεριοκίνησης αυτή τη στιγμή κυμαίνονται σε υψηλό κόστος καθώς αλλάζει η φιάλη καυσίμου, οι σωληνώσεις και ο πνεύμονας με κόστος που υπολογίζεται σε τουλάχιστον 1.000 ευρώ!
Ωστόσο και το κόστος μετατροπής των υγραεριοκίνητων συστημάτων θα μειωθεί λόγω των αυξημένων παραγγελιών σε κιτ…
Μοντέλα αυτοκινήτων & κιτ τροφοδοσίας
Πολλοί κατασκευαστές όπως η Citroen, Fiat, Honda, Mercedes, Peugeot, Renault, Toyota, και Volvo έχουν λανσάρει οχήματα που είναι εργοστασιακά εφοδιασμένα με διπλό σύστημα τροφοδοσίας, βενζίνης και φυσικού αερίου. Στην ελληνική αγορά διαθέτουν τα οχήματα αυτά η Fiat, η Mercedes, η Opel και η Volkswagen. Πολλά εξ΄αυτών εισάγονται ή δύναται να εισαχθούν κατόπιν παραγγελίας.
Διεθνώς διατίθενται στην αγορά κιτ μετατροπών όλων των συμβατικών οχημάτων σε διπλού καυσίμου.
Τα οφέλη από τη χρήση Φυσικού Αερίου στα οχήματα
· Μείωση των εκπομπών μη-μεθανιούχων υδρογονανθράκων μέχρι και 80%
· Ελαχιστοποίηση έως και μηδενισμός των εκπομπών καρκινογόνων αρωματικών και πολυκυκλικών υδρογονανθράκων.
· Μείωση των εκπομπών ΝΟx μέχρι και 85%.
· Μείωση των εκπομπών CO περισσότερο από 90%.
· Μείωση των εκπομπών CO2 μέχρι και 20%.
· Μείωση του σχηματισμού όζοντος (νέφους) κατά 80-90%.
· Μείωση των εκπομπών λεπτών σωματιδίων (PM) μέχρι και 99%.
Τιμές καυσίμων στην Ελλάδα
Βενζίνη 1,64 το λίτρο
Diesel 1,37 το λίτρο
Υγραέριο 0,94 το λίτρο
Φυσικό Αέριο 0,57 το λίτρο
Πηγή: Παρατηρητήριο Υγρών Καυσίμων 6/12/2013
Ισοδυναμία του Φυσικού Αερίου με τα υπόλοιπα καύσιμα
1 κιλό Φυσικού Αερίου: 1,5λίτρο βενζίνης
1,3 λίτρο diesel
2 λίτρα Υγραέριο