Θα δικαστεί την Πέμπτη
Ποινική δίωξη για δύο αδικήματα σε βαθμό πλημμελήματος άσκησε ο Εισαγγελέας σε βάρος του πρώην υπουργού Μιχάλη Λιάπη που συνελήφθη να οδηγεί χωρίς δίπλωμα αυτοκίνητο, ανασφάλιστο και με πλαστές πινακίδες.
Η δίωξη σε βάρος του πρώην υπουργού αφορά τις κατηγορίες τηςψευδούς βεβαίωσης και της πλαστογραφίας. Σε βάρος του κ. Λιάπη επιβλήθηκαν επιπλέον τρία διοικητικά πρόστιμα, για την μη ασφάλιση του οχήματος και για το ότι έφερε κοτσαδόρο και φιμέ τζάμια χωρίς άδεια.
Η δικογραφία σε βάρος του διαβιβάστηκε στο Αυτόφωρο από όπου ο πρώην υπουργός ζήτησε και έλαβε προθεσμία για να δικαστεί την Πέμπτη.
Ο πρώην υπουργός Μεταφορών συνελήφθη λίγο μετά τις 11.00 την Τρίτη από αστυνομικούς της ομάδας ΔΙΑΣ. Σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, οι αστυνομικοί σταμάτησαν τον πρώην υπουργό επειδή παραβίασε πινακίδα προτεραιότητας (stop) στη λεωφόρο Αρτέμιδος στη Λούτσα.
Κατά τον έλεγχο που ακολούθησε διαπιστώθηκε ότι το αυτοκίνητο τύπου τζιπ (Volkswagen Tuareg) που οδηγούσε έφερε πλαστές πινακίδες κυκλοφορίας.
Οι πινακίδες του συγκεκριμένου οχήματος είχαν κατατεθεί στην εφορία ενώ επίσης διαπιστώθηκε πως ο πρώην υπουργός δεν είχε μαζί του δίπλωμα οδήγησης και το όχημα ήταν ανασφάλιστο.
Λίγο αργότερα ο πρώην υπουργός προσκόμισε στην Αστυνομία το εν ισχύ δίπλωμα οδήγησής του.
Ο κ. Λιάπης οδηγήθηκε στο ΑΤ Αρτέμιδας από όπου στη συνέχεια μεταφέρθηκε στην Τροχαία Αγίας Παρασκευής που θα σχηματίσει δικογραφία σε βάρος του. Στις πέντε το απόγευμα της Τρίτης, οδηγήθηκε στην εισαγγελία Πρωτοδικών φρουρούμενος και με χειροπέδες ενώ αποφασίστηκε η παραπομπή του στο Αυτόφωρο.
Εξερχόμενος του Τμήματος Τροχαίας Αγίας Παρασκευής όπου κρατείτο δήλωσε στους δημοσιογράφους: «Έσφαλα και πρέπει να πληρώσω το τίμημα της απερισκεψίας μου. Ανθρώπινα τα λάθη το ομολογώ. Δεν κυκλοφόρησα ποτέ με πλαστές πινακίδες. Σήμερα ήταν η πρώτη μέρα. Το έκανα για να γεμίσω τις μπαταρίες. Έκανα λάθος».
«Τον Αύγουστο κατέθεσα τις πινακίδες για οικονομικούς λόγους, για το τεκμήριο. Συνταξιούχος είμαι. Η κρίση είχε αγγίξει και μένα. Δεν λέω ότι είμαι φτωχός. Το αυτοκίνητο το είχα σε μια αποθήκη στο Πόρτο Ράφτη και επειδή θα έφευγα για Ασία, φοβήθηκα για τη μπαταρία. Είχα πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας για το 2013. Ασφάλεια δεν είχα γιατί δεν το κυκλοφορούσα. Ήταν η κακία η ώρα. Θα τιμωρηθώ όπως πρέπει» δήλωσε.
Οι κατηγορίες που τον βαραίνουν είναι πλαστογραφία, ψευδή βεβαίωση (είχε υπογράψει βεβαίωση στην Εφορία ότι από τη στιγμή που καταθέτει τις πινακίδες κυκλοφορίας αποδέχεται πως δεν επιτρέπεται να κυκλοφορεί το αυτοκίνητο) και ανασφάλιστο όχημα.
«Ο ΚΟΚ είναι κανόνας ζωής»
Έξι χρόνια πριν, το 2007, ο Μιχάλης Λιάπης, προλογίζοντας ως υπουργός Μεταφορών την τελευταία έκδοση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, ο οποίος ισχύει και σήμερα, έλεγε:
«Ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) αποτελεί το πιο σημαντικό νομικό κείμενο σχετικά με την ασφαλή και εύρυθμη κυκλοφορία στους δρόμους. Η καλή γνώση και η τήρηση των διατάξεών του είναι απαραίτητη όχι μόνο για τους οδηγούς, αλλά και για όλους τους χρήστες των οδών, αφού η ασφάλεια επηρεάζεται από τη συμπεριφορά όλων μας. Με αυτή τη λογική ο ΚΟΚ δεν είναι απλά ένα νομικό κείμενο αλλά κανόνας ζωής, διότι η τήρηση των διατάξεών του επιβάλλεται επί της ουσίας για την προστασία της ίδιας της ανθρώπινης ύπαρξης».
δολ