alt

Η πληροφόρηση για πολύ μικρές, μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις, με έμφαση στη διάσταση της καινοτομίας και των συνεργασιών, αποτελεί μια από τις βασικές υπηρεσίες που παρέχονται από τη Μονάδα Καινοτομίας και Συνεργατικών Σχηματισμών του ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ.

Στόχος των ενεργειών πληροφόρησης είναι η υποστήριξη των πολύ μικρών, μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων σε διαδικασίες διάχυσης στρατηγικής πληροφόρησης σε θέματα σχετικά με την καινοτομία, τις τεχνολογικές εξελίξεις και την εξέλιξη παραμέτρων που αφορούν στο επιχειρηματικό περιβάλλον και στο ευρύτερο εθνικό σύστημα καινοτομίας.

Η Μονάδα Καινοτομίας και Συνεργατικών Σχηματισμών παρέχει εξατομικευμένη τεχνολογική και επιχειρηματική πληροφόρηση σε θέματα τεχνολογικής ανάπτυξης, μεταφοράς τεχνολογίας, καινοτομίας, εργαλείων χρηματοδότησης, νομοθετικού πλαισίου, διαδικασιών εισαγωγής και ανάπτυξης καινοτομικών σχεδίων, διαδικασιών ανάπτυξης νέων επιχειρηματικών διασυνδέσεων, καθώς και ενημέρωση για επιχειρηματικές εκδηλώσεις.

Σκοπός της υπηρεσίας αυτής είναι επίσης η ενίσχυση της συμμετοχής των πολύ μικρών, μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων σε έργα και προγράμματα έρευνας, τεχνολογικής ανάπτυξης και καινοτομίας, μέσα από την παροχή έγκυρης πληροφόρησης και τεχνικής υποστήριξης για υποβολή προτάσεων χρηματοδότησης και ανεύρεση συνεργατών. Παράλληλα, παρέχεται εξατομικευμένη ενημέρωση και καθοδήγηση σε περιπτώσεις σύστασης νέων εγχειρημάτων ή μετασχηματισμού για πολύ μικρές, μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις.

Στο πλαίσιο αυτό, η Μονάδα Καινοτομίας και Συνεργατικών Σχηματισμών έχει δημιουργήσει εξειδικευμένο έντυπο και ηλεκτρονικό υλικό, με έμφαση στις ιδιαιτερότητες των πολύ μικρών, μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων,

Ο Οδηγός Καινοτομίας εκπονήθηκε στο πλαίσιο του Υποέργου 4 «Εφαρμογή δράσεων υποστήριξης των μικρών επιχειρήσεων σε θέματα καινοτομίας και μορφών συνεργασίας», της Πράξης«Δράσεις για την ενίσχυση του ρόλου της καινοτομίας και των μορφών συνεργασίας στις μικρές επιχειρήσεις του ΕΠ “Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού 2007-2013″».

Σκοπός του Οδηγού Καινοτομίας είναι να εισαγάγει τον αναγνώστη σε θέματα που συνδέονται με την καινοτομία και τη διαχείρισή της. Επιπλέον, φιλοδοξεί να αποτελέσει εργαλείο για τις μικρές επιχειρήσεις που θέλουν να εισαγάγουν διαδικασίες οι οποίες θα τους επιτρέψουν να καινοτομήσουν.

Ο Οδηγός ξεκινά με την παρουσίαση της μετάβασης στην οικονομία της γνώσης (Κεφ. 2) και τις επιπτώσεις της μετάβασης αυτής για τις μικρές επιχειρήσεις.

Το Κεφάλαιο 3 ασχολείται με τον πλέον πολύτιμο πόρο της νέας εποχής, δηλαδή την ίδια τη γνώση, καθώς και τη διαχείρισή της.

Το επόμενο κεφάλαιο (Κεφ. 4) αποτελεί τον πυρήνα αυτού του οδηγού, αφού παρουσιάζει θέματα διαχείρισης καινοτομίας, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στο ανοιχτό μοντέλο καινοτομίας. Καθώς στο πλαίσιο του ανοιχτού μοντέλου καινοτομίας οι επιχειρήσεις αναζητούν την καινοτομία όχι μόνο σε επίπεδο προϊόντων και διαδικασιών, αλλά και σε επίπεδο επιχειρηματικού μοντέλου,

το επόμενο κεφάλαιο (Κεφ. 5) είναι αφιερωμένο στα επιχειρηματικά μοντέλα.

Στο επόμενο μέρος του παρόντος οδηγού (Κεφ. 6) τονίζεται η σημασία της δημιουργίας ενός οικοσυστήματος που επιτρέπει τη δημιουργία γνώσης και την ανάπτυξη καινοτομίας.

Στο Κεφάλαιο 7 παρουσιάζονται οι εναλλακτικές λύσεις χρηματοδότησης της καινοτομίας, ενώ το τελευταίο τμήμα αυτού του οδηγού παρουσιάζει πρακτικά βήματα τα οποία θα βοηθήσουν τις μικρές επιχειρήσεις που θέλουν να καινοτομήσουν στο πλαίσιο του ανοιχτού μοντέλου καινοτομίας.

Κατεβάστε τον οδηγό καινοτομίας ΕΔΩ.

anko-eunet

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.