Της Φωτεινής Βαβίτσα.
Ένας πολύ σημαντικός παράγοντας, ο οποίος θα μας φέρει νέους πελάτες είναι να κάνουμε γνωστή την επιχείρησή μας στα άτομα, τα οποία θέλουμε ώστε να αγοράσουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες μας. Καταλαβαίνουμε λοιπόν πόσο σημαντική είναι η προώθηση και η διαφήμιση της επιχείρησής μας για να καταφέρουμε τους στόχους μας και να αυξήσουμε τις πωλήσεις μας.
Η προώθηση της επιχείρησής μας όμως δεν πρέπει να είναι απλά δεδομένη, αλλά και αποτελεσματική, δηλαδή να γίνεται σωστά. Πριν αρχίσουμε λοιπόν να διαδίδουμε τα διαφημιστικά μας μηνύματα (αλλά και να πληρώνουμε για διαφημιστικό χώρο και χρόνο), καλό είναι να σκεφτούμε κάποια πράγματα, ώστε να έχουμε στο τέλος ακόμη καλύτερα αποτελέσματα.
Ποιος θέλω να με ακούσει;
Το πρώτο και σημαντικότερο δεδομένο που πρέπει να ξεκαθαρίσουμε είναι ποιους πελάτες θέλουμε για την επιχείρησή μας. Σε ποιους απευθύνονται τα προϊόντα και οι υπηρεσίες που προσφέρω, ποιος θα δείξει ενδιαφέρον για αυτά, ή αλλιώς σε ποιον προσφέρω αξία μέσα στην καθημερινότητά του. Το να βρούμε το κοινό, στο οποίο στοχεύουμε από την αρχή, μπορεί να είναι κάτι δύσκολο, αλλά θα μας λύσει τα χέρια σε πολλές δύσκολες στιγμές στη συνέχεια.
Που βρίσκεται αυτός που θέλω να με ακούσει;
Αφού αποφασίσουμε σε ποιους πελάτες στοχεύουμε αυτό που πουλάμε, πρέπει να αναρωτηθούμε και που θα βρούμε αυτούς τους πελάτες. Τα σημεία στα οποία βρίσκονται οι πελάτες μας είναι και αυτά στα οποία πρέπει να τοποθετήσουμε και το όνομά μας, ή αλλιώς τη διαφήμισή μας.
Πως πρέπει να προσεγγίσω τους πελάτες μου;
Δεν έχει σημασία απλά να στείλουμε ένα μήνυμα στους πελάτες μας, αλλά πρέπει να βρούμε και τον τρόπο με τον οποίο πρέπει να στείλουμε το μήνυμα, ώστε να το αποδεχτούν και να μην το απορρίψουν. Με πιο απλά λόγια, πρέπει να μάθουμε να «μιλάμε τη γλώσσα» των πελατών μας και να τους μιλήσουμε για εμάς μέσα από αυτή τη γλώσσα.
Ακόμη πιο σημαντικό είναι να μάθουμε τις ανάγκες των πελατών μας, ώστε να τους εξηγήσουμε καλύτερα (αλλά με ειλικρίνεια) τον τρόπο με τον οποίο εμείς θα είμαστε η λύση στα θέματα που αντιμετωπίζουν στην καθημερινότητά τους. Αν κατανοήσουμε ποιος είναι ο τρόπος με τον οποίο πρέπει να προσεγγίσουμε τους πελάτες μας, κερδίζουμε αμέσως την ευκαιρία να μας ακούσουν και αυτό είναι το πρώτο από τα βήματα που οδηγούν στην πώληση.
Συνέχεια, συνέπεια και επαναπροσδιορισμός.
Δεν έχει απλώς σημασία να στέλνουμε μηνύματα στους πελάτες μας. Πρέπει να μάθουμε να ακούμε και να μελετάμε τα μηνύματα που μας στέλνουν και αυτοί πίσω. Μέσα από αυτά τα μηνύματα παίρνουμε πολύ σημαντικές πληροφορίες, οι οποίες θα μας βοηθήσουν να γίνουμε καλύτεροι και να καταφέρουμε να προσεγγίσουμε την επόμενη φορά αυτούς που τώρα μας απέρριψαν.
Η αποστολή μηνυμάτων (μέσα από ένα διαφημιστικό, μία απευθείας προσέγγιση για πώληση κ.α.) και η μελέτη των αντιδράσεων που δημιουργήθηκαν από αυτά τα μηνύματα πρέπει να γίνεται ανά τακτά διαστήματα. Ανάλογα με τα μηνύματα που παίρνουμε από τους πελάτες μας, προσδιορίζουμε ξανά και τον τρόπο που προσπαθούμε να τους προσεγγίσουμε.
Η βοήθεια του ειδικού:
Όταν προσπαθούμε να κάνουμε την επιχείρησή μας γνωστή, για να αυξήσουμε τις πωλήσεις μας, καλό είναι να απευθυνθούμε σε κάποιον που θα μπορέσει, έπειτα από συζήτηση και έρευνα, να μας καθοδηγήσει ώστε να βρούμε τι μήνυμα πρέπει να στείλουμε στους πελάτες μας, πως θα το στείλουμε, αλλά και με ποιους τρόπους αυτό το μήνυμα θα φτάσει στους κατάλληλους ανθρώπους.
Μέσα από τη συνεργασία μας με κάποιον ειδικό θα καταφέρουμε να διαδώσουμε πολύ πιο αποτελεσματικά το μήνυμά μας και να κάνουμε έτσι την επιχείρησή μας ακόμη πιο γνωστή, αλλά με πολύ χαμηλότερο κόστος, από τη στιγμή που δεν κατασπαταλάμε τα λεφτά μας σε διαφημίσεις που δε θα μας αποφέρουν κάποιο κέρδος αλλά από την άλλη προσεγγίζουμε μόνο αυτούς που πρέπει και με τους κατάλληλους τρόπους, αυξάνοντας έτσι και τις πωλήσεις μας αλλά και τα έσοδά μας.
Φωτεινή Βαβίτσα
Marketing Consultant
Star-fm.gr: Διαβάστε και : Η αποτελεσματικότητα της διαφήμισης