ΣΤΟ «ΣΤΟΧΑΣΤΡΟ» ΟΙ ΣΥΝΔΡΟΜΗΤΕΣ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟΥ
Περισσότερο επιθετική έχει γίνει τους τελευταίους μήνες η εμπορική πολιτική των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας όσον αφορά τις συνδέσεις συμβολαίου, με τις προσφορές που γίνονται στους συνδρομητές προκειμένου είτε να παραμείνουν είτε να αλλάξουν δίκτυο να φθάνουν ακόμη και σε εκπτώσεις 50% του μηνιαίου παγίου τέλους! Μάλιστα, σύμφωνα με τις πληροφορίες, υπάρχουν και περιπτώσεις όπου ο συνδρομητής λαμβάνει ακόμη και δωροεπιταγές για χρήση σε σούπερ μάρκετ, θυμίζοντας καταστάσεις αντίστοιχες με εκείνες στα τέλη της δεκαετίας του ’90, όταν μαζί με κάθε σύνδεση δίνονταν δώρα όπως τοστιέρες και καφετιέρες.
ΠΑΚΕΤΑ
Οι εταιρείες κινητής έχουν αποφύγει τις διαφημίσεις των προσφορών τους προς τους συνδρομητές συμβολαίου, αλλά όταν κάποιος καταναλωτής ζητήσει αλλαγή παρόχου η αντιπροσφορά που δέχεται από τον πάροχο που ήδη συνεργάζεται περιλαμβάνει σίγουρα πακέτο σε τιμή που είναι πάντα καλύτερη από τον ανταγωνισμό και πολύ χαμηλότερη από αυτές που περιλαμβάνονται στον επίσημο τιμοκατάλογο της εταιρείας. Ταυτόχρονα, τα call centers έχουν γίνει πολύ πιο «επιθετικά» στην προσέγγιση των υποψήφιων πελατών τους, τους οποίους «βομβαρδίζουν» με άκρως δελεαστικές προσφορές.
Χαρακτηριστικό της κατάστασης είναι ότι ένας καταναλωτής μπορεί να έχει πακέτο με 1.500 λεπτά ομιλίας, 1.500 SMS και 1,5 GB δεδομένων έναντι μηνιαίου παγίου 25-30 ευρώ, όταν το κανονικό πάγιο ενός τέτοιου πακέτου είναι στα 50 ευρώ μηνιαίως χωρίς επιδότηση συσκευής. Συνήθως, οι προσφορές αφορούν συμβόλαια 18 μηνών, αλλά αν ο καταναλωτής το διαπραγματευτεί σωστά μπορεί να έχει τελικώς ετήσιο συμβόλαιο. Σημειωτέον πως οι περισσότεροι καταναλωτές προτιμούν την έκπτωση στο μηνιαίο πάγιο αντί της επιδότησης για απόκτηση νέας συσκευής. Σύμφωνα με εκτιμήσεις στελεχών της αγοράς, πάνω από το 60% των συνδρομητών συμβολαίου όταν κάνει ανανέωση της σύμβασής του προτιμά την έκπτωση αντί της επιδότησης.
Πάντως, οι υψηλές προσφορές στις οποίες προχωρούν οι εταιρείες αναμένεται να έχουν αρνητικές επιπτώσεις στα ήδη πιεσμένα -λόγω οικονομικής ύφεσης- οικονομικά αποτελέσματά τους. Επιπλέον, ορισμένοι αναλυτές αναρωτιούνται κατά πόσον αυτή η επιθετική εμπορική πολιτική που υπάρχει θα έχει τα αποτελέσματα όσον αφορά στα μερίδια αγοράς που αναμένουν ορισμένες εταιρείες.
Δημήτρης Μαλλάς
dmallas@pegasus.gr