Η ΟΣΜΕ λέει ότι έμεινε στο σκοτάδι και στρέφεται κατά των ιδιοκτητών
Την ύπαρξη διάταξης περί κατάργησης όλων των περιορισμών που θέτει ο Γενικός Κανονισμός Προσωπικού ΚΤΕΛ στις απολύσεις των οδηγών στο σχέδιο νόμου για την απελευθέρωση των υπεραστικών επιβατικών οδικών μεταφορών καταγγέλλει με επιστολή της προς όλους τους υπουργούς και τους γενικούς γραμματείς της κυβέρνησης η Ομοσπονδία Συνδικάτων Μεταφορών Ελλάδος (ΟΣΜΕ).
Η ΟΣΜΕ σημειώνει ότι το υπουργείο Υποδομών διατήρησε την εν λόγω διάταξη «μυστική έως την ανάρτηση του σχεδίου νόμου στο Διαδίκτυο, παρά το γεγονός ότι επανειλημμένως είχαμε ζητήσει ενημέρωση για τις σχεδιαζόμενες διατάξεις που αφορούν τα εργασιακά».
Το γεγονός, συνεχίζει, δεν αφήνει «αμφιβολία ως προς τους φορείς που εμπνεύστηκαν και πέτυχαν την εισαγωγή του», ενώ κατηγορεί το υπουργείο για «ενδοτικότητα στις πιέσεις μίας κατηγορίας εργοδοτών, οι οποίοι ήδη απολαμβάνουν τα οφέλη του μονοπωλίου στις δημόσιες αστικές και υπεραστικές μεταφορές, ήδη λαμβάνουν κρατικές επιχορηγήσεις εκατομμυρίων ευρώ και αναζητούν τρόπους να απαλλαγούν από το παλαιό προσωπικό».
Η ΟΣΜΕ καταγγέλλει ότι στην αιτιολογική έκθεση η επίμαχη διάταξη δικαιολογείται ως αποσαφήνιση νομικού κενού, όμως υποστηρίζει ότι οι διατάξεις περί απολύσεων οδηγών έχουν ερμηνευθεί από τον Άρειο Πάγο και τα δικαστήρια της χώρας, καθώς η προστασία τους επιβάλλεται «από λόγους γενικότερου κοινωνικού συμφέροντος», αφού ο περιορισμός στις απολύσεις» στοχεύει στην ασφαλή «εκτέλεση της μεταφοράς του επιβατικού κοινού» και στην «κατοχύρωση της εργασιακής θέσης των οδηγών».
«Σύμφωνα με την κοινή λογική, οδηγοί οι οποίοι θα μπορούν ελεύθερα να απολύονται χωρίς κανένα λόγο, υπό τον φόβο απώλειας της θέσης εργασίας τους θα ενδίδουν σε οποιαδήποτε απαίτηση του εργοδότη τους σε βάρος της οδικής ασφάλειας» σημειώνεται.
«Υποθέτουμε ότι δεν έχετε καμία αμφιβολία, όπως δεν έχουμε εμείς για το τι θα συμβεί στις εθνικές οδούς με οδηγούς οι οποίοι θα παλεύουν να διατηρήσουν μία δυσεύρετη πλέον θέση των 500 ευρώ» καταλήγει η συνδικαλιστική οργάνωση.
Χεκίμογλου ΑχιλλέαςΔιαβάστε ακόμα: ΚΤΕΛ: Ρυθμιστική αρχή θα καθορίζει τα υπεραστικά δρομολόγια