Ο Sebastian Vettel κέρδισε και στη Monza με τη Red Bull να κάνει το 1-3

Το πρωτάθλημα του 2013 εξελίσσεται δε διοργάνωση δύο ταχυτήτων. Από τη μία ο Sebastian Vettel, που κερδίζει τον έναν αγώνα μετά τον άλλο, και από την άλλη οι υπόλοιποι που προσπαθούν να τον πιάσουν και απλώς δεν τα καταφέρνουν. Ο Vettel πήρε τη νίκη και στο Ιταλικό Grand Prix, στην πίστα της Monza, μέσα στην έδρα της Ferrari, και πλέον η πιθανότητα να χάσει αυτόν τον τίτλο μοιάζει όλο και πιο μικρή. Ο Fernando Alonso έκανε το καλύτερο δυνατό με τη Ferrari και πήρε τη 2η θέση ενώ η ταχύτητα της Red Bull επιβεβαιώθηκε με την 3η θέση του Mark Webber. Ακολούθησαν οι Felipe Massa, Nico Hulkenberg, Nico Rosberg, Daniel Ricciardo, Romain ZGrosjean, Lewis Hamilton και Jenson Button.

Παρότι μια ελαφριά ψιχάλα έκανε την εμφάνισή της πριν από την εκκίνηση του αγώνα, τα μονοθέσια πήραν τις θέσεις τους στο grid με slick ελαστικά. Οι οδηγοί της πρώτης 10άδας ξεκίνησαν με τα μεσαία ελαστικά με τα οποία έκαναν τις κατατακτήριες ενώ οι Raikkonen, Hamilton και Gutierrez επέλεξαν να ξεκινήσουν με τη σκληρή γόμα. Μόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα, ο Sebastian Vettel ξεκίνησε καλά και διατήρησε την πρώτη θέση, αν και δέχτηκε πολύ μεγάλη πίεση από τον Felipe Massa, o οποίος έκανε εκπληκτική εκκίνηση και βρέθηκε 2ος. Ο Mark Webber έπεσε στην 3η θέση και δέχτηκε επίσης πίεση από τον Fernando Alonso. Ο Nico Hulkenberg έπεσε στην 5η θέση, μπροστά από τους Rosberg και Ricciardo.

Η εκκίνηση δεν ήταν ανώδυνη για αρκετούς οδηγούς, με μεγαλύτερα θύματα τους Kimi Raikkonen και Paul di Resta. Ο Φινλανδός της Lotus είχε επαφή με τον Sergio Perez και στο τέλος του πρώτου γύρου αναγκάστηκε να μπει στα pit για να αλλάξει το ρύγχος στο μονοθέσιό του. Ο Paul di Resta επίσης είχε επαφή με άλλο μονοθέσιο, όταν έχασε το φρενάρισμα στο 2ο σικέιν, και έχοντας σπάσει την εμπρός ανάρτηση, εγκατέλειψε τον αγώνα.

Ενώ ο Sebastian Vettel, όπως κάνει συνήθως όταν βρίσκεται μπροστά, απομακρυνόταν στην κορυφή, ένας αποφασισμένος Fernando Alonso πέρασε με απαιτητικό τρόπο τον Mark Webber και άρχισε να καταδιώκει τον Felipe Massa. Ο Ισπανός της Ferrari μέχρι τον 8ο γύρο έφτασε πίσω από τον ομόσταβλό του και τον πέρασε εύκολα, για να πάρει τη 2η θέση.

Το πρώτο pit stop ήρθε από τον Lewis Hamilton στον 13ο γύρο και ήταν αναγκαστικό καθώς οι μηχανικοί της Mercedes διαπίστωσαν απώλεια πίεσης σε ένα από τα ελαστικά του μονοθεσίου. Λίγο αργότερα εγκατέλειψε ο Jean-Eric Vergne, όταν ο κινητήρας της Ferrari στο μονοθέσιο της Toro Rosso παρέδωσε πνεύμα μέσα σε ένα σύννεφο λευκού καπνού.

Ο Vettel συνέχιζε να διατηρεί μια καλή διαφορά στην πρώτη θέση, αλλά ο Alonso έκανε την προσπάθειά του να τον πλησιάσει. Ο Massa μπορούσε να κρατήσει πίσω του τον Webber, ωστόσο δεν μπορούσε να του ξεφύγει. Ο Hulkenberg έκανε πολύ καλό αγώνα για τη McLaren στην 5η θέση, μπροστά από τους Rosberg, Ricciardo, Perez και Button. Πολύ πιο πίσω οι Raikkonen και Hamilton έκαναν πολύ μεγάλη προσπάθεια να πλησιάζουν στις βαθμολογούμενες θέσεις, μετά τα προβλήματα στην αρχή του αγώνα.

Γύρω στον 23ο γύρο άρχισε ο χορός των pit stop. Πρώτος μπήκε ο Grosjean, ακολούθησαν οι οδηγοί των McLaren και Toro Rosso και μετά οι δύο Red Bull σε παράταξη. Στη Ferrari αποφάσισαν να φωνάξουν πρώτα τον Massa ενώ ο Alonso έμεινε στην πίστα μέχρι τον 27ο γύρο, όπου μπήκε για το δικό του pit stop. Η στρατηγική της Ferrari σε εκείνο το σημείο φάνηκε να είναι λανθασμένη καθώς στο διάστημα που ο Alonso παρέμενε στην πίστα με τα φθαρμένα ελαστικά, ο Vettel έγραφε διαδοχικούς ταχύτερους γύρους και η διαφορά τους μεγάλωσε σε πάνω από 10 δευτερόλεπτα. Κερδισμένος και ο Mark Webber, που βρέθηκε στην 3η θέση, μπροστά από τον Massa.

Ο Lewis Hamilton ήταν ο ταχύτερος στην πίστα σε εκείνο το σημείο αλλά ο Βρετανός της Mercedes θα έπρεπε να κάνει άλλο ένα pit stop γιατί τα μεσαία ελαστικά που έβαλε αρκετά νωρίς στον αγώνα δεν θα κρατούσαν μέχρι το τέλος. Η επίσκεψη του Hamilton στα pit έγινε στον 38ο γύρο η επιστροφή του στην πίστα τον βρήκε στη 14η θέση, πίσω από τον Kimi Raikkonen.

Η ταχύτητα της Red Bull με τη σκληρή γόμα αποδεικνυόταν με δύο τρόπους. Ο Sebastian Vettel μεγάλωνε συνεχώς τη διαφορά του από τον Alonso στην 1η θέση ενώ ο Mark Webber είχε φτάσει τον Fernando Alonso και τον πίεζε ασφυκτικά για να του πάρει τη 2η θέση. Πιο πίσω ο Massa έκανε μοναχικό αγώνα στην 4η θέση, μπροστά από τους Hulkenberg, Rosberg, Ricciardo, Button, Grosjean και Perez.

Η προσπάθεια του Webber έγινε πιο δύσκολη όταν παρουσιάστηκε ένα μικρό πρόβλημα στο κιβώτιο ταχυτήτων της Red Bull και ο Αυστραλός έπρεπε να είναι πιο προσεκτικός στην αλλαγή ταχυτήτων. Προβλήματα με το κιβώτιο αντιμετώπισε και ο Sebastian Vettel, με τους μηχανικούς του να του λένε στον ασύρματο να είναι επίσης προσεκτικός στις αλλαγές ταχυτήτων.

Πιο πίσω ο Hamilton έδινε άλλη μία επίδειξη των ικανοτήτων του και έκανε μια σειρά από εντυπωσιακές προσπεράσεις. Ύστερα έφτασε πίσω από τον Kimi Raikkonen και οι δυο τους έδωσαν μια πολύ ωραία μάχη, παρότι σε εκείνο το σημείο ήταν για την 11η θέση. Ο Hamilton εκμεταλλεύτηκε τα φρεσκότερα ελαστικά, το πρόβλημα στο KERS του Raikkonen και το DRS για να καταφέρει να περάσει. Ο Hamilton δεν σταμάτησε εκεί και στη συνέχεια πέρασε και τις δύο McLaren για να ανέβει στην 9η θέση.

Ο τελευταίος γύρος του αγώνα ήταν γεμάτος δράση, με πρωταγωνιστή και πάλι τον Hamilton. Ο Βρετανός εξαπέλυσε επίθεση στους Grosjean και Ricciardo αλλά τελικά δεν τα κατάφερε και έμεινε 9ος. Ούτε πιο μπροστά, όμως, είχαμε αλλαγές θέσεων, με τον Sebastian Vettel να φτάνει στην 32η νίκη του στη Formula 1 και να πιάνει στη σχετική λίστα τον Fernando Alonso, ο οποίος τερμάτισε στη 2η θέση. Ο Mark Webber ανέβηκε στο 3ο σκαλί του βάθρου, για πρώτη φορά στη Monza. Ακολούθησαν οι Felipe Massa, Nico Hulkenberg, Nico Rosberg, Daniel Ricciardo, Romain ZGrosjean, Lewis Hamilton και Jenson Button.

Το πρωτάθλημα συνεχίζεται το 3ήμερο 20-22 Σεπτεμβρίου με το νυχτερινό αγώνα της Σιγκαπούρης.

Αποτελέσματα GP Ιταλίας

Θ Οδηγός Ομάδα Διαφ
1 Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault Νικητής
2 Fernando Alonso Ferrari 5.4
3 Mark Webber Red Bull Racing-Renault 6.3
4 Felipe Massa Ferrari 9.3
5 Nico Hulkenberg Sauber-Ferrari 10.3
6 Nico Rosberg Mercedes 10.9
7 Daniel Ricciardo STR-Ferrari 32.3
8 Romain Grosjean Lotus-Renault 33.1
9 Lewis Hamilton Mercedes 33.5
10 Jenson Button McLaren-Mercedes 38.3
11 Kimi Räikkönen Lotus-Renault 38.6
12 Sergio Perez McLaren-Mercedes 39.7
13 Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 40.8
14 Pastor Maldonado Williams-Renault 49.0
15 Valtteri Bottas Williams-Renault 56.8
16 Adrian Sutil Force India-Mercedes 1 Γ.
17 Charles Pic Caterham-Renault 1 Γ.
18 Giedo van der Garde Caterham-Renault 1 Γ.
19 Jules Bianchi Marussia-Cosworth 1 Γ.
20 Max Chilton Marussia-Cosworth 1 Γ.
Jean-Eric Vergne STR-Ferrari 39 Γ.
Paul di Resta Force India-Mercedes
© ms|free

msfree

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.