Από δεκατρείς βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ
Στην Βουλή έφερε ο ΣΥΡΙΖΑ την απόφαση της Οlympic Air για τη διακοπή δρομολογίων της εταιρίας προς Ρόδο, Θεσσαλονίκη και Ηράκλειο.
Δεκατρείς βουλευτές του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης με επικεφαλής τη Λίτσα Αμανατίδου και τον Παναγιώτη Λαφαζάνη,σε ερώτησή τους καταγγέλλουν διαρκή περιορισμό της δραστηριότητας της Οlympic, καθώς επίσης εναρμονισμένες πρακτικές από κοινού με την Aegean («όπου πετάει η μία δεν πάει η άλλη»), οι οποίος, όπως υποστηρίζουν, έχει οδηγήσει σε ένα ολιγοπώλιο «με χαμηλό επίπεδο προσφερόμενων υπηρεσιών σε πολύ υψηλές τιμές»
Σε έγγραφη απάντησή της που διαβιβάστηκε στη Βουλή, η εταιρεία επικαλείται την οικονομική κρίση που όπως υποστηρίζει, οδήγησε σε δραστική πτώση της επιβατικής κίνησης εσωτερικού, και συγκεκριμένα στα εν λόγω δρομολόγια 17%, την τελευταία τριετία, με συνολική απώλεια 37%.
Την ίδια ώρα σε έγγραφο της Επιτροπής Ανταγωνισμού αποκαλύπτεται ότι στο πλαίσιο αυτεπάγγελτης έρευνας στην αγορά επιβατικών αερομεταφορών έγιναν αιφνίδιοι επιτόπιοι έλεγχοι στις εταιρείες Olympic Air και Aegean Airlines.
Στόχος της Επιτροπής ήταν να εξετάσει «τον ενδεχόμενο αντι-ανταγωνιστικό χαρακτήρα της εξόδου/απόσυρσης μιας εκ των δύο αεροπορικών εταιρειών από συγκεκριμένα δρομολόγια».
Ωστόσο, όπως σημειώνεται, τα πορίσματα της έρευνας δεν έχουν ακόμη οριστικοποιηθεί και, ως εκ τούτου, δεν μπορεί να κοινοποιηθεί το αποτέλεσμά τους.
Η Επιτροπή Ανταγωνισμού υπενθυμίζει εξάλλου ότι επί του παρόντος εκκρεμεί ενώπιον της Γενικής Διεύθυνσης Ανταγωνισμού της Ε.Ε. η εξέταση της δεύτερης γνωστοποίησης συγκέντρωσης μεταξύ των αεροπορικών εταιρειών Olympic Air και Aegean Airlines προκειμένου η δεύτερη εταιρία να εξαγοράσει την πρώτη. Η έκδοση του σχετικού πορίσματος αναμένεται έως τα τέλη Σεπτεμβρίου ή αρχές Οκτωβρίου του 2013.
Από την πλευρά του, ο αρμόδιος υπουργός Υποδομών Μιχάλης Χρυσοχοΐδης, διευκρινίζει ότι «η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας δεν έχει τη δυνατότητα παρέμβασης σε θέματα σχεδιασμού-προγραμματισμού των αεροπορικών γραμμών των Αερομεταφορέων στην Ελλάδα».
«Οι αεροπορικές εταιρείες δραστηριοποιούνται, όπως συμβαίνει στον αεροπορικό χώρο παγκοσμίως, με βάση το οικονομικό-εμπορικό τους συμφέρον και τις επιχειρησιακές τους δυνατότητες, στο πλαίσιο της ελεύθερης αγοράς», αναφέρει ο υπουργός σε απαντητικό έγγραφό του που επίσης διαβιβάστηκε στη Βουλή και σημειώνει πως «η κρατική παρέμβαση δεν είναι επιτρεπτή βάσει της κοινοτικής νομοθεσίας, καθόσον ο τομέας των αερομεταφορών στην ΕΕ έχει πλήρως απελευθερωθεί και οι αεροπορικές εταιρείες καθορίζουν με ιδιωτικο-οικονομικά κριτήρια τους όρους λειτουργίας τους, μεταξύ των οποίων και το δίκτυο των πτήσεών τους, τους ναύλους, την εγκατάστασή τους κλπ, σύμφωνα με τους κανόνες του ελεύθερου ανταγωνισμού».
«Ως εκ τούτου», τονίζει, «κάθε ελληνικός ή κοινοτικός Αερομεταφορέας έχει δικαίωμα να εκκινήσει ή να παύσει δρομολόγια στις γραμμές που συνδέουν την Αθήνα με Θεσσαλονίκη, Ρόδο και Ηράκλειο, καθώς δεν υπάρχει περιορισμός στον αριθμό των εταιρειών ή των συχνοτήτων, που εξυπηρετούν τις γραμμές αυτές».
Στην απάντησή της τέλος, η εταιρεία, αφού επισημαίνει ότι «χωρίς την επένδυση της Marfin και τη δημιουργία της Olympic Air, το όνομα της Ολυμπιακής θα χανόταν από τον χάρτη των αερομεταφορών», εξηγεί ότι «παρά τις επίπονες και διαρκείς προσπάθειες να εξυπηρετήσει τους περισσότερους εφικτούς προορισμούς εσωτερικού, με δεδομένα τα οικονομικά μεγέθη και τις υπάρχουσες συνθήκες της αγοράς αναγκάστηκε να προσαρμοστεί στην πραγματικότητα της εσωτερικής αγοράς».
Σύμφωνα πάντα με την εταιρεία, ο τερματισμός των εν λόγω δρομολογίων κατέστη αναγκαίος προκειμένου η εταιρεία να συνεχίσει να λειτουργεί στους εναπομείναντες προορισμούς, η εξυπηρέτηση των οποίων εμπίπτει στο πλαίσιο της κοινωνικής της δράσης, όπως οι περιοχές που εξυπηρετούνται μόνο από την Olympic Air, τα ακριτικά νησιά και μεθοριακές περιοχές όπως η Αλεξανδρούπολη, η Χίος, τα Ιωάννινα κλπ.
Στο σημείο αυτό ενημερώνει πως για όλες τις κινήσεις και αποφάσεις της η Olympic Air έχει ενημερώσει την Επιτροπή Ανταγωνισμού ενώ αφήνει ανοικτό το ενδεχόμενο να επανεξετάσει τις αποφάσεις της αν το επιτρέψουν οι συνθήκες της αγοράς ή αν φανεί ότι από τη μείωση ή διακοπή δρομολογίων δεν καλύπτεται η υπάρχουσα ζήτηση.
δολ