Κόπιασαν την περασμένη χρονιά και πέτυχαν αξιόλογη θέση
Εκτός από τους μαθητές της Γ΄ Λυκείου, οι οποίοι αρίστευσαν στα πανεπιστημιακά και τεχνολογικά ιδρύματα της χώρας, υπάρχουν και οι μαθητές, οι οποίοι εργάσθηκαν σκληρά κατά την διάρκεια της τελευταίας τάξης του λυκείου, συγκέντρωσαν έναν υψηλό αριθμό μορίων και τελικά κατετάγησαν – λόγω του υγιούς ανταγωνισμού – σε μια αξιόλογη θέση.
Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι αυτό της νεαρής Μαίρης Γεροπέππα (φωτο), η οποία συγκέντρωσε 18.916 μόρια, αλλά κατετάγη 153η στην Ιατρική Αθηνών. «Αισθάνομαι δικαιωμένη και τυχερή που αν και τελευταία στην κατάταξη, μου δίνεται η δυνατότητα να σπουδάσω στη σχολή που πάντα ήθελα» δηλώνει ενθουσιασμένη, που από τον Οκτώβριο θα παρακολουθεί τα μαθήματα της Ιατρικής. «Η Ιατρική είναι μια σχολή με μεγάλο ενδιαφέρον και πάλεψα αρκετά, καθ’ όλη τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς για να καταφέρω να μπω. Μάλιστα είχα δηλώσει όλα τα τμήματα της Ιατρικής που υπάρχουν στην επικράτεια, ώστε ακόμα και αν δεν περνούσα στην πόλη μου, να μπορώ να σπουδάσω σε κάποια άλλη πόλη της επαρχίας» καταλήγει.
Φοιτητής στην Ιατρική, αλλά στο τμήμα της Κρήτης είναι και ο Χρήστος Κουτσούκος, μαθητής της θετικής κατεύθυνσης από το λύκειο του Αγ. Στεφάνου. «Συγκέντρωσα 18571 μόρια και μπήκα 34ο στην Ιατρική Κρήτης. Ανέκαθεν με ενδιέφερε ο συγκεκριμένος χώρος και ήμουν προετοιμασμένος, τόσο εγώ όσο και οι γονείς μου, να μετακομίσω σε οποιαδήποτε πόλη και αν περνούσα. Μάλιστα κατά την διάρκεια των εξετάσεων είχα απογοητευτεί εξαιτίας του βαθμού δυσκολίας, όταν όμως είδα τους βαθμούς μου ανέκτησα τη χαμένη αυτοπεποίθηση μου» δηλώνει περήφανος. Μιας και είναι ο «Βενιαμίν» της οικογένειας (σ.σ. οι δύο μεγαλύτερες αδερφές του σπουδάζουν στην Αθήνα) αισθάνεται κάπως περίεργα που θα αποχωριστεί την οικογενειακή εστία για να σπουδάσει, όμως «όταν το ξανασκέφτομαι θεωρώ ότι είναι καλύτερα που θα ζήσω την φοιτητική μου ζωή μακριά από το σπίτι μου, είναι μάθημα ζωής γενικότερα να μένεις μόνος σου» καταλήγει. Όσον αφορά τα φροντιστηριακά μαθήματα, τα οποία η πλειονότητα των υποψηφίων της Γ΄ λυκείου παρακολουθεί, ο Χρήστος θεωρεί πως «Εάν κάποιος στοχεύει σε σχολές με βάσεις 15 και 16 χιλιάδων μορίων, τότε το φροντιστήριο είναι για μένα απαραίτητο, χωρίς να απαξιώνω το θεσμό του σχολείου».
Ο Ανδρέας Μαραμαθάς, μαθητής της θεωρητικής κατεύθυνσης από το λύκειο του Καρέα, συγκέντρωσε 18.350 μόρια και κατετάγη 44ος στο νεοδημιούργητο τμήμα Ψυχολογίας του πανεπιστημίου Αθηνών. Μπορεί η πρώτη του επιλογή να ήταν η Νομική αλλά αυτή της ψυχολογίας δεν φαίνεται να τον απογοητεύει καθώς το αντικείμενο τον ενδιαφέρει εξίσου. Για τον Ανδρέα η χρονιά που μόλις πέρασε ήταν αρκετά δύσκολη, «Η Γ’ λυκείου είναι μια τάξη που απαιτεί πολύ διάβασμα, το οποίο πρέπει να κάνεις με μεθοδικότητα» δηλώνει χαρακτηριστικά, «αν είσαι καλά προετοιμασμένος μπορεί να τα καταφέρεις, τα φετινά θέματα όμως ήταν αυξημένης δυσκολίας, “κόβοντας” τα φτερά των υποψηφίων» υπογραμμίζει. Σημαντικός παράγοντας για την επιτυχία ενός υποψηφίου στις πανελλαδικές εξετάσεις, σύμφωνα με τον Ανδρέα είναι το φροντιστήριο, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά «Χωρίς το φροντιστήριο δεν θα τα είχα καταφέρει, το φροντιστήριο προσφέρει τα μέγιστα». Από εδώ και πέρα ο φοιτητής της ψυχολογίας σκέφτεται θετικά για τα επόμενα 4-5 χρόνια, όσο δηλαδή ευελπιστεί να διαρκέσει η φοιτητική του πορεία, θεωρώντας ότι «θα είναι τα καλύτερα χρόνια της ζωής του», αφήνοντας στην άκρη του μυαλού του το τι μέλλει γενέσθαι έπειτα από την απόκτηση του πτυχίου του.
Η Κουρεμένου Φωτεινή, από το Αρσάκειο της Εκάλης, είχε από μικρή όνειρο να γίνει παιδίατρος, όπως και ο αγαπημένος της παππούς, όμως από τον Οκτώβρη θα παρακολουθεί τα μαθήματα της Φαρμακευτικής Πατρών. «Συγκέντρωσα 17702 μόρια και μπήκα 64η στην Φαρμακευτική Πάτρας αν και ήθελα την Ιατρική, όμως και μέσα από αυτή την επιστήμη θα μπορώ να βοηθήσω τους συνανθρώπους μου που θα έχουν ανάγκη» δηλώνει περήφανα στο «Βήμα». Η Φωτεινή είναι μια ακόμα μαθήτρια που κατά την διάρκεια της Γ’ λυκείου διάβασε αρκετά ώστε να πετύχει το στόχο της παρά την δυσκολία των θεμάτων στα οποία εξετάσθηκε. «Τα θέματα που εξετασθήκαμε στα Μαθηματικά ήταν πολλά, με αποτέλεσμα να μην επαρκεί ο χρόνος των τριών ωρών που είχαμε στην διάθεση μας για να τα λύσουμε. Παράλληλα και στην Φυσική το 4ο θέμα ήταν αρκετά δύσκολο που μπέρδευε τους μαθητές ως προς την επίλυση τους» σχολιάζει. Αν και μαθήτρια που παρακολουθούσε παράλληλα και μαθήματα σε φροντιστήριο η Φωτεινή Κουρεμένου θεωρεί ότι το σύστημα που επικρατεί τα τελευταία χρόνια για την εισαγωγή των μαθητών στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση είναι εξοντωτικό για τους ίδιους. «Δεν μου αρέσει το σύστημα φροντιστηρίου – σχολείου, ήταν πολύ κουραστικό. Πολλές ώρες μαθήματος και διαβάσματος χωρίς να έχουμε στην διάθεση μας κάποιες ώρες ξεκούρασης» δηλώνει, παρόλ’ αυτά συμπληρώνει πως «Το φροντιστήριο βοηθά πολύ τον μαθητή, γιατί το σχολείο δεν παρέχει τις γνώσεις που χρειάζονται».
Στο τμήμα Βιολογίας στο Ηράκλειο της Κρήτης, θα βρίσκεται από τον Οκτώβρη ο Χάρης Πετριτσόπουλος, μαθητής της θετικής κατεύθυνσης του Αρσακείου. Ο Χάρης συγκέντρωσε 16850 μόρια και πέρασε 65ος στη σχολή του, «Είχα άγχος μέχρι να βγουν τα τελικά αποτελέσματα, καθώς ήθελα να περάσω στην συγκεκριμένη σχολή, χωρίς να πάνε χαμένοι οι κόποι της προηγούμενης χρονιάς» δηλώνει. Αν και θα βρίσκεται αρκετά μακριά από το πατρικό του ο Χάρης δηλώνει πως «Θα είναι μια εμπειρία που ήθελα να ζήσω μόνος μου».