Απεργία διαρκείας από την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς έχει προτείνει η ΟΛΜΕ

Κλειστά τα σχολεία μετά τον «αγιασμό»...

Για τον «αγιασμό» τα σχολεία θα ανοίξουν εφέτος στις 11 Σεπτεμβρίου. Η συνέχεια είναι αβέβαιη! Σε μια χρονιά που είναι πιθανόν να αποδειχθεί η δυσκολότερη των τελευταίων ετών, πολλοί καθηγητές θα είναι στα πόστα τους μόνο την πρώτη ημέρα της χρονιάς, παρουσία των ιερέων που θα ευλογήσουν την έναρξή της. Την επομένη όμως θα απεργούν…

Η Ομοσπονδία των καθηγητών μέσης εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) έχει ήδη προτείνει στα μέλη της με απόφαση του συνεδρίου της απεργία διαρκείας από την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς και για… όσο πάει. Στο «πολεμικό» κλίμα που έχει δημιουργηθεί στον χώρο της εκπαίδευσης δεν βοηθούν η στάση του υπουργείου Παιδείας, καθώς στον «αέρα» είναι ακόμη το ωρολόγιο πρόγραμμα των σχολείων (λόγω των αλλαγών που έφερε η διαθεσιμότητα αλλά και οι αλλαγές του νομοσχεδίου για το Λύκειο που δεν έχει ψηφισθεί ακόμη από τη Βουλή), αλλά και οι δραματικές μειώσεις του αριθμού των εκπαιδευτικών.

Εφέτος θα προσληφθούν μόνο 2.000 – 2.500 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ενώ οι μόνιμες προσλήψεις θα είναι ελάχιστες. Παράλληλα, αναστάτωση έχουν δημιουργήσει οι μετατάξεις περίπου 4.000 εκπαιδευτικών από τη δευτεροβάθμια στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση (χωρίς φυσικά να έχουν λάβει την απαραίτητη επιμόρφωση). Πρόκειται για τις ειδικότητες ξένων γλωσσών, γυμναστικής αλλά και μετατάξεις σε διοικητικές θέσεις.

Συνολικά, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΟΛΜΕ, μόνο στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση εφέτος θα υπηρετούν 16.000 λιγότεροι εκπαιδευτικοί (όσοι έφυγαν από τις διαδικασίες της διαθεσιμότητας και όσοι συνταξιοδοτήθηκαν). Παράλληλα όμως θολό είναι το τοπίο και όσον αφορά τον προγραμματισμό των σχολείων με δεδομένες τις περικοπές, μετακινήσεις και ανακατατάξεις με βάση το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα που θα διαμορφωθεί.

Οπως δηλώνουν εκπαιδευτικοί, μαθήματα όπως η μουσική και τα καλλιτεχνικά περιορίζονται μετά την Α’ Γυμνασίου, η διδασκαλία των Αρχαίων Ελληνικών υποτιμάται, όπως και η Πληροφορική. «Το πρόβλημα είναι ότι στην περίοδο που διανύουμε δεν ενδιαφέρει πλέον η παιδαγωγική διάσταση της λειτουργίας των σχολείων αλλά οι περικοπές προσωπικού και μαθημάτων και μόνο» δηλώνει σχετικά ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ κ. Θέμης Κοτσυφάκης.

Και ο εκπρόσωπος όμως της ΔΑΚΕ (της Νέας Δημοκρατίας) στην Ομοσπονδία των καθηγητών και πρώην πρόεδρός της κ. Νίκος Παπαχρήστου δηλώνει ότι «ο υπουργός Παιδείας έχει πάρει διαζύγιο από τον διάλογο» και αναφέρει ότι «την ημέρα του αγιασμού φυσικά και θα τη σεβαστούμε, ωστόσο κινητοποιήσεις κάποιες ημέρες πιθανότατα θα γίνουν».

Βέβαια, η πραγματικότητα είναι ότι ο κλάδος μοιάζει «κουρασμένος» και πολλοί καθηγητές δηλώνουν ότι θέλουν να απεργήσουν αλλά δεν είναι σε θέση να χάσουν ούτε ένα ευρώ από τον μισθό τους.

Η ΟΛΜΕ καταγγέλλει «την κατάργηση της Τεχνολογίας στο Γυμνάσιο, την υποβάθμιση της καλλιτεχνικής παιδείας, την κατάργηση του τομέα Πληροφορικής και την εισαγωγή της μαθητείας στο πρόγραμμα σπουδών του Επαγγελματικού Λυκείου». Και αυτό γιατί καθηγητές εκφράζουν φόβους ότι θα ήταν ένας εύκολος τρόπος για τις επιχειρήσεις για να αποκτήσουν «φτηνό» εργατικό προσωπικό από το οποίο στη συνέχεια θα μπορούν να απαλλαγούν εύκολα.

Τέλος, πολλοί στον χώρο της εκπαίδευσης σχολιάζουν ότι με το νέο εξεταστικό σύστημα που εισηγείται το υπουργείο Παιδείας με το νέο νομοσχέδιό του θα ενισχυθεί ο εξεταστικοκεντρικός χαρακτήρας στο Λύκειο καθώς θα συνυπολογίζεται πλέον ποσοστό των βαθμών όλων των τάξεων του Λυκείου για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Παπαματθαίου Μάρνυ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

You missed