http://3.bp.blogspot.com/-dgvYcUi-U6o/UdRJ3W8jgXI/AAAAAAACBZI/NZOiih-FpN8/s952/PEKAP-DM-2-7-2013-Big-04.jpgΤο Δ.Σ. της Π.Ε.ΚΑ.Π. Δυτικής Μακεδονίας (Πανελλήνια Ενωση Καθηγητών Πληροφορικής), τις δύσκολες μέρες που βιώνουμε και σε μία προσπάθεια να υπάρξουν οι απαραίτητες ζυμώσεις, επικοινωνία και κατάθεση απόψεων μεταξύ των εκπαιδευτικών Πληροφορικής, αλλά και τη δημιουργία γόνιμου διαλόγου με φορείς της εκπαίδευσης πραγματοποίησε παράσταση διαμαρτυρίας την Τρίτη 2 Ιουλίου 2013 και ώρα 12:00 έξω από την Περιφερειακή Δ/νση Εκπαίδευση Δυτικής Μακεδονίας (Κοζάνη), ταυτόχρονα με τη διαμαρτυρία της ΠΕΚΑΠ στο Υπουργείο Διοικητικ ής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης στην Αθήνα.

Τονίζουμε επίσης τα εξής:

Σε ποσοτικό επίπεδο

· Οι καθηγητές πληροπφορικής δεν είναι πολλοί. Πέρυσι το Υπουργείο Παιδείας, για να καλύψει τα κενά, χρειάστηκε να προσλάβει επιπλέον τουλάχιστον 350 αναπληρωτές Πληροφορικής πλήρους ωραρίου.

· Σε ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΟ επίπεδο (κάλυψη πάγιων εκπαιδευτικών αναγκών) δεν περισσεύει κανένας καθηγητής πληροφορικής και η όλη «ιστορία» των οργανικών υπεραριθμιών οφείλεται κυρίως στη μη προσμέτρηση οργανικά της Αθμιας εκπαίδευσης, αλλά και στη μη καταμέτρηση των αποσπασμένων σε γραφεία που τα τελευταία χρόνια καλύπτουν πάγιες ανάγκες.

Σε ποιοτικό επίπεδο

· Η Πληροφορική μαθαίνει στα παιδιά τον αλγοριθμικό τρόπο σκέψης και αναπτύσει την αναλυτική, κριτική & δημιουργική σκέψη των μαθητών.

· ΘΕΛΟΥΜΕ ΠΑΙΔΙΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΑ & ΟΧΙ ΠΑΠΑΓΑΛΑΚΙΑ

· Η Πληροφορική διδάσκει στα παιδιά την τεχνολογία των Υπολογιστών και Επικοινωνιών.

· ΘΕΛΟΥΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΣΟΥΝ ΤΙΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΑ ΚΑΙ ΜΕ ΑΣΦΑΛΕΙΑ

http://2.bp.blogspot.com/-m4FAp4yJhkU/UdRJ32gCG0I/AAAAAAACBZQ/t9vMHpsG_ys/s952/PEKAP-DM-2-7-2013-Big-03.jpg

Τέλος το Δ.Σ. της ΠΕΚΑΠ ενόψει της εφαρμογής του προεδρικού διατάγματος βάσει του οποίου συνάδελφοι ενδεχομένως χαρακτηριστούν ολικά υπεράριθμοι και μετακινηθούν υποχρεωτικά, υπενθυμίζει την κείμενη νομοθεσία και τις παραμέτρους που πρέπει να ληφθούν υπόψη σε κάθε περίπτωση, πριν το χαρακτηρισμό οποιουδήποτε συναδέλφου ως ολικά υπεράριθμου.

Δεύτερη ειδικότητα: Σε πολλούς συναδέλφους πληροφορικής έχει αποδοθεί 2η ειδικότητα. Το Δ.Σ. της ΠΕΚΑΠ, σε μία κρίσιμη περίοδο για τον κλάδο μας και στο πλαίσιο της συναδελφικής αλληλεγγύης, παροτρύνει τους συναδέλφους που έχουν αναγνωρίσει 2η ειδικότητα να καλύψουν όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μέρος του υποχρεωτικού τους ωραρίου με μαθήματα της 2ης ειδικότητάς τους. Υπενθυμίζουμε ότι για τη 2η ειδικότητα δεν ισχύει περιορισμός ωρών.

http://3.bp.blogspot.com/-8N78HBUl6l4/UdRJ5ihKn0I/AAAAAAACBZc/qe2QxcWDHbA/s973/PEKAP-DM-2-7-2013-Big-07.jpg

Καλούμε επίσης τα μέλη των Π.Υ.Σ.Δ.Ε., να λάβουν υπόψη την παράμετρο αυτή κατά τον υπολογισμό των κενών και των πλεονασμάτων.

Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση: Οι εκπαιδευτικοί πληροφορικής διδάσκουν τα μαθήματα πληροφορικής τόσο στα ολοήμερα δημοτικά σχολεία, όσο και στα δημοτικά με Ενιαίο Αναμορφωμένο Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα (Ε.Α.Ε.Π.). Αυτή τη στιγμή λειτουργούν 961 δημοτικά σχολεία με Ε.Α.Ε.Π. πανελλαδικά, σε 480 εκ των οποίων έχουν ιδρυθεί οργανικές θέσεις πληροφορικών, οι οποίες θα καλυφθούν με μετατάξεις από τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση (η διαδικασία είναι σε εξέλιξη). Στα υπόλοιπα 481 δημοτικά με Ε.Α.Ε.Π. υπάρχουν κατά μέσο όρο 22 ώρες μαθημάτων πληροφορικής (Υ.Α. Φ.12/520/61575/Γ1/30-05-2011), ενώ το ίδιο ισχύει και για τα 99 πιλοτικά ολοήμερα δημοτικά σχολεία (Υ.Α. Φ.12/819/104706/Γ1/13-09-2011). Σε όλα τα υπόλοιπα ολοήμερα δημοτικά σχολεία (3.366 σύμφωνα με στατιστικά του ΥΠΑΙΘΠΑ[1] για το σχολικό έτος 2011-2012), λειτουργούν 3.728 Ολοήμερα τμήματα για τα οποία απαιτούνται (με βάση το πρόγραμμα και τα τμήματα) 8.977 ώρες εβδομαδιαίως, άρα περισσότεροι από 400 καθηγητές Πληροφορικής.

Εφιστούμε ιδιαίτερα την προσοχή στα Π.Υ.Σ.Π.Ε. για την έγκαιρη καταμέτρηση των παραπάνω ωρών και προώθησή τους στα αρμόδια Π.Υ.Σ.Δ.Ε.

Γυμνάσιο: Υπενθυμίζουμε ότι στα Πειραματικά Γυμνάσια τα οποία λειτουργούν με το πιλοτικό πρόγραμμα, το μάθημα της Πληροφορικής είναι δίωρο, ενώ αναμένεται η εφαρμογή του πιλοτικού προγράμματος στο σύνολο των γυμνασίων της χώρας. Στα υπόλοιπα γυμνάσια και μέχρι την εφαρμογή του νέου πιλοτικού προγράμματος, το μάθημα της Πληροφορικής διδάσκεται για 1 ώρα την εβδομάδα, ενώ το τμήμα χωρίζεται σε δύο μέρη αν οι μαθητές υπερβαίνουν τους 21, σύμφωνα με την 104013/Γ2/12-09-2011 εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘΠΑ. Άρα στα γυμνάσια στα οποία υπάρχουν τμήματα με περισσότερους από 21 μαθητές αναλογούν 2 ώρες μαθήματος Πληροφορικής ανά τμήμα.

Γενικό Λύκειο: Στο πρόγραμμα σπουδών που ισχύει, το μάθημα της τεχνολογικής κατεύθυνσης Ανάπτυξη Εφαρμογών σε Προγραμματιστικό Περιβάλλον (Α.Ε.Π.Π.)καθώς και τα επιλεγόμενα μαθήματα πληροφορικής που υπάρχουν στη Β’ και Γ’ τάξη είναι εργαστηριακά σύμφωνα με την εγκύκλιο 4243/Γ2/22-09-1999. Υπενθυμίζουμε ότι για όσα τμήματα των παραπάνω μαθημάτων (συμπεριλαμβανομένης και της Α.Ε.Π.Π.) ο αριθμός των μαθητών υπερβαίνει τους 22, προβλέπεται 2ος εκπαιδευτικός ειδικότητας μέσα στο εργαστήριο εφόσον υπάρχουν περισσότεροι από 7 υπολογιστές. Σε αυτές τις περιπτώσεις, πρέπει να υπολογίζονται 2 εκπαιδευτικοί για κάθε τμήμα, οπότε οι 2 ώρες πληροφορικής του κάθε μαθήματος υπολογίζονται ως 4.

Το μάθημα Τεχνολογία Επικοινωνιών της τεχνολογικής κατεύθυνσης στη Β’ Λυκείου υπάρχει ως 2η ανάθεση για τους εκπαιδευτικούς Πληροφορικής ΠΕ19-20 ελλείψει εκπαιδευτικών των κλάδων ΠΕ12.06, ΠΕ12.10, ΠΕ17.04 και ΠΕ17.08, σύμφωνα με την Υ.Α. 111276/Γ2/8-10-2007.

Υπενθυμίζουμε επίσης ότι το μάθημα της Ερευνητικής Εργασίας τόσο για την Α’, όσο και για τη Β’ τάξη αποτελεί 1η ανάθεση για όλες τις ειδικότητες (Υ.Α. 105847/Γ2/13-09-2012) και οι εκπαιδευτικοί Πληροφορικής δύναται να διδάσκουν μέχρι και δύο μαθήματα σε τμήματα ερευνητικής εργασίας (Υ.Α. 100838/Γ2/4-9-2012).

Επαγγελματικά Λύκεια: Οι εκπαιδευτικοί πληροφορικής έχουν ως 1η ανάθεση το μάθημα Εφαρμογές Πληροφορικής στην Α’ ΕΠΑ.Λ. (2 ώρες εβδομαδιαίως) (Υ.Α. 42790/Γ2/12-04-2012). Σύμφωνα με την Υ.Α. 111276/Γ2/8-10-2007 για τα ΕΠΑ.Λ. στα οποία υπάρχει τομέας Πληροφορικής αντιστοιχούν στην ειδικότητα της Β’ τάξης 6 μαθήματα πληροφορικής, 18 ωρών εβδομαδιαίως. Από αυτές οι 8 ώρες είναι θεωρία και οι υπόλοιπες 10 ώρες είναι εργαστηριακές. Στην Γ’ τάξη αντιστοιχούν 6 μαθήματα πληροφορικής 23 ωρών εβδομαδιαίως. Οι 7 ώρες είναι θεωρία και οι υπόλοιπες 16 ώρες είναι εργαστηριακές. Όλα τα παραπάνω μαθήματα τα οποία έχουν ως 1η ανάθεση οι καθηγητές πληροφορικής ΠΕ19/20.

http://3.bp.blogspot.com/-LRWkVF4mud8/UdRJ5e4ezeI/AAAAAAACBZY/MWhDjCPp61I/s952/PEKAP-DM-2-7-2013-Big-05.jpg

Ως 2η ανάθεση οι καθηγητές πληροφορικής δύναται να διδάξουν τα μαθήματα α)Επικοινωνίες, Δίκτυα και Τεχνολογία Η/Υ του τομέα Ηλεκτρονικής της Β’ τάξης και β)Χρήση Η/Υ (Λογιστικά Φύλλα) του τομέα Οικονομικών και Διοικητικών Υπηρεσιών της Β’ τάξης.

Εργαστηριακή Απασχόληση: Υπενθυμίζουμε ότι βρίσκεται σε ισχύ η εγκύκλιος 106549/Γ7/14-09-2012 με την οποία ορίζεται ο Υπεύθυνος εργαστηρίου Σ.Ε.Π.Ε.Η.Υ. σε Γυμνάσια και Γενικά Λύκεια, για τον οποίο ορίζεται τρίωρη εργαστηριακή απασχόληση (3 ώρες από το υποχρεωτικό του ωράριο). Επίσης για τους υπεύθυνους εργαστηρίων των ΣΕΚ προβλέπεται ωράριο 20 ωρών.

Υπεύθυνοι – Τεχνικοί ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ.: Εφιστούμε επίσης την προσοχή σας για τους συναδέλφους που υπηρετούν σε θέσεις Υπευθύνων ή Τεχνικών ΚΕ.ΠΛΗ.ΝΕ.Τ., καθώς οι αποσπάσεις τους είναι μακροχρόνιες με αποτέλεσμα να απουσιάζουν από την οργανική τους θέση.

Παρακαλούμε να ληφθούν υπόψη όλες οι παραπάνω παράμετροι, τόσο από τους θεσμικούς παράγοντες όσο και από τους συναδέλφους καθηγητές πληροφορικής.

ΠΕΚΑΠ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.