Η Red Bull δεν είχε κερδίσει ποτέ στο Μόντρεαλ αλλά ο Sebastian Vettel τα κατάφερε
Ο Sebastian Vettel είχε πάρει αρκετές pole position στο GP Καναδά τα προηγούμενα χρόνια αλλά δεν είχε γευτεί τη χαρά της νίκης. Ο Γερμανός της Red Bull όμως έκανε το 2013 ιδανικό αγώνα στο σιρκουί Gilles Villeneuve και πανηγύρισε την πρώτη του νίκη στο Μόντρεαλ και 3η φετινή του. Ο Fernando Alonso με τη Ferrari έκανε επίσης σπουδαίο αγώνα και κατάφερε να τερματίσει στη 2η θέση, μπροστά από τον Lewis Hamilton, ο οποίος περίμενε περισσότερα από αυτόν τον αγώνα αλλά πρέπει να αρκεστεί στη -διόλου ευκαταφρόνητη- 3η θέση. Ακολούθησαν οι Mark Webber, Nico Rosberg, Jean-Eric Vergne, Paul di Resta, Felipe Massa, Kimi Raikkonen και Adrian Sutil.
Ο καιρός δεν επιφύλασσε εκπλήξεις στο ξεκίνημα του αγώνα και τα μονοθέσια πήραν τις θέσεις τους στην εκκίνηση με την πίστα να είναι στεγνή και τα σύννεφα στον ουρανό του Μόντρεαλ αραιά. Μόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Sebastian Vettel ξεκίνησε καλά και διατήρησε την 1η θέση, όπως καλά ξεκίνησε και ο Lewis Hamilton, η 2η θέση του οποίου δεν απειλήθηκε. Αντίθετα, δεν ξεκίνησε καλά ο Valtteri Bottas, που είδε να τον περνούν οι Rosberg και Webber στην εκκίνηση και ο Fernando Alonso προτού συμπληρωθεί ο πρώτος γύρος.
Στους πρώτους γύρους ο Vettel άρχισε να απομακρύνεται με ταχύ ρυθμό από τον Hamilton, με τη διαφορά τους να έχει φτάσει στα 7 δευτερόλεπτα όταν άρχισαν να μπαίνουν οι πρώτοι οδηγοί για αλλαγή ελαστικών στο 14ο γύρο. Την αρχή έκαναν οι Webber και Perez, που άλλαξαν την πολύ μαλακή γόμα με τη μεσαία. Στον επόμενο γύρο μπήκε και ο Nico Rosberg, ο οποίος όμως ακολούθησε διαφορετική στρατηγική και έβαλε ξανά ένα σετ πολύ μαλακής γόμας. Όταν επέστρεψαν στην πίστα ο Rosberg παρέμενε μπροστά από τον Webber αν και ο Αυστραλός της Red Bull τον πίεζε αρκετά.
Στο 17ο γύρο μπήκαν στα pit οι Vettel και Alonso, αφήνοντας από τους πρωτοπόρους μόνο τον Hamilton στην πίστα. Και οι δύο άλλαξαν την πολύ μαλακή γόμα με μεσαία. Ο Felipe Massa ήταν εντυπωσιακός στο πρώτο κομμάτι του αγώνα και με διαδοχικές προσπεράσεις κέρδιζε θέσεις, μέχρι να μπει για τη δική του αλλαγή ελαστικών στον 18ο γύρο. Στον 20ό γύρο ήρθε η σειρά του Hamilton, ο οποίος επίσης άλλαξε την πολύ μαλακή γόμα με τη μεσαία, και επέστρεψε στην πίστα στη 2η θέση, πίσω από τον Vettel. Ο τελευταίος που μπήκε στα pit για αλλαγή ήταν ο Kimi Raikkonen στον 24o γύρο, με τον Φινλανδό της Lotus να είναι με διαφορά εκείνος που κατάφερε να κάνει τα ελαστικά του να αντέξουν περισσότερο. Το pit stop του Raikkonen όμως ήταν πολύ αργό και του στοίχισε ακόμα περισσότερο χρόνο.
Ενώ συνέβαιναν όλα αυτά, ο Sebastian Vettel συνέχιζε να αυξάνει τη διαφορά του στην κορυφή, με τις δύο Mercedes των Hamilton και Rosberg να ακολουθούν. Ο Mark Webber στην 4η θέση πίεζε ασφυκτικά τον Rosberg ενώ πιο πίσω ο Fernando Alonso από την 5η θέση ολοένα και πλησίαζε για να δει τι μπορούσε να κάνει για να εκμεταλλευτεί όσα γίνουν μπροστά του. Η τριπλή μάχη των παραπάνω δεν άργησε να ξεκινήσει, με τους Webber και Alonso να καταφέρνουν να περάσουν τον Rosberg στον 32ο γύρο, λίγο πριν ο Γερμανός της Mercedes μπει στα pit για 2η φορά.
Αμέσως μόλις οι Webber και Alonso ξεφορτώθηκαν τον Rosberg άρχισαν να κυνηγούν τον Hamilton και να τον απειλούν για τη 2η θέση, χωρίς βέβαια να ξεχνούν τη μεταξύ τους μάχη. Ο Webber μάλιστα είχε και μια επαφή με τον Van der Garde, ο οποίος δεν του άφησε αρκετό χώρο όταν του έριχνε γύρο. Αυτό έδωσε στον Alonso την ευκαιρία να πλησιάσει ακόμα περισσότερο. Ο Ισπανός της Ferrari κατάφερε να περάσει στον 42ο γύρο και ανέβηκε στην 3η θέση. Πιο πίσω στην 5η θέση βρισκόταν ο Nico Rosberg και στην 6η ακολουθούσε ο Jean-Eric Vergne, που έκανε πολύ καλό αγώνα με την Toro Rosso.
Η ώρα για το 2ο pit stop των Webber και Alonso ήρθε στον 47ο και 48ο γύρο αντίστοιχα. Ο Hamilton μπήκε στον 49ο γύρο και ο Vettel στον 50ό. Όλοι τους έβαλαν τη μεσαία γόμα για το τελευταίο κομμάτι του αγώνα με τον Vettel να μην απειλείται στην πρώτη θέση, τον Hamilton να έχει μια καλή διαφορά από τον Alonso και φρέσκα ελαστικά, ενώ ο Webber άρχιζε να μειώνει τη διαφορά από τον Ισπανό. Πιο πίσω ακολουθούσαν οι Rosberg, Vergne, Di Resta (που δεν είχε κάνει ακόμα pit stop), Sutil, Raikkonen και Grosjean.
Ο Vettel έκανε ένα λαθάκι στην 1η θέση αλλά είχε πολύ μεγάλη διαφορά και δεν ανησύχησε ενώ αντίθετα ο Hamilton δεν είχε τέτοια περιθώρια και έβλεπε τον Alonso να πλησιάζει όλο και περισσότερο. Πιο πίσω ο Rosberg αναγκάστηκε να κάνει άλλο ένα pit stop αλλά δεν έχασε την 5η θέση από τον Vergne. Στον 64ο γύρο ο Alonso βρήκε τελικά τον τρόπο να προσπεράσει τον Hamilton και να πάρει τη 2η θέση.
Όλα τα παραπάνω ελάχιστα απασχόλησαν τον Sebastian Vettel, ο οποίος έφτασε με άνεση στον τερματισμό για να πάρει την 3η φετινή του νίκη. Το βάθρο των νικητών συμπλήρωσαν οι Fernando Alonso και Lewis Hamilton, με τον Ισπανό της Ferrari να έχει κάνει πολύ καλό αγώνα. Ακολούθησαν οι Mark Webber, Nico Rosberg, Jean-Eric Vergne, Paul di Resta, Felipe Massa, Kimi Raikkonen και Adrian Sutil.
Μετά το GP Καναδά ο Vettel αποσπάστηκε ακόμα περισσότερο στην κορυφή της βαθμολογίας του πρωταθλήματος, έχοντας φτάσει στους 132 βαθμούς. Ο Alonso πέρασε στη 2η θέση με 96 βαθμούς ενώ ο Raikkonen έμεινε στην3η θέση με 88 βαθμούς. Ο επόμενος αγώνας είναι το GP Μ. Βρετανίας στο Silverstone το 3ήμερο 28-30 Ιουνίου.
Αποτελέσματα GP Καναδάς
1α Ελεύθερα | 2α Ελεύθερα | 3α Ελεύθερα | Κατατακτήριες | Αγώνας
Θ. | Οδηγός | Ομάδα | Χρόνος | Διαφ. | <> | P | |
1 | Sebastian Vettel | RED BULL | 1:17.914 | 2 | |||
2 | Fernando Alonso | FERRARI | 1:17.017 | 14.400 | 2 | ||
3 | Lewis Hamilton | MERCEDES | 1:16.797 | 15.900 | 1.500 | 2 | |
4 | Mark Webber | RED BULL | 1:17.418 | 25.700 | 9.700 | 2 | |
5 | Nico Rosberg | MERCEDES | 1:16.534 | 69.700 | 43.900 | 3 | |
6 | Jean-Eric Vergne | TORO ROSSO | 1:19.917 | 1 L | 1 L | 2 | |
7 | Paul di Resta | FORCE INDIA | 1:20.693 | 1 L | 9.300 | 1 | |
8 | Felipe Massa | FERRARI | 1:16.939 | 1 L | 1.900 | 2 | |
9 | Kimi Raikkonen | LOTUS | 1:19.089 | 1 L | 2.600 | 1 | |
10 | Adrian Sutil | FORCE INDIA | 1:17.717 | 1 L | 2.400 | 3 | |
11 | Felipe Massa | FERRARI | ΕΓΚ/ΨΕ | 0 | |||
12 | Jenson Button | MCLAREN | 1:17.587 | 1 L | 2.600 | 1 | |
13 | Romain Grosjean | LOTUS | 1:17.610 | 1 L | 12.500 | 2 | |
14 | Valteri Bottas | WILLIAMS | 1:21.362 | 1 L | 21.900 | 2 | |
15 | Daniel Ricciardo | TORO ROSSO | 1:18.257 | 2 L | 1 L | 2 | |
16 | Pastor Maldonado | WILLIAMS | 1:18.105 | 2 L | 35.400 | 3 | |
17 | Jules Bianchi | MARUSSIA | 1:18.873 | 2 L | 21.700 | 1 | |
18 | Charles Pic | CATERHAM | 1:20.913 | 3 L | 1 L | 2 | |
19 | Max Chilton | MARUSSIA | 1:19.566 | 3 L | 21.100 | 1 | |
20 | Esteban Gutierrez | SAUBER | ΕΓΚ/ΨΕ | 7 L | 4 L | 2 | |
21 | Charles Pic | CATERHAM | ΕΓΚ/ΨΕ | 0 | |||
22 | Giedo Van der Garde | CATERHAM | 1:27.110 | +2.568 | 24.710 |
Βαθμολογίες
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
© ms|free | |