Ο Nico Rosberg βρισκόταν στην 1η θέση σε όλες τις περιόδους του 3ημέρου του Grand Prix Μονακό και κάνοντας άψογο αγώνα πανηγύρισε μια σπουδαία νίκη το απόγευμα της Κυριακής στο Πριγκιπάτο.
Ο οδηγός της Mercedes έμεινε ανεπηρέαστος από τα -πολλά- συμβάντα του αγώνα και δεν έχασε την πρωτοπορία σε κανένα σημείο του. Αυτή ήταν η 2η νίκη στην καριέρα του Rosberg και η πρώτη φετινή για τον ίδιο και την ομάδα του. Το βάθρο συμπλήρωσαν οι δύο Red Bull, με τον Sebastian Vettel στη 2η θέση να είναι ο πραγματικά κερδισμένος από τον αγώνα και τον Mark Webber στην 3η. Ακολούθησαν οι Lewis Hamilton, Adrian Sutil, Jenson Button, Fernando Alonso, Jean-Eric Vergne, Paul di Resta και Kimi Raikkonen.
Τα μονοθέσια πήραν τις θέσεις τους στην εκκίνηση κάτω από πολύ καλές καιρικές συνθήκες, με τον ήλιο να λάμπει και τη θερμοκρασία στους 19 βαθμούς στον αέρα και στους 44 βαθμούς στην άσφαλτο. Μόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα οι οδηγοί των πρώτων 4 σειρών έκαναν καλή εκκίνηση και διατήρησαν τις θέσεις τους στην πρώτη στροφή, καθώς η απόσταση από τη γραμμή εκκίνησης είναι πολύ μικρή και δεν υπάρχουν μεγάλα περιθώρια για επίθεση. Παρόλα αυτά, στον πρώτο γύρο ο Sebastian Vettel προσπάθησε ανεπιτυχώς να επιτεθεί στον Lewis Hamilton για τη 2η θέση ενώ και ο Fernando Alonso προσπάθησε να πιέσει τον Kimi Raikkonen. Πιο «άνετος» από όλους ήταν ωστόσοo Nico Rosberg, ο οποίος έστριψε πρώτος και παρέμεινε στην κορυφή.
Γενικά ήταν μια ελάχιστα επεισοδιακή εκκίνηση, με μόνη επαφή εκείνη ανάμεσα στους Pastor Maldonado και Giedo van der Garde, που οδήγησε και τους δύο στα pit για επισκευές και τους έριξε στις δύο τελευταίες θέσεις. Αρκετές θέσεις κέρδισε ο Felipe Massa που ανέβηκε στη 16η θέση.
Στο πρώτο κομμάτι του αγώνα οι δύο Mercedes διατηρούσαν τις δύο πρώτες θέσεις και φαίνονταν να τον ελέγχουν ενώ πίσω τους οι διαφορές εδραιώνονταν. Είχε ήδη αρχίσει ο αγώνας αναμονής μέχρι να έρθει η ώρα για τα pit stop και φανερωθούν οι στρατηγικές.
Στο 10ο γύρο του αγώνα είχαμε την πρώτη εγκατάλειψη, όταν η Caterham του Charles Pic έπιασε φωτιά στην είσοδο του pit lane. Ο Γάλλος βγήκε χωρίς πρόβλημα από το μονοθέσιο και οι άνθρωποι της πίστας έσβησαν τη φωτιά και το απομάκρυναν χωρίς να χρειαστεί να βγει το Αυτοκίνητο Ασφαλείας.
Τα pit stop ξεκίνησαν στον 26ο γύρο με τον Mark Webber ενώ ο Kimi Raikkonen με τη Lotus ακολούθησε στον αμέσως επόμενο. Αμφότεροι άλλαξαν τα πολύ μαλακά ελαστικά που είχαν στα μονοθέσιά τους με ένα φρέσκο σετ μαλακής γόμας. Οι δύο οδηγοί επέστρεψαν στην πίστα στην 9η και 10η θέση αντίστοιχα.
Σε εκείνο το σημείο οι οδηγοί της Mercedes πήραν εντολή από την ομάδα τους να ανεβάσουν ρυθμό αλλά λίγο αργότερα βγήκε το Αυτοκίνητο Ασφαλείας, όταν ο Felipe Massa είχε έξοδο στην 1η στροφή και το μονοθέσιο της Ferrari χτύπησε με μεγάλη ταχύτητα στην μπαριέρα. Οι Vettel και οι δύο Mercedes μπήκαν στα pit αμέσως, με τον Rosberg να επιστρέφει στην πίστα έχοντας διατηρήσει την πρώτη θέση, αλλά τον Hamilton να έχει πέσει 4ος, πίσω από τους Vettel και Webber. Ο Kimi Raikkonen διατήρησε την 5η θέση μπροστά από τον Fernando Alonso, που είχε πίσω του τους Button, Perez, Sutil και Vergne.
Με την επανεκκίνηση ο Nico Rosberg έφυγε μπροστά και δεν απειλήθηκε ενώ και ο Vettel ακολουθούσε άνετα στη 2η θέση. Πιο πίσω όμως οι μάχες ήταν μεγάλες. Ο Mark Webber χρειαζόταν να αμυνθεί στις διαρκείς επιθέσεις του Lewis Hamilton ενώ και ο Fernando Alonso έψαχνε τρόπο να περάσει τον Kimi Raikkonen. Οι δύο McLaren είχαν τη δική τους μάχη, με τον Perez να καταφέρνει με πολύ ωραίο τρόπο να περνά τον Button στο σικέιν.
Ο Perez ήταν πολύ επιθετικός σε εκείνο το σημείο και στον επόμενο γύρο προσπάθησε να περάσει με τον ίδιο τρόπο και στο ίδιο σημείο τον Fernando Alonso, χωρίς όμως να τα καταφέρει με την ίδια επιτυχία. Ο Alonso ωστόσο χρειάστηκε να «κόψει» το σικέιν για να υπερασπιστεί τη θέση του. Ένα γύρο αργότερα ο αγώνας διακόπηκε προσωρινά με κόκκινη σημαία.
Ήταν ο 46ος γύρος του GP Μονακό όταν οι Max Chilton και Pastor Maldonado βρέθηκαν δίπλα-δίπλα στην Tabac. Ο χώρος δεν έφτανε και για τους δύο και έτσι είχαν επαφή, που έστειλε τον Maldonado πρώτα σε μια χαμηλή πτήση και μετά πάνω στην μπαριέρα, Η σύγκρουση ήταν σφοδρή και η μπαριέρα ξεκόλλησε και μπήκε μέσα στην πίστα. Οι αγωνοδίκες διέκοψαν τον αγώνα για να γίνουν οι απαραίτητες επισκευές και τα μονοθέσια πήραν ξανά τις θέσεις τους στο grid για να γίνει η επανεκκίνηση πίσω από το Αυτοκίνητο Ασφαλείας.
Μετά την επανεκκίνηση η μόνο αλλαγή ήταν η παραχώρηση της 6ης θέσης από τον Alonso στον Perez καθώς στην προηγούμενη προσπάθεια του Μεξικανού ο οδηγός της Ferrari κρίθηκε ότι κέρδισε πλεονέκτημα «κόβοντας» το σικέιν. Για την επανεκκίνηση όλοι οι οδηγοί της πρώτης 10άδας προτίμησαν τα πολύ μαλακά ελαστικά, με χαρακτηριστική εξαίρεση τον Kimi Raikkonen ο οποίος χρησιμοποίησε τα μαλακά.
Αυτός που είχε το πλεονέκτημα φυσικά ήταν εκείνος με καθαρή πίστα μπροστά του, που δεν ήταν άλλος από τον Nico Rosberg. Ο Γερμανός της Mercedes έκανε μια καλή διαφορά από τον Vettel και δεν έδειχνε να απειλείται. Πολύ εντυπωσιακός ήταν o Adrian Sutil, ο οποίος στο ίσιο σημείο, στη φουρκέτα Loews, πέρασε τον Button και τον Alonso, ανεβαίνοντας στην 7η θέση.
Τα πράγματα κύλησαν ήρεμα για λίγο ακόμα, ωστόσο στον 63ο γύρο του αγώνα το Αυτοκίνητο Ασφαλείας ξαναμπήκε στην πίστα. Στην έξοδο του τούνελ οι Romain Grosjean και Daniel Ricciardo συγκρούστηκαν, με αποτέλεσμα η πίστα σε εκείνο το σημείο να γεμίσει θραύσματα από τα μονοθέσια της Lotus και της Toro Rosso.
Μετά την επανεκκίνηση στον 67ο γύρο η κατάσταση δεν άλλαξε, με τον Nico Rosberg να απομακρύνεται ξανά στην πρώτη θέση και τον Vettel να ακολουθεί άνετα. Ο Hamilton όμως δεν πίεσε τον Webber για την 3η θέση καθώς είχε αρκετή φθορά στα ελαστικά του. Η καταστροφή ήρθε για τον Raikkonen στον 70ό γύρο, όταν αναγκάστηκε να μπει στα pit για αλλαγή ελαστικών, μετά από μία επαφή με τον Sergio Perez. Λίγο νωρίτερα ο Alonso είχε χάσει άλλη μία θέση, όταν τον πέρασε ο Jenson Button.
Όλα αυτά δεν επηρέασαν τους 4 πρώτους, με τον Rosberg να προηγείται και τους Vettel, Webber και Hamilton να ακολουθούν. Ο Perez είχε ανέβει στην 5η θέση, μπροστά από τους Sutil, Button, Alonso, Vergne και Di Resta. Η χαρά του Sergio Perez κράτησε πολύ λίγο, καθώς λίγο αργότερα πάρκαρε στην άκρη της πίστας και εγκατέλειψε, με το μονοθέσιο της McLaren να έχει πάθει επίσης ζημιές από τη σύγκρουση με τον Raikkonen. Η εξέλιξη αυτή έφερε στη 10η θέση τον Nico Hulkenberg.
Με αυτόν τον τρόπο οι οδηγοί έφτασαν μέχρι το τέλος, με τον Nico Rosberg να παίρνει μια μεγάλη νίκη στο Μονακό, 30 χρόνια μετά τον πατέρα του, Keke Rosberg, που έκανε το ίδιο το 1983. Ο Sebastian Vettel τερμάτισε στη 2η θέση και ο Mark Webber συμπλήρωσε το βάθρο. Ακολούθησαν οι Lewis Hamilton, Adrian Sutil, Jenson Button, Fernando Alonso, Jean-Eric Vergne, Paul di Resta και ο Kimi Raikkonen, ο οποίος κατάφερε στον τελευταίο γύρο να πάρει τον 1 βαθμό.
Μετά το GP Μονακό ο Vettel μεγάλωσε τη διαφορά του στην πρωτοπορία του πρωταθλήματος φτάνοντας στους 107 βαθμούς ενώ ο Raikkonen ακολουθεί με 86 και ο Alonso με 78 βαθμούς.
Θ. | Οδηγός | Ομάδα | Χρόνος | Διαφ. | <> | P | |
1 | Nico Rosberg | MERCEDES | 1:18.432 | 1 | |||
2 | Sebastian Vettel | RED BULL | 1:19.463 | 3.800 | 1 | ||
3 | Mark Webber | RED BULL | 1:18.961 | 6.300 | 2.400 | 1 | |
4 | Lewis Hamilton | MERCEDES | 1:23.702 | 13.800 | 7.500 | 1 | |
5 | Adrian Sutil | FORCE INDIA | 1:19.670 | 21.400 | 7.500 | 1 | |
6 | Jenson Button | MCLAREN | 1:19.327 | 23.100 | 1.600 | 1 | |
7 | Fernando Alonso | FERRARI | 1:19.405 | 26.700 | 3.600 | 1 | |
8 | Jean-Eric Vergne | TORO ROSSO | 1:19.458 | 27.200 | 0.400 | 1 | |
9 | Paul di Resta | FORCE INDIA | 1:19.418 | 27.600 | 0.300 | 1 | |
10 | Kimi Raikkonen | LOTUS | 1:17.392 | 36.500 | 8.900 | 2 | |
11 | Nico Hulkenberg | SAUBER | 1:23.484 | 42.500 | 5.900 | 1 | |
12 | Valteri Bottas | WILLIAMS | 1:23.011 | 42.600 | 0.100 | 1 | |
13 | Esteban Gutierrez | SAUBER | 1:23.114 | 43.200 | 0.500 | 2 | |
14 | Max Chilton | MARUSSIA | 1:19.016 | 49.800 | 6.600 | 3 | |
15 | Giedo Van der Garde | CATERHAM | 1:26.458 | 62.500 | 12.700 | 3 | |
16 | Sergio Perez | MCLAREN | ΕΓΚ/ΨΕ | 6 L | 6 L | 1 | |
17 | Romain Grosjean | LOTUS | ΕΓΚ/ΨΕ | 15 L | 9 L | 3 | |
18 | Daniel Ricciardo | TORO ROSSO | ΕΓΚ/ΨΕ | 17 L | 2 L | 1 | |
19 | Jules Bianchi | MARUSSIA | ΕΓΚ/ΨΕ | 20 L | 3 L | 3 | |
20 | Pastor Maldonado | WILLIAMS | ΕΓΚ/ΨΕ | 34 L | 14 L | 2 | |
21 | Felipe Massa | FERRARI | ΕΓΚ/ΨΕ | 0 | |||
22 | Charles Pic | CATERHAM | ΕΓΚ/ΨΕ | 0 |
Πρωταθλημα οδηγών
Θ | Οδηγός | Βαθμοί | ||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sebastian Vettel | 107 | 15 | 25 | 12 | 25 | 12 | 18 | ||||||||||||||
2 | Kimi Raikkonen | 86 | 25 | 6 | 18 | 18 | 18 | 1 | ||||||||||||||
3 | Fernando Alonso | 78 | 18 | 0 | 25 | 4 | 25 | 6 | ||||||||||||||
4 | Lewis Hamilton | 62 | 10 | 15 | 15 | 10 | 0 | 12 | ||||||||||||||
5 | Mark Webber | 57 | 8 | 18 | 0 | 6 | 10 | 15 | ||||||||||||||
6 | Nico Rosberg | 47 | 0 | 12 | 0 | 2 | 8 | 25 | ||||||||||||||
7 | Felipe Massa | 45 | 12 | 10 | 8 | 0 | 15 | 0 | ||||||||||||||
8 | Paul di Resta | 28 | 4 | 0 | 4 | 12 | 6 | 2 | ||||||||||||||
9 | Romain Grosjean | 26 | 1 | 8 | 2 | 15 | 0 | 0 | ||||||||||||||
10 | Jenson Button | 25 | 2 | 0 | 10 | 1 | 4 | 8 | ||||||||||||||
11 | Adrian Sutil | 16 | 6 | 0 | 0 | 0 | 0 | 10 | ||||||||||||||
12 | Sergio Perez | 12 | 0 | 2 | 0 | 8 | 2 | 0 | ||||||||||||||
13 | Daniel Ricciardo | 7 | 0 | 0 | 6 | 0 | 1 | 0 | ||||||||||||||
14 | Nico Hulkenberg | 5 | 0 | 4 | 1 | 0 | 0 | 0 | ||||||||||||||
15 | Jean-Eric Vergne | 5 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 4 | ||||||||||||||
16 | Esteban Gutierrez | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | ||||||||||||||
17 | Valtteri Bottas | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | ||||||||||||||
18 | Pastor Maldonado | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | ||||||||||||||
19 | Jules Bianchi | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | ||||||||||||||
20 | Charles Pic | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | ||||||||||||||
21 | Max Chilton | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | ||||||||||||||
22 | Giedo van der Garde | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Πρωτάθλημα κατασκευαστών
ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑ ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ | ||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Θ | Ομάδα | Βαθμοί | ||||||||||||||||||||
1 | Red Bull | 164 | 23 | 43 | 12 | 31 | 22 | 33 | ||||||||||||||
2 | Ferrari | 123 | 30 | 10 | 33 | 4 | 40 | 6 | ||||||||||||||
3 | Lotus | 112 | 26 | 14 | 20 | 33 | 18 | 1 | ||||||||||||||
4 | Mercedes | 109 | 10 | 27 | 15 | 12 | 8 | 37 | ||||||||||||||
5 | Force India | 44 | 10 | 0 | 4 | 12 | 6 | 12 | ||||||||||||||
6 | McLaren | 37 | 2 | 2 | 10 | 9 | 6 | 8 | ||||||||||||||
7 | Toro Rosso | 12 | 0 | 1 | 6 | 0 | 1 | 4 | ||||||||||||||
8 | Sauber | 5 | 0 | 4 | 1 | 0 | 0 | 0 | ||||||||||||||
9 | Williams | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | ||||||||||||||
10 | Marussia | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | ||||||||||||||
11 | Caterham | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |