Vettel’s Island

Το Grand Prix Μπαχρέιν του 2013, αν και πολύ διαφορετικός αγώνας, είχε τελικά τον ίδιο νικητή και το ίδιο ακριβώς βάθρο με τον αγώνα του 2012. Ο Sebastian Vettel επέστρεψε πανηγυρικά στις νίκες μετά τη Μαλαισία, ύστερα από μιαν εύκολη -όπως εξελίχθηκε- επικράτηση με το μονοθέσιο της Red Bull. Πίσω του τερμάτισαν οι δύο οδηγοί της Lotus, με τον Kimi Raikkonen στη 2η θέση και τον Romain Grosjean στην 3η. Ακολούθησαν οι Paul di Resta, Lewis Hamilton, Sergio Perez, Mark Webber, Fernando Alonso, Nico Rosberg και Jenson Button. Ο αγώνας των Ferrari καταστράφηκε από νωρίς, με το DRS του Alonso να μη λειτουργεί από το ξεκίνημα του αγώνα και τον Massa να έχει δύο κλαταρίσματα.

Εκκίνηση

Τα μονοθέσια πήραν τις θέσεις τους στη σχάρα της εκκίνησης χωρίς προβλήματα, με τη θερμοκρασία να είναι ελάχιστα χαμηλότερη από το αναμενόμενο. Μόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Nico Rosberg έφυγε πολύ καλά και κράτησε την πρώτη θέση ενώ ο Fernando Alonso εκμεταλλεύτηκε την καθαρή πλευρά της πίστας και πέρασε τον Sebastian Vettel, όμως ο Γερμανός της Red Bull με μια αποφασιστική κίνηση κατάφερε να ξαναπεράσει. Ο Felipe Massa έπεσε πίσω από τον Paul di Resta ενώ ο Adrian Sutil «ακούμπησε» με τον Massa με αποτέλεσμα το κλατάρισμα ενός ελαστικού. Κακή εκκίνηση έκανε ο Lewis Hamilton, που βρέθηκε πίσω από τις δύο McLaren των Button και Perez.

Ο Sebastian Vettel ήταν πολύ γρήγορος στους δύο πρώτους γύρους και κατάφερε να περάσει τον Rosberg προτού καν έχει DRS στη διάθεσή του. Λίγο αργότερα τον Rosberg προσπέρασε και ο Paul di Resta, με τον Γερμανό της Mercedes να φαίνεται ότι δεν μπορεί να ακολουθήσει τον αγωνιστικό ρυθμό της Red Bull.

Η ατυχία χτύπησε τον Alonso στον 5ο γύρο, όταν το DRS στο μονοθέσιο της Ferrari παρουσίασε πρόβλημα και το πτερύγιο έμεινε ανοικτό. Έτσι, ο Ισπανός αναγκάστηκε στον 7ο γύρο να μπει στα pit, πολύ νωρίτερα από ότι είχαν προγραμματίσει. Στον επόμενο γύρο το πρόβλημα ξαναπαρουσιάστηκε και ο Alonso μπήκε στα pit για 2η φορά, κάτι που κατάστρεψε ουσιαστικά τον αγώνα του καθώς και πολύ χρόνο έχασε και ήταν αναγκασμένος να βγάλει όλο τον υπόλοιπο αγώνα χωρίς DRS. Ύστερα από αυτό, ο Alonso έπεσε στη 18η θέση.

Pit stop

Στο μεταξύ, ο Vettel απομακρυνόταν συνεχώς στην πρώτη θέση, μπροστά από τους Di Resta, Massa, Rosberg και Raikkonen. Στο 10ο γύρο ξεκίνησε ο χορός των προγραμματισμένων pit stop, με τους Vettel και Massa να μπαίνουν πρώτοι, κάτι που άφησε στην πρωτοπορία τον Di Resta με τη Force India και τον Raikkonen με τη Lotus, που έδειχναν να είναι σε στρατηγική ενός pit stop λιγότερου.

O Di Resta έκανε το δικό του pit stop στον 14ο γύρο και ο Kimi Raikkonen στο 16ο ενώ δύο γύρους νωρίτερα ο Sebastian Vettel τον είχε περάσει με άνεση για να πάρει την πρώτη θέση. Το pit stop του Φινλανδού δεν ήταν καθόλου καλό και στην επιστροφή του στην πίστα ο Raikkonen βρέθηκε στη 10η θέση. Έτσι, μετά την ολοκλήρωση των πρώτων pit stop ο Vettel βρισκόταν άνετα στην πρώτη θέση, με διαφορά πάνω από 10 δευτερόλεπτα από τον Mark Webber, και ακολουθούσαν οι Rosberg, Button, Grosjean, Perez, Di Resta, Hamilton, Raikkonen και Hulkenberg. Οι δύο Ferrari ήταν εκτός 10άδας, με τον Alonso στη 12η θέση και τον Massa, ο οποίος έκανε ένα απρογραμμάτιστο pit stop λόγω ενός κλαταρίσματος, στη 15η.

Ο Vettel έκανε με την άνεσή του το 2ο pit stop στον 26ο γύρο και επέστρεψε στην πίστα ακριβώς στην ίδια θέση στην οποία την άφησε: στην 1η. Πίσω του βρίσκονταν οι Grosjean, Di Resta και Raikkonen, που ήταν σε διαφορετική στρατηγική, και ακόμα πιο πίσω οι Webber, Button, Perez και Rosberg. Οι τρεις τελευταίοι έδωσαν πολλές και θεαματικές μάχες μεταξύ τους, αλλάζοντας συνεχώς τις μεταξύ τους θέσεις. Ιδιαίτερα η μάχη ανάμεσα στους οδηγούς της McLaren ήταν πολύ έντονη, με τον Perez να είναι πιο ενθουσιώδης και να έχει μια μικροεπαφή με το μονοθέσιο του Button.

Στον 34ο γύρο οριστικοποιήθηκε η στρατηγική δύο στάσεων του Kimi Raikkonen, όταν ο Φινλανδός μπήκε για 2η και τελευταία φορά στα pit, τη στιγμή που οι υπόλοιποι -πλην Di Resta- θα σταματούσαν τουλάχιστον 3 φορές. Σιγά-σιγά και οι υπόλοιποι οδηγοί έκαναν το τελευταίο τους pit stop, με τον Vettel να μπαίνει στον 43ο γύρο και να ξαναβγαίνει στην πίστα ξανά στην 1η θέση, 8 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Kimi Raikkonen.

Στρατηγική

Στην 3η θέση βρέθηκε ο Paul di Resta αλλά πίσω του ο Romain Grosjean βρισκόταν στην πίστα για το τελευταίο του stint με τη μεσαία γόμα και ήταν πολύ πιο γρήγορος. Έτσι, φυσιολογικά ο Γάλλος της Lotus έφτασε τον Σκοτσέζο της Force India λίγους γύρους αργότερα και τον πέρασε για να ανέβει στην 3η θέση. Πιο πίσω ο Alonso έκανε έναν εξίσου εντυπωσιακό αγώνα, κάνοντας προσπεράσεις και κερδίζοντας θέσεις χωρίς να λειτουργεί το DRS στο μονοθέσιο της Ferrari.

Από τις τελευταίες μάχες του αγώνα ήταν εκείνη ανάμεσα στους Webber και Hamilton για την 5η θέση και ακριβώς πίσω τους ανάμεσα στον Alonso και τον Perez για την 7η θέση. Στην πρώτη περίπτωση επικράτησε ύστερα από πολύ σκληρή μάχη ο Hamilton ενώ πιο πίσω ο Perez πέρασε τον Alonso και κρατήθηκε μπροστά του. Ο Perez μάλιστα πέρασε και τον Webber στον τελευταίο γύρο. Μπροστά ο Sebastian Vettel δεν είχε κανένα πρόβλημα και είδε πρώτος την καρό σημαία για να πάρει τη 2η φετινή του νίκη. Πίσω του, οι Kimi Raikkonen και Romain Grosjean συμπλήρωσαν το βάθρο των νικητών, ακριβώς όπως στον περσινό αγώνα. Ακολούθησαν οι Paul di Resta, Lewis Hamilton, Sergio Perez, Mark Webber, Fernando Alonso, Nico Rosberg και Jenson Button.

Μετά τον αγώνα του Μπαχρέιν ο Sebastian Vettel απομακρύνθηκε ακόμα περισσότερο στην κορυφή της βαθμολογίας του πρωταθλήματος οδηγών, φτάνοντας στους 77 βαθμούς. Ο Kimi Raikkonen εδραιώθηκε στη 2η θέση με 67 βαθμούς και ακολουθούν ο Lewis Hamilton με 50 β. και ο Fernando Alonso με 47 βαθμούς.

Η Formula 1 επιστρέφει τώρα στην Ευρώπη, με τον επόμενο αγώνα να είναι το GP Ισπανίας το 3ήμερο 10-12 Μαΐου.

Θέση Οδηγός Ομάδα Διαφορά

1. Vettel Red Bull-Renault 57 γύροι
2. Raikkonen Lotus-Renault + 9.1s

3. Grosjean Lotus-Renault + 19.5s

4. Di Resta Force India-Mercedes + 21.7s

5. Hamilton Mercedes + 35.2s

6. Perez McLaren-Mercedes + 35.9s

7. Webber Red Bull-Renault + 37.2s

8. Alonso Ferrari + 37.5s

9. Rosberg Mercedes + 41.1s

10. Button McLaren-Mercedes + 46.6s

11. Maldonado Williams-Renault + 1m06.4s

12. Hulkenberg Sauber-Ferrari + 1m12.9s

13. Sutil Force India-Mercedes + 1m16.7s

14. Bottas Williams-Renault + 1m21.5s

15. Massa Ferrari + 1m26.3s

16. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari + 1 γύρος

17. Pic Caterham-Renault + 1 γύρος

18. Gutierrez Sauber-Ferrari + 1 γύρος

19. Bianchi Marussia-Cosworth + 1 γύρος

20. Chilton Marussia-Cosworth + 1 γύρος

21. van der Garde Caterham-Renault + 2 γύροι

Εγκατέλειψαν:

Οδηγός Ομάδα Γύρος


Vergne Toro Rosso-Ferrari 16

Ταχύτερος γύρος: Vettel, 1m36.961s

Βαθμολογία:

Πιλότοι: Κατασκευαστές:

1. Vettel 77 1. Red Bull-Renault 109

2. Raikkonen 67 2. Lotus-Renault 93

3. Hamilton 50 3. Ferrari 77

4. Alonso 47 4. Mercedes 64

5. Webber 32 5. Force India-Mercedes 26

6. Massa 30 6. McLaren-Mercedes 23

7. Grosjean 26 7. Toro Rosso-Ferrari 7

8. Di Resta 20 8. Sauber-Ferrari 5

9. Rosberg 14

10. Button 13

11. Perez 10

12. Ricciardo 6

13. Sutil 6

14. Hulkenberg 5

15. Vergne 1

www.msfree.gr + www.protothema.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.