http://img.protothema.gr/6B324DED2655F79290351A80D15F0C1B.jpg

Η καταιγίδα που έπληξε το Άλμπερτ Παρκ στις 16:00 τοπική ώρα, 07:00 ώρα Ελλάδος οδήγησε στην καθυστέρηση αρχικά και στην διακοπή της διαδικασίας των κατατακτήριων δοκιμών στη συνέχεια.

Το Q1 ολοκληρώθηκε αλλά το Q2 και το Q3 θα διεξαχθούν αύριο στις 02:00 τα ξημερώματα ώρα Ελλάδος, έξι ώρες πριν τον αγώνα.

Ο αλυτάρχης του αγώνα Τσάρλι Ουίτινγκ έδωσε με μισή ώρα καθυστέρηση το πράσινο φως για να ξεκινήσει το Q1. Όταν τελικά άναψε το πράσινο φως ήταν μονόδρομος η χρήση των βρόχινων ελαστικών της Pirelli με το χαρακτηριστικό μπλε σιρίτι.

Το Q1 ξεκίνησε με τους πιλότους να προσπαθούν να βρουν τα όρια της πρόσφυσης παιχνίδι που έφερε αρκετούς σε επαφή με τις μπαριέρες. Ο Λιούις Χάμιλτον ήταν ο πρώτος που ακούμπησε την Mercedes του στα προστατευτικά λάστιχα προκαλώντας μικρή ζημιά στην πίσω αεροτομή. Ο Βρετανός πίεζε στα όρια την Mercedes βλέποντας τον teammate του Νίκο Ρόσμπεργκ να κινείται σχεδόν δυο δεύτερα ταχύτερα με αποτέλεσμα να χάσει τον έλεγχο του πίσω μέρους στην έξοδο της στροφής και να κάνει τετακέ καταλήγοντας στα λάστιχα.

Το παράδειγμά του με τον ένα ή τον άλλο τρόπο ακολούθησαν πολλοί πιλότοι. Ανάμεσά τους οι Γκουτιέρεζ, φαν ντερ Γκαρντ και Πικ που στερούνται εμπειριών. Ειδικά οι δυο πρώτοι έκαναν σήμερα ντεμπούτο. Η πιο σοβαρή έξοδος ήταν αυτή του Μάσα που διέλυσε την εμπρός αεροτομή της Ferrari στα προστατευτικά λάστιχα. Ο Βραζιλιάνος ήταν τυχερός που δεν αντιμετώπισε σοβαρότερα προβλήματα με τα μπράτσα της ανάρτησης μετά απ’ αυτή τη σύγκρουση.

http://www.protothema.gr/files/1/2013/1f1/16%203d1.jpg

Οι χρόνοι είναι ενδεικτικοί και πρέπει να θεωρείται δεδομένο πως ο Ρόσμπεργκ με τη Mercedes βρίσκεται σε φόρμα. Αντίθετα ο Χάμιλτον φάνηκε να “ψάχνεται” ακόμη με τον μηχανικό του Πήτερ Μπόνιγκτον προσπαθώντας να βρουν κανάλια επικοινωνίας. Από το team radio της ομάδας ο Μπόνιγκτον ακούστηκε να του λέει ότι υστερεί σε σχέση με το Ρόσμπεργκ στα φρένα και να του επισημαίνει τη διαφορά επιλογής ρυθμίσεων του Γερμανού στην κατανομή πέδησης. Επιπλέον ο Χάμιλτον που βρίσκονταν στην πίστα με πληγωμένη πίσω αεροτομή λόγω της εξόδου και επαφής που είχε με τα προστατευτικά λάστιχα, αγνόησε το μηχανικό του που τον προέτρεψε να μπει στα πιτ για αλλαγή πίσω αεροτομής και συνέχισε να πιέζει βελτιώνοντας το χρόνο του! Όταν τελικά μπήκε οι τεχνικοί της Mercedes άλλαξαν την πίσω αεροτομή στον εντυπωσιακό χρόνο των 2 λεπτών.

Προς το τέλος της διαδικασίας αρκετοί πιλότοι δοκίμασαν με τα ενδιάμεσα ελαστικά της Pirelli με το χαρακτηριστικό πράσινο σιρίτι κάτι που οδήγησε σε βελτίωση των χρόνων.
Μετά την ολοκλήρωση του Q1 η βροχή δυνάμωσε με αποτέλεσμα οι αγωνοδίκες να υποχρεωθούν να καθυστερήσουν την έναρξη του Q2. Δεδομένου πως οι δοκιμές ξεκίνησαν στις 17:00 τοπική ώρα και πλέον είχε πάει η ώρα 18:30 άρχισε να νυχτώνει και η ορατότητα περιορίζονταν αισθητά. Ο αλυτάρχης αποφάσισε για λόγους ασφαλείας να διακόψει τη διαδικασία. Αποφασίστηκε να μετρήσει το αποτέλεσμα του Q1 και αύριο το πρωί ώρα 11:00 τοπική να γίνουν τα Q2 και Q3. Προφανώς δε θα συμμετέχουν στο Q2 που θα ξεκινήσει αύριο στις 02:00 τα ξημερώματα ώρα Ελλάδος, οι έξι πιο αργοί οδηγοί του Q1.

Συνολικά οι χρόνοι του Q1 διαμορφώθηκαν ως εξής:

Θέση Οδηγός               Ομάδα                   Χρόνος    Διαφορά
1. Nico Rosberg          Mercedes                1m43.380s
2. Fernando Alonso       Ferrari                 1m43.850s + 0.470s
3. Romain Grosjean       Lotus Renault           1m44.284s + 0.904s
4. Sergio Perez          McLaren-Mercedes        1m44.300s + 0.920s
5. Mark Webber           Red Bull-Renault        1m44.472s + 1.092s
6. Felipe Massa          Ferrari                 1m44.635s + 1.255s
7. Sebastian Vettel      Red Bull-Renault        1m44.657s + 1.277s
8. Jenson Button         McLaren-Mercedes        1m44.688s + 1.308s
9. Jean-Eric Vergne      Toro Rosso-Ferrari      1m44.871s + 1.491s
10. Lewis Hamilton        Mercedes                1m45.456s + 2.076s
11. Kimi Raikkonen        Lotus-Renault           1m45.545s + 2.165s
12. Paul di Resta         Force India-Mercedes    1m45.601s + 2.221s
13. Nico Hulkenberg       Sauber-Ferrari          1m45.930s + 2.550s
14. Daniel Ricciardo      Toro Rosso-Ferrari      1m46.450s + 3.070s
15. Valtteri Bottas       Williams-Renault        1m47.328s + 3.948s
16. Adrian Sutil          Force India-Mercedes    1m47.330s + 3.950s
17. Pastor Maldonado      Williams-Renault        1m47.614s + 4.234s
18. Esteban Gutierrez     Sauber-Ferrari          1m47.776s + 4.396s
19. Jules Bianchi         Marussia-Cosworth       1m48.147s + 4.767s
20. Max Chilton           Marussia-Cosworth       1m48.909s + 5.529s
21. Giedo van der Garde   Caterham-Renault        1m49.519s + 6.139s
22. Charles Pic           Caterham-Renault        1m50.626s + 7.246s

Αρκετά εκνευρισμένος μετά την ολοκλήρωση του Q1 ήταν ο Παστόρ Μαλντονάντο

που αποκλείστηκε από τη συνέχεια. Ο πιλότος από τη Βενεζουέλα δε δίστασε να εκφράσει τη δυσαρέσκειά του για τις δυνατότητες της Williams: “Έχουμε γυρίσει δυο χρόνια πίσω. Το μονοθέσιο απλά δεν οδηγείται. Είμαστε αργοί και στο βρεγμένο και στο στεγνό. Πρέπει να δουλέψουμε σκληρά”.

Τάκης Πουρναράκης

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.