Ηταν αρχές της άνοιξης του 2010. Την εποχή που στην Αμερική η εκεί κρίση διέλυε έναν πολύ σημαντικό πυλώνα της αμερικανικής βιομηχανίας: την αυτοκίνηση. Χιλιάδες χαμένες θέσεις εργασίας, εργοστάσια που σταματούσαν την παραγωγή λόγω της υπερπληθώρας αδιάθετων νέων αυτοκινήτων, συλλαλητήρια, επεισόδια.
Ηταν τότε που οι αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες ζητούσαν ελεημοσύνη από το κράτος, το οποίο και τους την έδωσε εν μέσω αύξησης φόρων και απολύσεων δημοσίων υπαλλήλων. Η Chrysler, παρότι πήρε μεγάλη κρατική επιδότηση, δεν άντεξε και πουλήθηκε στους Ιταλούς της Fiat. Η General Motors ξεπούλαγε ό,τι ποσοστό κατείχε σε Suzuki, Fiat κ.α., ενώ προχώρησε άμεσα σε 30.000 απολύσεις, έπαυσε την παραγωγή σε 12 εργοστάσιά της και με τα χρήματα που πήρε από το κράτος προχώρησε σε πρόγραμμα εθελουσίας για το σύνολο των 113.000 εργαζομένων της.
Προβλήματα είχε και η Ford, η οποία όμως κατάφερε να αντέξει μόνης της. Δεν ζήτησε κρατικό χρήμα, απλώς ξεπούλησε όλα τα καλούδια που είχε στον όμιλό της: Land Rover, Jaguar, Aston Martin, Volvo. Μάλιστα για την τελευταία, οι φήμες περί οριστικού κλεισίματος, τότε, ήταν έντονες. Τότε, λοιπόν, έτσι ξαφνικά, εμφανίστηκε μια τεράστια αυτοκινητοβιομηχανία, η κινεζική Gelly. Μια εταιρεία που αν και ιδρύθηκε μόλις το 1983 είχε τα κεφάλαια αλλά και τη διορατικότητα να δει τη… γυαλάδα μέσα από τα τότε ερείπια της εταιρείας.
Ετσι, τον Μάρτιο του 2010 ανακοινώθηκε η εξαγορά, με τους Κινέζους μάλιστα να μην αλλάζουν απολύτως τίποτα σε ό,τι αφορά τον τρόπο παραγωγής και τα στελέχη της. Η Volvo ήταν σουηδική και έτσι παρέμεινε. Τα πολύπειρα στελέχη της (παραδοσιακοί αυτοκινητάδες) παρέμειναν στη θέση τους, με τη διαφορά ότι τώρα μπορούσαν να εργαστούν ελεύθερα, έχοντας από πίσω τους πακτωλό χρημάτων. Ετσι, μόλις σε έναν χρόνο από την εξαγορά, η Volvo κατάφερε να στρέψει όλα τα βλέμματα πάνω της με τα αυτοκίνητα που παρήγαγε και παράγει σήμερα, αλλά και τις τεχνολογίες που αναπτύσσει (αερόσακος πεζών από τη βασική έκδοση του V40 κ.λπ). Και όλα αυτά σε μια μοναδική αναλογία τιμής και αξίας.
Οι πωλήσεις αυξάνοντα ραγδαία, ενώ σε κάποιες χώρες καταγράφουν ρεκόρ μεριδίων, όπως στην Ελλάδα. Το χαμόγελο σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα έχει επανέλθει στα στελέχη της Volvo, κάτι που ήταν εμφανές και στην παγκόσμια παρουσίαση του V40 Cross Country, όπου και βρεθήκαμε. Οι Σουηδοί έχουν πλέον την ελευθερία να εκφράσουν όλη τη δημιουργικότητα που είχε συσσωρευτεί τα χρόνια της κρίσης, τότε που τίποτα δεν μπορούσε να υλοποιηθεί γιατί απλά δεν υπήρχαν χρήματα. Οι Σουηδοί πια μπορούν και βγάζουν τον καλύτερό τους εαυτό, κάτι που φαίνεται από τα πρώτα κιόλας μέτρα που κάνεις με ένα αυτοκίνητο Volvo…