Διπλός ΦΠΑ επιβάλλεται στα καύσιμα, με αποτέλεσμα στην Ελλάδα οι τιμές να είναι στην έκτη θέση παγκοσμίως αναφορικά με την ακρίβεια στο συγκεκριμένο ζήτημα, όπως προκύπτει από καταγγελίες που έκανε η Πανελλήνια Ομοσπονδία Πρατηριούχων Εμπόρων Καυσίμων (ΠΟΠΕΚ).
Η πρωτιά της Ελλάδας σε ό,τι αφορά τη δαπάνη για την αγορά βενζίνης που καταγράφηκε σε μελέτη διεθνούς ειδησεογραφικού πρακτορείου (Bloomberg) είναι αποτέλεσμα της πρωτοφανούς φορολογικής επίθεσης που εξαπέλυσε το κράτος στα υγρά καύσιμα και στην ενέργεια συνολικά τα τελευταία χρόνια, υποστηρίζει η ΠΟΠΕΚ.
Οι πρατηριούχοι τονίζουν, σε ανακοίνωση της ομοσπονδίας, ότι η πολιτική των συνεχών φορολογικών επιβαρύνσεων στα καύσιμα δεν είχε τα ανάλογα αποτελέσματα για τα δημόσια έσοδα. Ομως «γύρισε την ελληνική κοινωνία πολλές δεκαετίες πίσω, χιλιάδες πολίτες να αδυνατούν να καλύψουν το κόστος των μετακινήσεών τους ή, ακόμη χειρότερα, το κόστος θέρμανσης».
Η ΠΟΠΕΚ επισημαίνει ότι, εκτός από την αύξηση των φόρων, η ακρίβεια στα καύσιμα οφείλεται και στην απίστευτη ελληνική «πατέντα» να επιβάλλεται ΦΠΑ 23% και στον Ειδικό Φόρο Κατανάλωσης (ΕΦΚ)! Δηλαδή επιβάλλεται φόρος επί του φόρου.
Ετσι, κάθε φορά που αυξάνεται ο ΕΦΚ οι καταναλωτές υφίστανται διπλή επιβάρυνση και από την ταυτόχρονη άνοδο του ΦΠΑ. Σύμφωνα με τους πρατηριούχους, η μόνη ρεαλιστική πολιτική, όχι μόνο για τους καταναλωτές αλλά και για να αυξηθούν τα έσοδα του Δημοσίου, είναι η μείωση των φόρων στα καύσιμα σε ρεαλιστικά επίπεδα και η άρση επιβολής του ΦΠΑ επί των Ειδικών Φόρων Κατανάλωσης των καυσίμων.
Σύμφωνα με έρευνα του ειδησεογραφικού πρακτορείου Bloomberg, η Ελλάδα καταλαμβάνει την έκτη θέση στον κόσμο με βάση την ακρίβεια. Στην πρώτη θέση της κατάταξης, δηλαδή η χώρα με την ακριβότερη βενζίνη, είναι η γειτονική Τουρκία, ενώ στη δεύτερη θέση συναντά κανείς τη Νορβηγία, παρά το γεγονός ότι πρόκειται για μία χώρα με σημαντικότατη παραγωγή πετρελαίου. Από την ίδια έρευνα προκύπτει ότι οι Ελληνες αντιμετωπίζουν σοβαρότερο πρόβλημα από τους υπόλοιπους καταναλωτές, δεδομένου ότι δαπανούν για βενζίνη μεγαλύτερο ποσοστό του εισοδήματός τους.
Εξαιτίας της συνεχούς συρρίκνωσης των εισοδημάτων και της ανελέητης φορολόγησης των καυσίμων, δαπανούν το 15% του ημερομισθίου για την αγορά ενός λίτρου βενζίνης, ενώ συνολικά δαπανούν το 4,8% του εισοδήματός τους για τον ανεφοδιασμό του οχήματός τους. Το υψηλό αυτό ποσοστό αποδίδεται και στο γεγονός ότι οι Ελληνες συγκαταλέγονται μεταξύ των λαών που χρησιμοποιούν συχνά το αυτοκίνητό τους για τις μετακινήσεις τους. Για τις ανάγκες της έρευνας του Bloomberg οι τιμές ελήφθησαν κατά την περίοδο 3-18 Ιανουαρίου 2013.
ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ