Κατόπιν πολύμηνων διαπραγματεύσεων η εταιρεία Google και οι γάλλοι εκδότες εφημερίδων κατέληξαν σε συμφωνία σχετικά με τον λεγόμενο «φόρο Google». Η συμφωνία προβλέπει ότι η Google θα καταβάλλει 60 εκατ. ευρώ σε έναν μηχανισμό που θα συστήσουν οι εκδότες και σκοπός του οποίου θα είναι να διευκολύνει τους εκδότες στο πέρασμά τους στην ψηφιακή εποχή.
Παράλληλα, η Google υποσχέθηκε να βοηθήσει τα γαλλικά ειδησεογραφικά μέσα να αυξήσουν τα έσοδά τους από τις online διαφημίσεις. Ο πρόεδρος της εταιρείας Ερικ Σμιτ μίλησε για «ιστορική συμφωνία», ενώ ο γάλλος πρόεδρος Φρανσουά Ολάντ έκανε λόγο για «κοσμοϊστορικό γεγονός που μπορεί να λειτουργήσει ως μοντέλο «και για άλλες χώρες και για τομείς του πολιτισμού».
Να θυμίσουμε ότι ο πόλεμος ανάμεσα στην Google και τα ΜΜΕ έχει ξεσπάσει εδώ και καιρό, καθώς οι εκδότες εφημερίδων ζητούν από την Google να τους πληρώνει για το δικαίωμα να δημοσιεύει στις ειδησεογραφικές σελίδες της, όπως στο Google News, παραπομπές (links) στα ρεπορτάζ και στα άρθρα τους.
Οι ειδησεογραφικές σελίδες των μηχανών αναζήτησης συναθροίζουν ειδήσεις από τα ΜΜΕ του πλανήτη καταγράφοντας δισεκατομμύρια επισκέψεις και «χτυπήματα», που μεταφράζονται σε δισεκατομμύρια από διαφημιστικά έσοδα. Οι εκδότες εφημερίδων και περιοδικών απαιτούν μια δικαιότερη μοιρασιά των εσόδων αυτών και ζητούν την επιβολή ενός ελάχιστου τέλους κάθε φορά που οι μηχανές αναζήτησης παραπέμπουν σε κάποιο από τα ρεπορτάζ τους. Ουσιαστικά υποστηρίζουν ότι η Google και οι υπόλοιπες μηχανές αναζήτησης χρησιμοποιούν το δικό τους περιεχόμενο για να αντλήσουν διαφημιστικά έσοδα. Το τέλος ονομάζεται προς το παρόν «δασμός Google» εξαιτίας του γεγονότος ότι η Google, που καταγράφει περισσότερα από 4 δισ. hits τον μήνα, είναι ο μεγαλύτερος παίκτης στην ψηφιακή αρένα.
Υπενθυμίζεται ότι Ιταλοί και Γερμανοί εκδότες είχαν συνταχθεί με τους Γάλλους ζητώντας να επιβληθεί δια νόμου ένα τέλος που θα οφείλει να καταβάλει η Google στα έντυπα, υποστηρίζοντας πως είναι το δικό τους περιεχόμενό, που εκμεταλλεύεται η εταιρεία.