Μία νέα μηχανή αναζήτησης που ονομάζεται Graph Search παρουσίασε το Facebook, σε μια προσπάθεια να καταστεί το περιεχόμενο και οι προτιμήσεις των 1 δις χρηστών του πιο ανιχνεύσιμες. Το εργαλείο, το οποίο η εταιρεία θα λειτουργήσει αρχικά για μία μικρή δοκιμαστική περίοδο, μπορεί να προκαλέσει μία σειρά από ανταγωνιστικές εταιρείες του διαδικτύου, από την Google, έως τις ιστοσελίδες αξιολόγησης όπως η Yelp, τις ιστοσελίδες video streaming όπως η Netflix ή την επαγγελματική LinkedIn .
Το Graph Search, όπως δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος του Facebook Mark Zuckerberg από τη νέα έδρα της εταιρείας στο Menlo Park της Καλιφόρνια, προσφέρει μια διαφορετική εμπειρία από το είδος της αναζήτησης στο διαδίκτυο που παρέχει η Google, η οποία μπορεί να επιστρέφει με μία ατελείωτη σειρά από links. Το νέο feature ανταποκρίνεται σε πιο συγκεκριμένες αναζητήσεις που σχετίζονται με τέσσερα θέματα -πρόσωπα, μέρη, φωτογραφίες και ενδιαφέροντα- και δίνει αποτελέσματα που θα υπόκεινται στους περιορισμούς που έχουν τεθεί από τα περιεχόμενα και τις προτιμήσεις της κοινότητας αυτού που κάνει την έρευνα στο κοινωνικό δίκτυο. Το «αρχείο» του αντλεί πληροφορίες από 240 δις φωτογραφίες και πάνω από 1 τρις συνδέσεις.
Οι χρήστες μπορούν να πληκτρολογούν ερωτήματα του στυλ «ποιοι είναι οι φίλοι μου που ζουν στο Σαν Φρανσίσκο», «φωτογραφίες των φίλων μου πριν από το 1980» ή «εστιατόρια σε Σικάγο» και η ιστοσελίδα θα τραβήξει τα αποτελέσματα από το τεράστιο απόθεμα των posts που έχουν «ανεβάσει» οι χρήστες. Το περιεχόμενο που βγαίνει ως αποτέλεσμα από την κάθε αναζήτηση θα λαμβάνει υπόψη του της προτιμήσεις σχετικά με το προφίλ του χρήστη. «Τι είναι πιο πολύτιμο; Να βρεις ένα εστιατόριο με σούσι στη Νέα Υόρκη ή να βρεις ένα που αρέσει στους φίλους σου;» σχολιάζει ο Michael Gartenberg, αναλυτής της Gartner Inc. Επιπλέον, αυτό μπορεί να φανεί πιο πρακτικό για τον χρήστη, καθώς μπορεί να τον ανακαλύψει κάποιος άγνωστος, ο οποίος, για παράδειγμα, μπορεί να του προσφέρει μία δουλειά.
Όταν το Facebook δεν μπορεί να ανταποκριθεί στην αναζήτηση ενός χρήστη, θα επιστρέφει αποτελέσματα από τη μηχανή αναζήτησης Bing της Microsoft, στο πλαίσιο της συνεργασίας των δύο εταιρειών που ξεκίνησε το 2007. Όταν ρωτήθηκε γιατί η εταιρεία δεν συνεργάζεται με την Google, ο Zuckerberg δήλωσε ότι οι προηγούμενες συζητήσεις κατέρρευσαν λόγω της απροθυμίας της Google να εξυπηρετήσει τις ανάγκες προστασίας της ιδιωτικής ζωής των χρηστών του Facebook. Η νέα μηχανή διεκδικεί επίσης ένα αξιοσέβαστο μερίδιο της διαφήμισης στην αγορά.
Ο Zuckerberg δήλωσε ότι η εταιρεία δεν σκέφτεται προς το παρόν να εκμεταλλευτεί οικονομικά το Graph Search: «Αυτό δυνητικά θα μπορούσε να γίνει μια επιχείρηση με την πάροδο του χρόνου, αλλά προς το παρόν έχουμε επικεντρωθεί στην οικοδόμηση μιας νέας εμπειρίας για το χρήστη. Θα πρέπει πρώτα να φτιάξουμε κάτι που είναι υψηλής ποιότητας. Αυτή είναι η βασική αποστολή μας» ανέφερε.