Την αναστολή των κινητοποιήσεών που θα ξεκινούσαν από αύριο Δευτέρα αποφάσισαν σήμερα οι 30.000 ιδιοκτήτες φορτηγών Δημόσιας Χρήσης έως ότου ολοκληρωθούν οι διαπραγματεύσεις με το Υπουργείο Μεταφορών.
Η απόφαση ελήφθη στη διάρκεια της γενικής συνέλευσης που πραγματοποίησαν οι ιδιοκτήτες φορτηγών Δ.Χ., εκτιμώντας ότι μια ενδεχόμενη απεργία τους μέσα στην εορταστική περίοδο μπορεί να προκαλέσει σοβαρότατα προβλήματα στην ήδη δοκιμαζόμενη αγορά.
«Αναστείλαμε τις απεργίες προκειμένου να ολοκληρωθεί ο διάλογος με το υπουργείο, καθώς και να συναντηθούμε άμεσα με την τρόικα για να τους πείσουμε για το δίκαιο των αιτημάτων μας», δήλωσε στο Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων ο πρόεδρος των ιδιοκτητών Πέτρος Σκουληκίδης. Χαρακτήρισε επίσης θετική εξέλιξη την πρόθεση του υπουργείου Μεταφορών να συνηγορήσει στις ιδιωτικές εταιρείες, που εκμεταλλεύονται τα διόδια, έτσι ώστε να μειωθεί το αντίτιμο των διοδίων που καταβάλλουν οι ιδιοκτήτες φορτηγών Δ.Χ.
Οι ιδιοκτήτες φορτηγών Δ.Χ. διαμαρτύρονται για τις ρυθμίσεις που εισήγαγε το Υπουργείο Μεταφορών στο πολυνομοσχέδιο σχετικά με την άρση των περιορισμών στη μίσθωση μικρών φορτηγών. Οι ρυθμίσεις αφορούν:
-Μίσθωση φορτηγών, κάτω των 3,5 τόνων, από επιχειρήσεις και ιδιώτες. Αίρονται οι περιορισμοί που υπάρχουν ως προς τον ελάχιστο χρόνο μίσθωσης μικρών φορτηγών, ως 3,5 τόνους, από επιχειρήσεις και ιδιώτες.
-Μίσθωση φορτηγών οχημάτων στις οδικές εμπορευματικές μεταφορές, χωρίς οδηγό.
Από την πλευρά του, το Υπουργείο Μεταφορών, έχει ξεκαθαρίσει στους αυτοκινητιστές ότι δεν μπορεί να υπάρξει καμιά αλλαγή στο θέμα των μισθώσεων, καθώς ήταν από τα προαπαιτούμενα της τρόικας. Όμως, επισημαίνει, πως υπάρχουν περιθώρια για ικανοποίηση άλλων αιτημάτων του κλάδου.
Υπέρ της εξάντλησης του διαλόγου με το υπουργείο Μεταφορών και κατά των άμεσων κινητοποιήσεων, τάχθηκαν και οι διεθνείς μεταφορείς (ΟΦΑΕ), που αντιδρούν στις ρυθμίσεις του πολυνομοσχεδίου. Με τις διατάξεις του πολυνομοσχεδίου επιτρέπεται η μίσθωση φορτηγών δημόσιας χρήσης χωρίς οδηγό από μη μεταφορικές επιχειρήσεις και η χρήση τους για μεταφορές των ιδίων η τρίτων.
«Οι διατάξεις αυτές παραδίδουν τη μεταφορική δραστηριότητα στις πολυεθνικές εταιρίες και το κεφάλαιο και οδηγούν στον αφανισμό τον κλάδο των Ελλήνων μεταφορέων, που εδώ και χρόνια πλήττεται από την κρίση», επισημαίνουν σε ανακοίνωσή τους.
ΑΜΠΕ