http://2.bp.blogspot.com/-KBAXska1vIY/UKttMPKJ2qI/AAAAAAAApRA/RYuyV0NYekM/s1600/filojenia+2012.jpg

Ένας από τους βασικούς στόχους μας για την Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας είναι η τουριστική ανάπτυξη της περιοχής, την οποία θεωρούμε μία από τις κρισιμότερες συνιστώσες της πολύπλευρης αναπτυξιακής προσπάθειας που  επιχειρούμε.

Βασικοί άξονες στον τομέα αυτό είναι η εδραίωση εξειδικευμένης τουριστικής ταυτότητας, κοινής σε επίπεδο Περιφέρειας, η προβολή δραστηριοτήτων για τη διατήρηση δωδεκάμηνου τουρισμού, η προβολή των τουριστικά αναπτυσσόμενων περιοχών με τη μικρότερη δυνατή επιβάρυνση στο περιβάλλον και η υποστήριξη τοπικών δραστηριοτήτων για την εδραίωση πόλων έλξης.

Η ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας εξάλλου είναι προικισμένη με χαρακτηριστικά που μπορούν να την αναδείξουν σε βασική επιλογή τουριστών για τις διακοπές και για σύντομες εξορμήσεις τους, όπως είναι ο φυσικός της πλούτος, τα μνημεία ιστορικής και πολιτιστικής κληρονομιάς, τα μουσεία, οι αρχαιολογικοί χώροι, τα τοπικά προϊόντα, η γαστρονομία, αλλά και εύκολη  πρόσβαση μέσω της Εγνατίας Οδού. Όσον αφορά στην ξενοδοχειακή υποδομή στην ευρύτερη περιοχή λειτουργούν άρτια εξοπλισμένες ξενοδοχειακές επιχειρήσεις κλασικής ή παραδοσιακής μορφής, επιχειρήσεις ενοικιαζόμενων δωματίων, τοπικά τουριστικά γραφεία και καταστήματα εστίασης και διασκέδασης. Όλα τα ανωτέρω σε συνδυασμό με ένα κατάλληλα εκπαιδευμένο προσωπικό και την άμεση συνεργασία με όλους τους εμπλεκόμενους με τον τουρισμό φορείς μπορούν να καταστήσουν τον τουρισμό έναν σημαντικό παραγωγικό τομέα.

Βασική προϋπόθεση για την πραγματοποίηση των στόχων που αφορούν την τουριστική προβολή αποτελεί η ολοκληρωμένη προβολή και διάχυση του τουριστικού προϊόντος της περιοχής.

Είμαστε μια χώρα κατεξοχήν τουριστική, με περιοχές που ήδη διαθέτουν πολύχρονη εμπειρία και γνώση στον τομέα αυτό και θα πρέπει να κινηθούμε με κύριο στόχο την αποσαφήνιση του τουριστικού προϊόντος το οποίο θέλουμε να διαχειριστούμε και να προβάλλουμε, την ανάδειξη των πλεονεκτημάτων συγκριτικά με άλλες περιοχές και να λάβουμε υπόψιν την παράμετρο του ανταγωνισμού.

Τούτο επιτυγχάνεται με πολλούς τρόπους και φυσικά με τη συμμετοχή μας σε εκθέσεις τουριστικού χαρακτήρα. Μία από τις σημαντικότερες τουριστικές εκθέσεις της χώρας μας είναι η  PHILOXENIA  που διοργανώνεται κάθε χρόνο στη Θεσσαλονίκη από τη Helexpo Α.Ε.. Στην έκθεση αυτή συμμετέχει συστηματικά τα τελευταία χρόνια η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας με ουσιαστικά αποτελέσματα. Η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας το έτος 2011 στην 27η Διεθνή Έκθεση Τουρισμού PHILOXENIA απέσπασε το Ειδικό Βραβείο Διοργανωτή.

Φέτος η έκθεση θα πραγματοποιηθεί από 22 έως 25 Νοεμβρίου 2012 στο Διεθνές Εκθεσιακό Κέντρο Θεσσαλονίκης. Η Περιφέρεια Δυτικής Μακεδονίας θα έχει   χώρο προβολής 64 τ.μ., στο περίπτερο 13 stand 39.  Kατόπιν προσκλήσεως της Περιφέρειας θα συμμετέχουν οι Δήμοι, οι σύλλογοι και οι ενώσεις ξενοδόχων, καταλυμάτων και ενοικιαζομένων δωματίων των Περιφερειακών Ενοτήτων Γρεβενών, Καστοριάς, Κοζάνης και Φλώρινας με την προβολή μέσω εντύπου, προωθητικού και οπτικοακουστικού υλικού της πολυμορφίας της Δυτικής Μακεδονίας, του φυσικού κάλλους και των πολιτιστικών μνημείων της περιοχής. Οι Δήμοι, στον ιδιαίτερο χώρο που αντιστοιχεί για τον καθένα, θα έχουν τη δυνατότητα να προβάλουν  και τα σπουδαία τοπικά προϊόντα της περιοχής τους, όπως κρόκος Κοζάνης, γλυκά Βελβενδού, κρασί Αμυνταίου και Σιάτιστας κλπ., προϊόντα πάνω στα οποία βασίζεται ένα μεγάλο μέρος της οικονομίας και του βιοπορισμού των κατοίκων της ευρύτερης περιοχής.

Η  PHILOXENIA αποτελεί κορυφαία συνάντηση των φορέων και επιχειρηματιών από το χώρο του τουρισμού της Ελλάδας και της ευρύτερης περιοχής της νοτιοανατολικής Μεσογείου.  Σε προηγούμενες εκθέσεις, εκτός των ελληνικών συμμετοχών, υπήρχαν συμμετοχές από 25 – 35  ξένες χώρες, ενώ η επισκεψιμότητα κυμάνθηκε από 15.000 έως 20.000 άτομα.

Η φετινή διοργάνωση έχει βασικό θεματικό αφιέρωμα στις Νέες Τουριστικές Αγορές της Βαλκανικής και κύρια των χωρών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και φιλοδοξεί να αποτελέσει μεγάλη τουριστική συνάντηση της συγκεκριμένης περιοχής. Παράλληλα θα υπάρξουν ειδικά αφιερώματα στις νέες τεχνολογίες και τη διαδικτυακή τουριστική προώθηση ενώ θα  διοργανωθεί συνέδριο αφιερωμένο στον θρησκευτικό και πολιτιστικό τουρισμό, τόσο στην Ελλάδα όσο και στην ευρύτερη περιοχή της Βαλκανικής. Επίσης θα παρουσιαστούν νέες στρατηγικές ανάπτυξης που αφορούν στην εμπορική προώθηση των ιδιαιτεροτήτων της περιοχής της Δυτικής Μακεδονίας, εκτός του θρησκευτικού και πολιτιστικού τουρισμού – τα μουσεία ως πόλο έλξης των τουριστών και μορφές τουρισμού, όπως ο συνεδριακός, αγροτουρισμός, οινικός, γαστρονομικός.   Θα υπάρχει παρουσία εμπορικών επισκεπτών από την Ελλάδα και το εξωτερικό κλπ. (Βέλγιο, Γαλλία, Ρωσία, Δανία, ΗΠΑ, Μ. Βρετανία) από αγορές – στόχους και από αγορές για πρώτη φορά της Κίνας, Ρωσίας και Ινδίας.

Για την αρτιότερη οργάνωση και την επίτευξη του καλύτερου δυνατού αποτελέσματος φέτος η συμμετοχή της Περιφέρειας γίνεται με τη συνεργασία της Εταιρίας Τουρισμού Δυτικής Μακεδονίας.

Η συμμετοχή της Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας στην 28η Διεθνή Έκθεση Τουρισμού PHILOXENIA αποτελεί δράση, με την οποία θα αυξηθεί η αναγνωρισιμότητα και θα προβληθεί η εικόνα της στην Ελλάδα και στο εξωτερικό και θα αυξηθεί η τουριστική κίνηση στην περιοχή καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.

Η παρουσία της στην έκθεση κρίνεται απαραίτητη και από τους ξενοδόχους, ιδιοκτήτες καταλυμάτων και ενοικιαζόμενων δωματίων, εστιατορίων και από τους επιχειρηματίες του τουρισμού καθώς είναι ένας τρόπος προβολής και προώθησης των προϊόντων τους (τοπικών και τουριστικών) χωρίς κόστος, γεγονός που βοηθάει ιδιαίτερα την τοπική επιχειρηματικότητα και οικονομία την δύσκολη οικονομική συγκυρία που διάγουμε.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.