Ο Lewis Hamilton ήταν θριαμβευτής στο Austin αφήνοντας ανοιχτή τη μάχη του τίτλου
Το πρώτο στην ιστορία Grand Prix στην πίστα του Austin ήταν ένας όμορφος αγώνας, στον οποίο έλαμψε το άστρο του Lewis Hamilton. Ο καταπληκτικός Βρετανός έφερε τη McLaren του στην πρώτη θέση του GP ΗΠΑ, διαλύοντας την εντύπωση ότι ο Sebastian Vettel και η Red Bull ήταν ανίκητοι σε αυτόν τον αγώνα. Ο Vettel τερμάτισε στη 2η θέση και αύξησε τη διαφορά του από τον Fernando Alonsο κατά άλλους τρεις βαθμούς, καθώς ο Ισπανός της Ferrari τερμάτισε 3ος, με τη μάχη του πρωταθλήματος να μένει ανοιχτή. Οι δυο τους θα λύσουν τις διαφορές τους στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς στη Βραζιλία. Ακολούθησαν οι οι Felipe Massa, Jenson Button, Kimi Raikkonen, Romain Grosjean, Nico Hulkenberg, Pastor Maldonado και Bruno Senna.
Εκκίνηση
Μόλις έσβησαν τα κόκκινα φώτα ο Sebastian Vettel ξεκίνησε καλά και διατήρησε την πρώτη θέση, έχοντας πίσω του τον Mark Webber ο οποίος εκμεταλλεύτηκε την καθαρή πλευρά του grid για να περάσει τον Lewis Hamilton και να τον αφήσει στην 3η θέση. Την καλύτερη εκκίνηση πάντως έκανε ο Fernando Alonso, ο οποίος από την 7η θέση πετάχτηκε στην 4η, ενώ τη χειρότερη ο Kimi Raikkonen, ο οποίος έχασε 3 θέσεις και έπεσε 7ος, πίσω από τους Schumacher και Hulkenberg. Γενικά ήταν μια πολύ ήρεμη εκκίνηση, χωρίς επαφές και άλλα συμβάντα.
Ο Sebastian Vettel έχοντας καθαρή πίστα μπροστά του προσπάθησε να αυξήσει τη διαφορά αλλά η ασφάλεια του Webber στη 2η θέση έπαψε γρήγορα να υπάρχει, όταν ο Hamilton με μια αποφασιστική κίνηση πέρασε τον Αυστραλό. Ο Βρετανός με τη McLaren αμέσως έβαλε το κεφάλι κάτω και άρχισε να πλησιάζει τον Vettel, μειώνοντας σιγά-σιγά τη διαφορά.
Πιο πίσω ο Schumacher έχασε πολλές θέσεις, με τους Hulkenberg και Raikkonen να μάχονται για την 5η θέση, έχοντας πίσω τους τον Felipe Massa και τον Paul di Resta και τους Perez, Senna και Button να ακολουθούν.
Στο 15ο γύρο του αγώνα ο Hamilton είχε φτάσει πίσω από τον Vettel, με τη διαφορά τους να έχει πέσει κάτω από το 1 δευτερόλεπτο και τον Βρετανό να έχει τη δυνατότητα να χρησιμοποιήσει το DRS. Ωστόσο, ο Vettel κατάφερε να κρατήσει τη θέση του, ανεβάζοντας λίγο το ρυθμό του.
Αγώνας τέλος για Webber
Ο Mark Webber βρισκόταν άνετα στην 3η θέση του αγώνα, όταν ένα πρόβλημα στο μονοθέσιό του τον ανάγκασε να εγκαταλείψει στον 18ο γύρο, με τον εναλλάκτη να είναι για άλλη μία φορά ο υπεύθυνος για αυτήν την καταστροφή. Κερδισμένος φυσικά ήταν ο Fernando Alonso, ο οποίος βρέθηκε ξαφνικά στην 3η θέση, ωστόσο έβλεπε πίσω του τον Kimi Raikkonen να είναι πάρα πολύ γρήγορος και να πλησιάζει γοργά.
Στον 20ό γύρο ξεκίνησαν τα pit stop, με τους Hamilton και Alonso να μπαίνουν πρώτοι στα pit και τον Ισπανό να χάνει λίγο χρόνο όταν ο πίσω δεξιά τροχός άργησε να βγει. Στον επόμενο γύρο ήρθε η σειρά του Sebastian Vettel, με τον Γερμανό να ξαναβγαίνει πρώτος, μπροστά από τον Kimi Raikkonen που δεν είχε κάνει ακόμα το δικό του pit stop. Όταν μπήκε στα pit ο Raikkonen στον 24ο γύρο είχε το ίδιο πρόβλημα με τον Alonso και έτσι βρέθηκε πίσω από τον Alonso όταν επέστρεψε στην πίστα.
Στους επόμενους γύρους ο Lewis Hamilton άρχισε πάλι να πλησιάζει τον Sebastian Vettel, αλλά για άλλη μία φορά ο Γερμανός της Red Bull κατάφερνε να διατηρηθεί στην πρωτοπορία. Πιο πίσω βρισκόταν ο Button, ο οποίος όμως δεν είχε κάνει ακόμα το pit stop του καθώς ξεκίνησε με τη σκληρή γόμα και όχι με τη μεσαία. Ο Button είχε πίσω του τον Alonso ενώ πίσω από τον Ισπανό μάχη για την 5η θέση έδιναν οι Raikkonen και Massa, με τον Φινλανδό να την κερδίζει οριακά.
Η μάχη ανάμεσα στους Vettel και Hamilton δεν έλεγε να κοπάσει. Σε άλλα σημεία της πίστας ο Βρετανός της McLaren ήταν ταχύτερος και πλησίαζε, σε άλλα σημεία της πίστας, ειδικά στο 3ο sector, ο Γερμανός της Red Bull ήταν ταχύτερος και κατάφερνε να απομακρυνθεί λίγο. Πιο πίσω, ο Felipe Massa έφτασε τον Kimi Raikonen και κατάφερε να τον περάσει για να πάρει την 4η θέση.
Hamilton στην κορυφή
Ο Lewis Hamilton κατάφερε να εκμεταλλευτεί την εμφανώς μεγαλύτερη ταχύτητά του και προσπέρασε τον Sebastian Vettel για να πάρει την 1η θέση. Ο Βρετανός αμέσως άρχισε να απομακρύνεται, με τον Vettel να δείχνει ανήμπορος (ή απρόθυμος) να προσπαθήσει να απαντήσει. Ο Alonso έτσι κι αλλιώς βρισκόταν 30 δευτερόλεπτα πίσω στην 3η θέση και δεν μπορούσε -όσο κι αν ήθελε- να έχει ανάμειξη σε αυτήν τη μάχη. Πιο πίσω ακολουθούσε ο Massa, o Button πέρασε τον Raikkonen κα ανέβηκε 5ος, μπροστά από τους Grosjean, Hulkenberg, Senna και Maldonado.
Στους τελευταίους γύρους οι πρωτοπόροι διατήρησαν τις θέσεις τους, με τον Lewis Hamilton να παίρνει μια σπουδαία νίκη στο παρθενικό GP του Austin, τον Sebastian Vettel να παίρνει τη 2η θέση και τον Fernando Alonso να καταφέρνει για άλλη μία φορά να ανέβει στο βάθρο. Ακολούθησαν οι Felipe Massa, Jenson Button, Kimi Raikkonen, Romain Grosjean, Nico Hulkenberg, Pastor Maldonado και Bruno Senna.
Μετά το GP ΗΠΑ o Vettel έφτασε στους 273 βαθμούς με τον Alonso να έχει 260 στη 2η θέση (13 βαθμοί διαφορά). Επομένως, τελευταίος αγώνας της χρονιάς στη Βραζιλία (23-25 Νοεμβρίου) θα είναι ο τελικός του πρωταθλήματος. H Red Bull πάντως εξασφάλισε τον τίτλο στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών.
Tα αποτελέσματα:
Θ. | Οδηγός | Ομάδα | Χρόνος | Διαφ. | <> | P | |
1 | Heikki Kovalainen ( 1) | CATERHAM | 1:46.120 | 55 ΓΥΡ. | 1 | ||
2 | Sebastian Vettel ( 2) | RED BULL | 1:39.347 | 0.7 | 1 | ||
3 | Fernando Alonso ( 3) | FERRARI | 1:39.672 | 27.2 | +26.5 | 1 | |
4 | Felipe Massa ( 4) | FERRARI | 1:39.402 | 27.1 | 1 | ||
5 | Jenson Button ( 5) | MCLAREN | 1:42.419 | 46.1 | +19 | 1 | |
6 | Kimi Raikkonen ( 6) | LOTUS | 1:39.474 | 27.7 | 1 | ||
7 | Romain Grosjean ( 7) | LOTUS | 1:41.416 | 38.4 | +10.7 | 1 | |
8 | Nico Hulkenberg ( 8) | FORCE INDIA | 1:41.462 | 57.0 | +18.6 | 1 | |
9 | Pastor Maldonado ( 9) | WILLIAMS | 1:41.393 | 46.7 | 1 | ||
10 | Bruno Senna ( 10) | WILLIAMS | 1:41.337 | 47.7 | +1 | 1 | |
11 | Sergio Perez ( 11) | SAUBER | 1:42.720 | 70.1 | +22.4 | 1 | |
12 | Daniel Ricciardo ( 12) | TORO ROSSO | 1:41.967 | 73.3 | +3.2 | 1 | |
13 | Nico Rosberg ( 13) | MERCEDES | 1:42.032 | 70.3 | 1 | ||
14 | Kamui Kobayashi ( 14) | SAUBER | 1:40.315 | 153.4 | +83.1 | 1 | |
15 | Paul di Resta ( 15) | FORCE INDIA | 1:40.594 | 156.4 | +3 | 2 | |
16 | Michael Schumacher ( 16) | MERCEDES | 1:41.067 | 163.8 | +7.4 | 2 | |
17 | Vitaly Petrov ( 17) | CATERHAM | 1:42.824 | 1 L | 1 | ||
18 | Timo Glock ( 18) | MARUSSIA | 1:45.619 | 1 L | 1 | ||
19 | Charles Pic ( 19) | MARUSSIA | 1:42.481 | 89.4 | +88.4 | 1 | |
20 | Pedro de la Rosa ( 20) | HRT | 1:44.684 | 141.7 | +52.3 | 1 | |
21 | Narain Karthieyan ( 21) | HRT | 1:45.888 | 144.7 | +3 | 1 | |
22 | Mark Webber ( 22) | RED BULL | STOP | 24.8 | 0 | ||
23 | Jean-Eric Vergne ( 23) | TORO ROSSO | STOP | 46.8 | 0 | ||
24 | Lewis Hamilton ( 24) | MCLAREN | 1:40.494 | 1 |
Πρωτάθλημα οδηγών | ||
1 | Sebastian Vettel | 255 |
2 | Fernando Alonso | 245 |
3 | Kimi Raikkonen | 198 |
4 | Mark Webber | 167 |
5 | Lewis Hamilton | 165 |
6 | Jenson Button | 153 |
7 | Felipe Massa | 95 |
8 | Nico Rosberg | 93 |
Πρωτάθλημα κατασκευαστών | ||
1 | Red Bull | 422 |
2 | Ferrari | 340 |
3 | McLaren | 318 |
4 | Lotus | 288 |
5 | Mercedes | 136 |
6 | Sauber | 124 |
7 | Force India | 95 |
8 | Williams | 73 |