http://www.epiruspost.gr/images/stories/oikonomia/E65.jpg

Μόνο για τα δύο από τα τέσσερα έργα κατέληξαν σε συμφωνία Κυβέρνηση και παραχωρησιούχοι, ύστερα από τις πολύμηνες διαπραγματεύσεις που παραμένουν σε εξέλιξη. Μέχρι τώρα, δεν υπάρχει κανένα φως ούτε για την Ιόνια Οδό, ούτε και για τον άξονα Ε65, έργα που παραμένουν παγωμένα για διάστημα μεγαλύτερο των δύο ετών.

Τα δύο έργα για τα οποία επήλθε συμφωνία, όπως αναφέρεται σε δημοσιεύματα του Κυριακάτικου τύπου είναι Ολυμπία Οδό και ο Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου.

Απομένει η συμφωνία με τους παραχωρησιούχους σε Ιόνια Οδό και Ε – 65 η οποία αναμένεται μέσα στο επόμενο διάστημα, για το ένα ή και για τα δύο έργα. Σύμφωνα με πληροφορίες είναι ανοιχτό ακόμα και τα δύο έργα να «ενοποιηθούν».

Το επόμενο καθοριστικό βήμα για την επανεκκίνηση των έργων είναι η συμφωνία με τις τράπεζες προκειμένου αυτές να ξανανοίξουν τη ροή της χρηματοδότησης που παραμένει «παγωμένη» για πάνω από δυο χρόνια.

Η κυβέρνηση θεωρεί ότι από την επανεκκίνηση των τεσσάρων αυτοκινητοδρόμων, των μόνων μεγάλων ιδιωτικών επενδύσεων που μπορούν να ενεργοποιηθούν άμεσα, θα κριθεί εν πολλοίς το μέλλον της ελληνικής οικονομίας. Τα τέσσερα έργα, για τα οποία οι συνολικές επενδύσεις αγγίζουν τα 8 δισ. ευρώ, έχουν χαρακτηριστεί από παράγοντες της αγοράς ως «η μανιβέλα της ανάπτυξης» αφού, σύμφωνα με τους υπολογισμούς του υπουργείου Ανάπτυξης μπορούν άμεσα να δώσουν δουλειά σε πάνω από 30.000 εργαζομένους, αλλά και να κινήσουν την αγορά ευρύτερα, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για να προκύψουν πάνω από 70.000 θέσεις εργασίας συνολικά, όπως τονίζει με κάθε ευκαιρία ο Κ. Χατζηδάκης.

Με βασικό επιχείρημα την κοινή επιθυμία για την επιβίωση των επενδύσεων αξίας 8 δισ. ευρώ, η κυβέρνηση μπαίνει τώρα στη διαπραγμάτευση με τις τράπεζες. Πολλά όμως θα εξαρτηθούν από τις πολιτικές εξελίξεις και την εκταμίευση της δόσης ή των δόσεων και την ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών που θα διαμορφώσουν το κλίμα των διαπραγματεύσεων. Μια παρέκκλιση από το θετικό σενάριο θα αποτρέψει τις τράπεζες να «βάλουν το χέρι στην τσέπη».

Από τις εξελίξεις στο χρηματοπιστωτικό σύστημα της χώρας θα εξαρτηθεί και η συμμετοχή της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων που έχει δείξει ενδιαφέρον, σε μια τέτοια περίπτωση, να χρηματοδοτήσει κι άλλα έργα στην Ελλάδα.

Αν επιλυθούν τα προβλήματα και ξανανοίξουν οι κρουνοί της χρηματοδότησης για τα τέσσερα οδικά έργα παραχώρησης θα δοθεί η δυνατότητα να γίνουν ελκυστικά για επενδύσεις και άλλα έργα παραχώρησης, αρχής γενομένης από τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού που αποτελούν ένα ώριμο έργο και η αξία του ξεπερνά το 1 δισ. ευρώ.

www.epiruspost.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.