Ανοίγουν όλες οι υπηρεσίες μεταφοράς προσώπων και εμπορευμάτωνΑνοίγουν όλες οι εναλλακτικές υπηρεσίες ταξί και φορτηγών

Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών και Ανάπτυξης, στο «Μνημόνιο ΙΙΙ» περιλαμβάνονται διατάξεις που απελευθερώνουν:

-Τις υπηρεσίες μεταφοράς πελατών ξενοδοχείων (Shuttle Service).

-Την ενοικίαση Επιβατηγού Ιδιωτικής Χρήσης (ΕΙΧ) οχήματος με οδηγό (Chauffeur Service).

-Τη Μίσθωση Μικρών Φορτηγών, κάτω των 3,5 τόνων, από επιχειρήσεις και ιδιώτες.

-Τη Μίσθωση φορτηγών οχημάτων στις οδικές εμπορευματικές μεταφορές.

Όπως αναφέρεται, πρόκειται για ρυθμίσεις «που στόχο έχουν την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας της οικονομίας», αποτελούν κανόνα στην Ευρωπαϊκή Ένωση και «εκσυγχρονίζουν τη νομοθεσία σχετικά, με τη μίσθωση φορτηγών οχημάτων στις οδικές εμπορευματικές μεταφορές και τη μίσθωση μικρών φορτηγών κάτω των 3,5 τόνων από επιχειρήσεις και ιδιώτες».

Επίσης, διαμορφώνουν το πλαίσιο «για τη μίσθωση επιβατηγών ιδιωτικής χρήσης αυτοκινήτων με οδηγό και την παροχή υπηρεσιών μεταφοράς πελατών ξενοδοχείων», ενώ σύμφωνα με το υπουργείο, «δεν προβλέπεται καμία αλλαγή του ισχύοντος νόμου για τα ταξί», κάτι που αμφισβητούν οι αυτοκινητιστές.

Τι αλλάζει στις υπηρεσίες μεταφοράς επιβατών

Στο νομοσχέδιο εισάγονται διατάξεις που

απελευθερώνουν τις υπηρεσίες μεταφοράς πελατών ξενοδοχείων (Shuttle Service), καθώς και την ενοικίαση οχήματος μετά οδηγού (Chauffeur Service), που σήμερα εκτελούνται είτε από ταξί είτε από τουριστικά λεωφορεία.

Έτσι, νέα ρύθμιση παρέχει το δικαίωμα σε τουριστικά γραφεία και γραφεία ενοικίασης αυτοκινήτων να εκμισθώνουν οχήματα, αλλά και μοτοσικλέτες μετά οδηγού. Σύμφωνα με το υπουργείο, πρόκειται για ολική εκμίσθωση του οχήματος μέσω προ – κράτησης, με αντίστοιχη σύμβαση, ελάχιστης διάρκειας 12 ωρών, ενώ απαγορεύται η είσπραξη κομίστρου.

Τα ελάχιστα τυπικά προσόντα που έχουν οριστεί για τους οδηγούς είναι:

-Να έχουν λευκό ποινικό μητρώο,

-Να έχουν ισχύον δίπλωμα οδήγησης, το οποίο να έχουν στην κατοχή τους τουλάχιστον για δύο χρόνια πριν την έναρξη της απασχόλησής τους.

-Να έχουν περάσει ιατρικές εξετάσεις, αντίστοιχες με αυτές που περνούν οι οδηγοί ταξί.

Τα οχήματα θα πρέπει :

-Να είναι άνω των 1.500 κυβικών εκατοστών.

-Να εμπίπτουν στην κατηγορία EURO V ή μεταγενέστερη,

– να μην ξεπερνούν ηλικιακά τα 7 χρόνια, και αν είναι ανοικτού τύπου τα 9 χρόνια.

Στην περίπτωση που εντοπιστεί μισθωμένο όχημα να διενεργεί επιβατικές μεταφορές με κόμιστρο, τότε επιβάλλονται οι εξής ποινές: 6 μήνες φυλάκιση, 3.000 ευρώ χρηματική ποινή, και ανάκληση της άδειας κυκλοφορίας του οχήματος για 2 χρόνια.

Σε σχέση με τις υπηρεσίες «μεταφοράς πελατών ξενοδοχείων (Shuttle Service)», όπως χαρακτηριστικά τις αναφέρει το υπουργείο Υποδομών, παρέχεται η δυνατότητα «σε κύρια ξενοδοχειακά καταλύματα να χρησιμοποιούν είτε δικά τους ιδιόκτητα επιβατηγά ιδιωτικής χρήσης αυτοκίνητα, είτε αυτοκίνητα που έχουν στην κατοχή τους (με leasing), για να μεταφέρουν χωρίς κόμιστρο τους πελάτες τους από το ξενοδοχείο σε σημείο εισόδου κι εξόδου (δηλαδή, λιμάνια, αεροδρόμια, σιδηροδρομικούς σταθμούς) και αντίστροφα». Όπως αναφέρει, «αυτή η υπηρεσία αυτή (shuttle service) ήδη επιτρέπεται με λεωφορεία (δηλαδή οχήματα άνω των 10 θέσεων)».

Επίσης, σημειώνεται ότι «με την προτεινόμενη ρύθμιση δίνεται το δικαίωμα και σε εταιρείες και συνεταιρισμούς ταξί να συνάπτουν συμβάσεις ολικής ή μερικής εκμίσθωσης των αυτοκινήτων τους, με ξενοδοχειακές μονάδες, με κόμιστρο το οποίο θα καθορίζεται από τη σύμβαση μεταξύ εταιρείας ταξί και ξενοδοχείου, για την μεταφορά των πελατών από και προς το σημείο εισόδου/εξόδου προς το ξενοδοχείο». Τα συγκεκριμένα οχήματα θα φέρουν ειδικά διακριτικά.

Σύμφωνα με το υπουργείο Υποδομών και Ανάπτυξης, πρόκειται για ρυθμίσεις που ισχύουν σε όλη την Ευρώπη, αλλά και σε γειτονικές χώρες, όπως η Τουρκία και η Σερβία. Οι αυτοκινητιστές αντιδρούν, καθώς όπως λένε, τους αφαιρείται μεταφορικό έργο, που είχαν λάβει με τον πρόσφατο «νόμο Βορίδη». Κληθείς από «Το Βήμα» να σχολιάσει τη νέα νομοθετική ρύθμιση, ο πρώην υπουργός Υποδομών δήλωσε ότι δεν επιθυμεί να τοποθετηθεί.

Τι αλλάζει στα φορτηγά

Αναφορικά με τη μίσθωση φορτηγών στις οδικές εμπορευματικές μεταφορές, καταργούνται περιορισμοί, όπως:

-η μεταφορική επιχείρηση να διαθέτει τουλάχιστον ένα ιδιόκτητο φορτηγό δημόσιας χρήσης προκειμένου να μισθώσει άλλο φορτηγό όχημα,

-ο αριθμός των μισθωμένων φορτηγών οχημάτων μιας μεταφορικής επιχείρησης να μην υπερβαίνει το διπλάσιο του αριθμού των ιδιόκτητων φορτηγών δημόσιας χρήσης της επιχείρησης,

-οι μη μεταφορικές επιχειρήσεις και επαγγελματίες να μισθώνουν μόνο φορτηγά ιδιωτικής χρήσης μεικτού βάρους έως έξι τόνων από άλλες μη μεταφορικές επιχειρήσεις και επαγγελματίες.

Σύμφωνα με το υπουργείο, η εξάλειψη των εν λόγω περιορισμών αναμένεται ότι θα τονώσει την ανταγωνιστικότητα, θα δημιουργήσει προϋποθέσεις μείωσης του κόστους του προϊόντος και θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας.

Αναφορικά με τη Μίσθωση Μικρών Φορτηγών, κάτω των 3,5 τόνων από επιχειρήσεις και ιδιώτες, αίρονται οι περιορισμοί που υπάρχουν ως προς τον ελάχιστο χρόνο μίσθωσης, που είναι σήμερα τα δύο έτη.

Οι μνημονιακές αλλαγές στα βυτιοφόρα

Σύμφωνα με αιτιολογική έκθεση του νομοσχεδίου, απελευθερώνεται πλήρως η αγορά των πετρελαιοειδών προϊόντων με βυτιοφόρο, καθώς θα επιτρέπεται στα ανεξάρτητα πρατήρια να χρησιμοποιούν για τη διακίνηση ιδιόκτητα ή μισθωμένα βυτιοφόρα, ανεξαρτήτως χωρητικότητας, καθώς και να μισθώνουν βυτιοφόρα δημοσίας χρήσης χωρίς την ανάγκη περιορισμού των ιδιοκτητών τους.

Παράλληλα, θα επιτρέπεται σε κάθε βυτιοφόρο να πραγματοποιεί μεταφορά για λογαριασμό των πρατηριούχων, καθώς και να εισέρχεται σε διυληστήρια και φορολογικές αποθήκες για να μεταφέρει καύσιμα με τα δικό του εμπορικό σήμα.

Επίσης, για την καταπολέμηση της λαθρεμπορίας καυσίμων προβλέπονται μέτρα σε όλα τα στάδια διακίνησης του εμπορεύματος. Έτσι, εξομοιώνεται το καθεστώς μεταφοράς καυσίμων των κατόχων άδειας εμπορίας, λιανικής εμπορίας και διάθεσης βιοκαυσίμων, προβλέπεται η χρήση τρίτων μεταφορέων για την διακίνηση καυσίμων (για λογαριασμό των πρατηριούχων), ρυθμίζονται θέματα σήμανσης των μέσων μεταφοράς, χρήσης ηλεκτρονικών συστημάτων ελέγχου και επιμερισμού ευθύνης για τη διακίνηση καυσίμων.

ΟΦΑΕ: Χαριστική βολή στους Έλληνες αυτοκινητιστές

«Χαριστική βολή στους Έλληνες αυτοκινητιστές»
χαρακτηρίζει την απελευθέρωση των εναλλακτικών υπηρεσιών εμπορευματικών μεταφορών η Ομοσπονδία Φορτηγών Αυτοκινητιστών Ελλάδος (ΟΦΑΕ).

Η ΟΦΑΕ καταγγέλει το υπουργείο Υποδομών και Ανάπτυξης ότι «χωρίς καμία διαβούλευση και διάλογο με τους αυτοκινητιστές, εντελώς αιφνιδιαστικά» περιέλαβε στο πολυνομοσχέδιο ρυθμίσεις που «ολοκληρώνουν το έργο της δήθεν απελευθέρωσης του μεταφορικού επαγγέλματος, παραδίδουν τη μεταφορική δραστηριότητα στις πολυεθνικές εταιρίες και το κεφάλαιο και οδηγούν στον αφανισμό τον κλάδο των Ελλήνων μεταφορέων, που εδώ και χρόνια πλήττεται από την κρίση, την υπερχρέωση και τον αθέμιτο ανταγωνισμό των αυτοκινητιστών τρίτων χωρών».

Παράλληλα, «εκφράζει την πλήρη αντίθεσή της με τις διατάξεις αυτές, που αποτελούν την χαριστική βολή στην Ελληνική χερσαία εμπορευματική μεταφορά, απαιτεί από την κυβέρνηση να αποσύρει τις διατάξεις και τους βουλευτές όλων των κομμάτων να τις καταψηφίσουν και καλεί σε εγρήγορση τους αυτοκινητιστές για κινητοποίηση ενάντια στα μέτρα».

Χεκίμογλου Αχιλλέας

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.

You missed