Θα στεγάζονται στους χώρους των υπαρχόντων ΚΕΠ και στους Δήμους
Καταργούνται εφορίες και αντικαθίστανται από Κέντρα Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων που θα στεγαστούν στο χώρο των υπαρχόντων ΚΕΠ ή σε γραφείο των Δήμωνσε ολόκληρη την επικράτεια.
Αυτή είναι η πρόταση που υλοποιεί το υπουργείο Οικονομικών σε μία προσπάθεια να περιοριστεί η ταλαιπωρία των πολιτών που θα διαπιστώσουν από τη μία μέρα στην άλλη ότι η εφορία τους καταργήθηκε.
Σύμφωνα με το πόρισμα της αρμόδιας επιτροπής για την κατάργηση – ενοποίηση των εφοριών που βρίσκεται στα χέρια του υφυπουργού Οικονομικών κ. Γιώργου Μαυραγάνη και πρόκειται να υλοποιηθεί σε δύο φάσεις έως τα τέλη του έτους αναμένεται να λειτουργήσουν άμεσα σε 99 περιοχές της επικράτειας Γραφεία Εξυπηρέτησης Φορολογουμένων οπουδήποτε διακόπτεται η λειτουργία των αντίστοιχων εφοριών.
Τα Γραφεία Εξυπηρέτησης Κοινού, μέχρι ολοκλήρωσης της μηχανογραφικής συγχώνευσης των αρχείων θα λειτουργούν με χειρόγραφες διαδικασίες. Με την μηχανογραφική ενοποίηση των αρχείων τα Γραφεία αυτά θα λειτουργούν ως απομακρυσμένοι σταθμοί εργασίας των ΔΟΥ Υποδοχής. Τα Γραφεία Εξυπηρέτησης Κοινού θα πρέπει να στεγαστούν σε χώρο που θα παραχωρήσει δωρεάν το Υπουργείο Εσωτερικών (π.χ. στο χώρο του ΚΕΠ ή του ΟΤΑ), ακόμη και όταν υπάρχει ιδιόκτητο κτίριο στο Νομό, ώστε να μην προκύπτουν λειτουργικές δαπάνες που επιβαρύνουν το Υπουργείο Οικονομικών (π.χ. ασφαλείς τηλεπικοινωνιακές γραμμές σύνδεσης κλπ).
Στο μεταβατικό στάδιο λειτουργίας τους και μέχρι τη μηχανογραφική ενοποίηση των αρχείων των συγχωνευομένων ΔΟΥ, μέσω του νέου TAXIS, τα Γραφεία αυτά θα έχουν τις εξής ενδεικτικές αρμοδιότητες:
– Χορήγηση φορολογικών εντύπων, παροχή οδηγιών και διευκρινίσεων για την συμπλήρωσή τους και την συνυποβολή των απαραίτητων δικαιολογητικών κλπ.
– Αποδοχή φορολογικών αιτημάτων και επίλυσή τους, καθώς και διαβίβασή τους στις ΔΟΥ και την Κεντρική Υπηρεσία του Υπουργείου, όπου απαιτείται.
– Προσωρινή παραλαβή δηλώσεων, έλεγχος των στοιχείων των δηλούντων, καταχώρηση των δηλώσεων στο βιβλίο πρωτοκόλλου του Γραφείου χορήγηση βεβαίωσης για την κατάθεση της δήλωσης και των συνυποβαλλομένων δικαιολογητικών, αποστολή των δηλώσεων στην αρμόδια ΔΟΥ και χορήγηση αντιγράφων ή βεβαιώσεων μετά την επιστροφή τους από την αρμόδια ΔΟΥ. Βασική προϋπόθεση της παραλαβής είναι η δήλωση να μην συνοδεύεται από άμεση καταβολή φόρου.
– Αιτήσεις για χορήγηση παντός είδους πιστοποιητικών ή βεβαιώσεων.
Τα Γραφεία Εξυπηρέτησης Κοινού που προτείνονται στο παρόν πόρισμα είναι 99 και καταγράφονται ακολούθως, ανά κριτήριο:
Νησιά: Άνδρος, Κέα, Αίγινα, Πόρος, Μήλος, Ύδρα, Σαλαμίνα, Σπέτσες, Κάρπαθος, Κάλυμνος, Λέρος, Σαμοθράκη, Σκύρος, Θάσος, Παξοί, Ιθάκη, Πάρος, Θήρα, Μύκονος, Τήνος, Κύθηρα, Λήμνος, Σκιάθος, Σκόπελος, Άγιος Κήρυκος Ικαρίας,
Ορεινή περιοχή: Δημητσάνα, Καλάβρυτα, Δεσκάτη, Νευροκόπι, , Φιλιάτες, Κόνιτσα, Δελβινάκι, Νεστόριο, Ελασσόνα, Αριδαία, Δομοκός, Αμφίκλεια, Αμύνταιο, Αρναία
Εθνικής – στρατηγικής σημασίας σε παραμεθόρια περιοχή: Σουφλί, Διδυμότειχο, Σάππες, Σιδηρόκαστρο
Εξυπηρέτηση ορεινών περιοχών: Ναύπακτος, Αμφιλοχία, Βόνιτσα, Κρανίδι, Λεωνίδιο, Παράλιο Άστρος, Μεγαλόπολη, Ιστιαία, Κύμη, Λίμνη, Κάρυστος, Κρέστενα, Λεχαινά, Ζαχάρω, Αμαλιάδα, Νάουσα, Αλεξάνδρεια, Μοίρες, Ελευθερούπολη, Χρυσούπολη, Αρκαλοχώρι, Νεάπολη Βοΐου Κοζάνης, Μολάοι, Κιάτο, Ξυλόκαστρο, Γύθειο, Σκάλα, Αγιά, Σητεία, Ιεράπετρα, Καλλονή Λέσβου, Κυπαρισσία, Μουζάκι, Σοφάδες, Γουμένισσα, Νιγρίτα, Νέα Ζίχνη, Ηράκλεια, Καλαμπάκα, Φανάρι, Φιλιππιάδα, Πύλος, Αίγιο, Κάτω Αχαϊά, Μακρακώμη, Αταλάντη, Κίσσαμος.
Περιοχές μεγάλης έκτασης: Λαύριο, Μέγαρα, Άγιος Στέφανος, Άγιος Αθανάσιος, Λιμένα Χερσονήσου, Φάρσαλα, Τύρναβος, Αλμυρός, Μεσσήνη,
Κατά τη στελέχωση των ανωτέρω Γραφείων Εξυπηρέτησης Πολιτών, να ληφθεί υπόψη ότι το σύνολο των υπηρετούντων υπαλλήλων, στις υφιστάμενες παραπάνω ΔΟΥ που αναστέλλεται η λειτουργία τους, είναι 968 άτομα.
Τέλος, σε ό,τι αφορά της καταργήσεις – συγχωνεύσεις εφοριών, η αρμόδια επιτροπή του υπουργείου Οικονομικών κατέληξε ότι είναι εφικτή η αναστολή λειτουργίας 127 ΔΟΥ σε 2 φάσεις (Οκτώβριος και Δεκέμβριος 2012). Ως εκ τούτου από 241 ΔΟΥ που υφίστανται (30/8/2012), θα παραμείνουν 114 ΔΟΥ πανελλαδικά. Για όσες ΔΟΥ ενοποιούνται, επισημαίνονται τα κτίρια στα οποία δύναται να μεταστεγαστούν, με επαρκείς χώρους.
Ωστόσο η μεταστέγαση αυτών των ΔΟΥ απαιτεί δαπάνες (μεταφοράς, διαρρύθμισης / διαμόρφωσης των χώρων, υποδομών πληροφορικής), οι οποίες εκτιμούνται περίπου σε 4,25 εκατ. € (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 23% και απρόβλεπτων εξόδων 15,3%), το οποίο μπορεί και να επιδοτηθεί από το ΕΣΠΑ κατά 95%.
Ταυτόχρονα, το έργο των παραπάνω ενοποιήσεων θα αποφέρει όφελος περίπου 19 εκατ. € στη διετία 2013-2014 (ήτοι 791 χιλιάδες € / μήνα), που θα προκύψει μετά την παράδοση στους ιδιοκτήτες όλων των μισθωμένων κτιρίων που αποδίδονται / αποδεσμεύονται εξαιτίας των ενοποιήσεων των ΔΟΥ, καθώς και μείωση των λειτουργικών δαπανών.
Η αντίδραση του ΠαΣοΚ
Η τροπολογία για τις εφορίες κατατέθηκε από το ΥΠΟΙΚ χωρίς τη σύμφωνη γνώμη της Ιπποκράτους και η άποψη του ΠαΣοΚ μεταφέρθηκε στον κ. Μαυραγάνη κατά την συνάντηση με τον εισηγητή του ΠΑΣΟΚ για θέματα οικονομίας Φ. Σαχινίδη και τον Π. Κουκουλόπουλο.
Η άποψη του ΠΑΣΟΚ είναι ότι θα έπρεπε να συντμηθεί ο χρόνος αξιολόγησης των αποτελεσμάτων, ακόμα και στους 3 μήνες, αλλά όχι να αλλάξουν οι προϊστάμενοι των εφοριών, οι οποίοι είχαν τοποθετηθεί πολύ πρόσφατα.