Ερωτηματικά διατυπώνουν οι αρμόδιες αρχές σε ΗΠΑ και ΓαλλίαΥπόλογη για ζητήματα ανταγωνισμού και ασφάλειας η Google

Στο μικροσκόπιο των αμερικανικών και των γαλλικών ρυθμιστικών αρχών βρίσκεται η Google. Οι μεν πρώτες ερευνούν θέματα ανταγωνισμού, ενώ οι δεύτερες ζητήματα ασφάλειας και προστασίας προσωπικών δεδομένων.

Στις αρχές του έτους η Google ανακοίνωσε ότι θα προχωρούσε σε ορισμένες αλλαγές για να δημιουργήσει μια ενιαία πολιτική ασφάλειας για περισσότερα από 60 προϊόντα της. Το γεγονός αυτό πυροδότησε τις αντιδράσεις των ρυθμιστικών και καταναλωτικών αρχών σε διάφορες χώρες του κόσμου που ανησυχούν για το αν η μεγαλύτερη μηχανή αναζήτησης του Διαδικτύου προστατεύει ή όχι τα δεδομένα που συλλέγει.

Έτσι οι αρμόδιες ευρωπαϊκές αρχές ανέθεσαν στην ομόλογη γαλλική αρχή, την εθνική Επιτροπή Πληροφοριακών και Πολιτικών Ελευθεριών (CNIL), να εξετάσει κατά πόσο οι αλλαγές αυτές ακολουθούν τα ευρωπαϊκά πρότυπα προστασίας προσωπικών δεδομένων των χρηστών του Ιντερνετ.

Η επιτροπή υπέβαλε δύο γύρους ερωτήσεων στη Google: πρώτον ζήτησε λεπτομέρειες για τη νέα διαδικασία και πώς επηρεάζει τους χρήστες και δεύτερον διατύπωσε διευκρινιστικές ερωτήσεις σχετικά με τις απαντήσεις που έλαβε.

Τα αποτελέσματά της έρευνας αναμένεται να δημοσιευθούν αργά τη Δευτέρα. Ωστόσο αξίζει να αναφερθεί ότι σε επιστολή της το Φεβρουάριο η Επιτροπή ανέφερε ότι η νέα πολιτική της εταιρείας δε συμβαδίζει με τους κανόνες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ενώ παράλληλα επέκρινε τη Google γιατί δεν ειδοποίησε εγκαίρως όλες τις ευρωπαϊκές αρχές απορρήτου για τα σχέδιά της.

Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, η αμερικανική Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου (FTC) ελέγχει τον διαδικτυακό κολοσσό για πιθανές παραβιάσεις της αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας. Σύμφωνα με δημοσίευμα του πρακτορείου Reuters, οι εκπρόσωποι τις Επιτροπής έχουν στα χέρια τους έναν μακρύ κατάλογο εταιρειών που διαμαρτύρονται για κάποιες από τις πολιτικές της Google.

Επιχειρήσεις που ειδικεύονται σε ταξίδια, καταναλωτικές αγορές και ψυχαγωγία κατηγορούν την εταιρεία ότι βαθμολογεί χαμηλά τους ιστότοπούς τους στα αποτελέσματα αναζήτησης, κατευθύνοντας έτσι τους χρήστες σε δικά της αντίστοιχα προϊόντα και υπηρεσίες. Ως εκ τούτου οι εταιρείες αναγκάζονται να αγοράζουν περισσότερες διαφημίσεις της Google για να βελτιώσουν την κατάταξή τους και έτσι να αυξήσουν τις πιθανότητες επισκεψιμότητας από τους χρήστες.

Άλλες καταγγελίες θέλουν την εταιρεία να στερεί από διαφημιστές και προγραμματιστές απαραίτητα δεδομένα που θα τους επιτρέψουν να δημιουργήσουν ένα λογισμικό για να συγκρίνουν την τιμή για διαφημιστικές δαπάνες ανάμεσα στη Google, το Bing της Microsoft ή το Yahoo.

Τέλος, η FTC εξετάζει κατηγορίες για το χειρισμό της Google σε θέματα ευρεσιτεχνίας για τα smartphones. Ο πρόεδρος της επιτροπής Τζον Λίμπογουϊτζ δήλωσε ότι η έρευνα για όλες τις καταγγελίες θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του χρόνου. Τα αποτελέσματα της έρευνας ενδεχομένως να οδηγήσουν σε δικαστική αντιπαράθεση τις δύο πλευρές.

ΔΟΛ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για να μειώσει τα ανεπιθύμητα σχόλια. Μάθετε πώς υφίστανται επεξεργασία τα δεδομένα των σχολίων σας.