Χωρίς αποτέλεσμα έληξε η συνάντηση του υφυπουργού Οικονομικών, Γιώργου Μαυραγάνη, με τους εκπροσώπους των πρατηριούχων, που πραγματοποιήθηκε απόψε για το πετρέλαιο θέρμανσης. Έτσι, παραμένει ανοιχτό το ενδεχόμενο να μην ξεκινήσουν οι βενζινοπώλες τη διανομή πετρελαίου θέρμανσης από τη Δευτέρα, οπότε ξεκινά η περίοδος διάθεσης του καυσίμου στην αγορά.
Χθες, κατατέθηκε στη Βουλή η τροπολογία με την οποία από την ερχόμενη Δευτέρα εξισώνεται ο Ειδικός Φόρος Κατανάλωσης του πετρελαίου θέρμανσης με αυτόν του κίνησης στα 330 ευρώ ανά χιλιόλιτρο.
Αυτό σημαίνει, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της αγοράς, ότι η τιμή του πετρελαίου θα κυμανθεί από 1,35 ως 1,4 ευρώ το λίτρο.
Στο ΕΘΝΟΣ, πηγές της αγοράς ανέφεραν σχετικά με το ενδεχόμενο να μην διανέμουν πετρέλαιο θέρμανσης οι πρατηριούχοι από τη Δευτέρα, ότι η ζήτηση έτσι κι αλλιώς θα είναι μικρή, λόγω της υψηλής τιμής, των καλών ακόμη καιρικών συνθηκών, της ευρείας χρήσης εναλλακτικών πηγών θέρμανσης (κλιματιστικά, φυσικό αέριο, pellets, κ.λπ.), αλλά και του γεγονότος ότι πολλοί καταναλωτές έχουν αποθεματοποιήσει πετρέλαιο θέρμανσης από τον Απρίλιο – Μάιο ενόψει της αύξησης της τιμής.
Στη συνάντηση με τον κ. Μαυραγάνη μετείχαν εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Ελλάδος, της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Πρατηριούχων – Εμπόρων Καυσίμων και των μεταπωλητών πετρελαίου θέρμανσης.
Αίτημα του κλάδου είναι να μην αυξηθεί ο φόρος στο πετρέλαιο θέρμανσης, αλλά και να αλλάξει το θεσμικό πλαίσιο για τις παραβάσεις του συστήματος «Ήφαιστος».
Οι εκπρόσωποι των βενζινοπωλών βλέπουν έκρηξη του λαθρεμπορίου οι εκπρόσωποι των βενζινοπωλών αφού παρά την εξίσωση των φόρων του πετρελαίου θέρμανσης με το ντίζελ κίνησης, εντούτοις οι τιμές στα δύο προϊόντα είναι διαφορετικές, ενώ με πολύ χαμηλότερη τιμή συνεχίζει η διάθεση του ναυτιλιακού καυσίμου.
Έτσι το κίνητρο για την παράνομη διακίνηση παραμένει ισχυρό και σε συνδυασμό με τη μη εφαρμογή του νόμου για την εγκατάσταση των συστημάτων παρακολούθησης της αγοράς τότε αποκαλύπτεται πως η αγορά παραμένει ανεξέλεγκτη.
Οι βενζινοπώλες ζητούν επίσης την εγκατάσταση των συστημάτων εισροών – εκροών καυσίμων όχι μόνο στα πρατήριά τους αλλά και στα διυλιστήρια και τις εταιρίες εμπορίας πετρελαιοειδών. Επιπλέον ζητούν την ενεργοποίηση και των υπουργικών αποφάσεων για την τοποθέτηση GPS στα μεταφορικά μέσα και ιχνηθετών.
Παράλληλα, διεκδικούν αλλαγή του τρόπου υπολογισμού των κυρώσεων για τη λανθασμένη υποβολή στοιχείων διακίνησης ποσοτήτων πετρελαίου θέρμανσης στο ηλεκτρονικό σύστημα «Ήφαιστος» του υπουργείου Οικονομικών, ενώ ταυτόχρονα ζητούν και πιο ευέλικτα κριτήρια για τη χορήγηση του επιδόματος θέρμανσης.