Ένα μικρό ταξίδι στα κομψοτεχνήματά του!
Από Ferrari μέχρι και… Nissan, η χρονοκάψουλα σταθμεύει στα πλέον αριστοτεχνικά σχέδια του μεγάλου μετρ…
Ο κόσμος της αυτοκίνησης πενθεί ακόμα τον χαμό του Sergio Pininfarina, ενός από τους μεγαλύτερους και παραγωγικότερους designers της Ιστορίας.
Τα περίφημα γλυπτά του από λαμαρίνα, που άλλοι ονομάζουν κομψοτεχνήματα της αυτοκίνησης, θα είναι ωστόσο πάντα εδώ να θυμίζουν τον Sergio και την εταιρία που κληρονόμησε από τον πατέρα του…
Ο Pininfarina είναι βέβαια υπεύθυνος για πολλά περισσότερα από μερικές εκατοντάδες εξαιρετικά designs στις 6 δεκαετίες της καριέρας του!
Κάθε Ferrari σχεδόν που βγήκε ποτέ από το Maranello φιγούραρε σε ευδιάκριτο σημείο το έμβλημα του Pininfarina, ενώ ακόμα και ο Enzo Ferrari τον άκουγε ευλαβικά στις αποφάσεις του.
Εκτός φυσικά από τα φεραρικά και τα μαζερατικά, που έπιναν νερό στο όνομά του, ο Pininfarina έχει βάλει την υπογραφή του και σε πολλές ακόμα αυτοκινητοβιομηχανίες: από τις ιταλικές Alfa Romeo, Fiat και Lancia στη γαλλική Peugeot, στις βρετανικές Bentley και Rolls-Royce και βέβαια -αν και κομματάκι παράξενο- ακόμα και στην Cadillac!
Όλα μα όλα τα σχέδια του θρυλικού designer διέθεταν το χαρακτηριστικό του «άγγιγμα»: το πάθος και το στιλ!
Να και μερικά από τα μυθικά πλέον σχέδια του Sergio που πρόλαβε να δει ολοκληρωμένα πριν κλείσει τα μάτια του για πάντα στην ηλικία των 85…
Ferrari Dino
Το κινητό μνημείο στον γιο του Enzo, Alfredo «Dino» Ferrari, κυκλοφόρησε το 1956 και ήταν η πρώτη απόπειρα της Ferrari να κατασκευάσει ένα sports car σε… λογική τιμή! Το εκπληκτικό της design βέβαια την έκανε μια από τις πλέον αγαπημένες Ferrari του πλανήτη, που οι συλλέκτες πληρώνουν πρόθυμα μερικά εκατομμύρια για να τη βάλουν στη συλλογή τους…
Ferrari F40
Στα τέλη του 1980, η Porsche έριξε στον δρόμο την πανίσχυρη 959 και η Lamborghini το πάλευε ακόμα με την Countach. Η Ferrari έπρεπε να αντεπιτεθεί! Και με την F40 πρόσφερε στην ανθρωπότητα το γρηγορότερο, δυνατότερο και πιο στιλάτο οδηγικό μηχάνημα της εποχής. Η στρώση του χρώματος που πρότεινε ο Pininfarina ήταν μάλιστα τόσο λεπτή, για να εξοικονομηθεί πολύτιμο βάρος, που μπορούσες σχεδόν να δεις τη λαμαρίνα από κάτω…
Ferrari Enzo
Όσο κι αν δεν ξεπήδησε από την πένα του Pininfarina, το αμάξι-σύμβολο της Ferrari δεν θα ήταν το ίδιο χωρίς αυτόν. Ο Sergio ήταν που μεσολάβησε για να γίνει πραγματικότητα ο σχεδιασμός του ιάπωνα designer Ken Okuyama και χωρίς τον Pininfarina η «αστραπή» δεν θα ήταν σίγουρα η γρηγορότερη Ferrari! Κι ας μην ξεχνάμε ότι η Enzo είναι η πρώτη πετυχημένη απόπειρα μεταφοράς της αγωνιστικής τεχνολογίας της F1 στον δρόμο (και πάλι έπειτα από πιέσεις του Sergio!)…
Chevrolet Corvette Coupe Speciale «Rondine»
Μια από τις ωραιότερες και πλέον σπάνιες Corvette χρωστά στον Pininfarina τον σχεδιασμό της. Κατασκευάστηκε ειδικά για το Paris Motor Show του 1963 και βασίστηκε στο σασί της Corvette C2, μόνο που ο Sergio την μπούσταρε με 360 άλογα και το αμίμητο άγγιγμά του στο design…
Fiat 124 Sport Spider
Παρά τον μύθο που τον περιβάλλει, ο Sergio Pininfarina δεν ασχολούνταν μόνο με πανάκριβα supercars. Ένα έκτακτο παράδειγμα ήταν το 124 Sport Spider, γνήσιο παιδί του Pininfarina, που έκανε ό,τι μπορούσε για να κρατήσει το κόστος σε χαμηλά επίπεδα, χωρίς φυσικά να κάνει εκπτώσεις στον σχεδιασμό…
Cadillac Allante
To 1987 η Cadillac πάσχιζε να δικαιώσει το βαρύ της όνομα στα πολυτελή αυτοκίνητα και η Allante θα ήταν ο μεγάλος αντίπαλος της Mercedes-Benz SL και της Jaguar XJS. Και ο Pininfarina επιμελήθηκε τον κομψό της σχεδιασμό, τον οποίο μάλιστα και έστειλε «μυστικά» στο Michigan μέσα σε ένα Boeing 747! Ήταν πράγματι η μεγαλύτερη «γραμμή παραγωγής» του κόσμου…
Nissan 410 Bluebird
Τα γιαπωνέζικα sedan δεν φημίζονταν ποτέ για το στιλ τους, γι’ αυτό και το Nissan 410 Bluebird ξεχώριζε από τον σωρό! Κι όσο κι αν ο Sergio σεβάστηκε την αισθητική της φίρμας, οι ιταλικές πινελιές είναι ευδιάκριτες στο αμάξι. Ο σχεδιασμός αγαπήθηκε από τη Nissan, λατρεύτηκε από το κοινό και επηρέασε καθοριστικά τις γραμμές των γιαπωνέζικων αυτοκινήτων για τα επόμενα 20 χρόνια…
Alfa Romeo Spider
Το απόγειο της ιταλικής αισθητικής, ένα αμάξι-σύμβολο ενός έθνους! Πιο ιταλικό δεν γίνεται. Κι όσο κι αν οι επιδόσεις του δεν ήταν εφάμιλλες των άλλων μικρών roadsters της εποχής, η στιλιστική του υπεροχή έφτανε για να το κατατάξει ως το πλέον αγαπημένο του κόσμου. Συμφωνεί και ο Dustin Hoffman, που το οδηγεί στον «Πρωτάρη»…
Honda HP-X Concept
Παρά το γεγονός ότι η λίστα μας αποτελείται από οχήματα που είδαν όντως το φως της παραγωγής, πώς να μη συμπεριλάβεις το κονσεπτάκι αυτό στα θρυλικά σχέδια του μετρ; Ντεμπούταρε το 1984 και αποτέλεσε μια πραγματική επανάσταση στον σχεδιασμό των αυτοκινήτων. Και παρόλο που δεν μπήκε ποτέ σε γραμμή παραγωγής, άνοιξε διάπλατα τον δρόμο για ένα από τα πλέον επαναστατικά οχήματα της δεκαετίας του 1990: το Honda NSX…
www.newsbeast.gr