Ο παγκόσμιος πρωταθλητής Σεμπάστιαν Φέτελ πήρε μια εύκολη νίκη στη Σουζούκα της Ιαπωνίας και εκμεταλλευόμενος τη σύγκρουση Ράικονεν – Αλόνσο στην εκκίνηση που οδήγησε σε εγκατάλειψη τον πρωτοπόρο της βαθμολογίας έφτασε σε απόσταση βολής τον Ισπανό (4 βαθμοί).
Το σβήσιμο των κόκκινων φώτων βρήκε το Φέτελ να πετάγεται μπροστά και το Γουέμπερ που εκκινούσε δίπλα του να κάνει ως συνήθως κακή εκκίνηση. Ο Αυστραλός έχασε αμέσως τη δεύτερη θέση από τον Κομπαγιάσι και βρέθηκε στη δεξιά πλευρά της πίστας να βραδυπορεί έως ώτου τον πήρε παραμάζωμα ο Γκροζάν. Ο Γάλλος πιλότος της Lotus που δεν έτρεξε στη Μόντσα όντας τιμωρημένος για τις συγκρούσεις που προκαλεί στην εκκίνηση (8η η σημερινή σε 15 αγώνες) πήρε από τους αγωνοδίκες ποινή “stop & go”. O Γουέμπερ μετά το τέλος του αγώνα ήταν επιθετικός στις δηλώσεις του προς τον Γκροζάν: ” Κλασσικά ο τρελός του πρώτου γύρου ξαναχτύπησε”.
O Αλόνσο βρέθηκε στην άκρη της πίστας έχοντας πίσω του το Ράικονεν. Ο Φινλανδός δε σήκωσε το πόδι του από το γκάζι, βρέθηκε να πατά στο χορτάρι και τελικά δεν απέφυγε την επαφή της εμπρός αεροτομής του με το πίσω ελαστικό του Αλόνσο το οποίο σκίστηκε. Αυτό οδήγησε στη δεύτερη φετινή του εγκατάλειψη μετά το Βέλγιο τον πρωτοπόρο της βαθμολογίας. Μιλώντας σχετικά μετά το τέλος του αγώνα ο 30χρονος Ισπανός αναρωτήθηκε: “Δεν ξέρω τι σκεφτόταν ο Κίμι σ’ αυτή τη φάση και δε σήκωσε το πόδι του από το γκάζι. Δεν υπήρχε χώρος εκεί και εγώ ήμουν στριμωγμένος από την άλλη πλευρά”.
Ποινή διέλευσης πήρε και ο Μπρούνο Σένα γιατί χτύπησε το Ρόσμπεργκ. Το αυτοκίνητο ασφαλείας οδήγησε την κούρσα μέχρι να καθαρίσει η πίστα και όταν ο αγώνας βρήκε ξανά τον κανονικό του ρυθμό φάνηκε ξεκάθαρα πως ο Φέτελ δεν έχει αντίπαλο. Ο Γερμανός νικητής το 2009 και το 2010 στη Σουζούκα πέρυσι πήρε τον τίτλο τερματίζοντας 3ος. Φέτος επέστρεψε φορώντας ένας ειδικό κράνος που πίσω έγραφε “130R” αναφερόμενος στην πιο γρήγορη στροφή του πρωταθλήματος που βρίσκεται στην Σουζούκα και περνάει με 7η στο κιβώτιο στα 300km/h.
Πίσω από το Φέτελ δίνονταν μάχη για τη 2η θέση ανάμεσα στους Κομπαγιάσι και Μπάτον. Μάχη που εκμεταλλεύτηκε με τον καλύτερο τρόπο ο Μάσα ώστε κινούμενος αθόρυβα και εξανλτώντας τη δυναμική του πρώτου σετ μαλακών ελαστικών της Pirelli να βρεθεί 2ος.
Ένα αποτέλεσμα σημαντικό για τη Ferrari στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Οι Ιάπωνες ευτύχησαν να δουν έναν συμπατριώτη τους στο βάθρο στη Σουζούκα, αυτό είχε να συμβεί από το 1990 με τον Αγγούρι Σουζούκι. Στις κερκίδες στήθηκε τρελό πανηγύρι όταν ο Κομπαγιάσι πήρε το τρόπαιο του 3ου νικητή. Ήταν η πρώτη φορά που ο Κομπαγιάσι ανέβηκε στο βάθρο.
Μετά τη λήξη του αγώνα ο νικητής Σεμπάστιαν Φέτελ που σημείωσε την 3η του φετινή νίκη και 2η συνεχόμενη, τόνισε μιλώντας για τη συνέχεια του πρωταθλήματος: « Προφανώς σήμερα κάναμε ένα σπουδαίο βήμα αλλά ακόμη υπάρχουν πολύ αγώνες. Αν δείτε την εξέλιξη των τελευταίων αγώνων μετά το Σπα υπήρξαν πολλές διακυμάνσεις. Δεν ξέρω τι έγινε σήμερα αλλά στο Σπα ο Φερνάντο ήταν άτυχος. Πιστεύεις ότι δε θα σου συμβεί κάτι τέτοιο στους επόμενους αγώνες αλλά μπορεί και να συμβεί. Απομένουν πέντε αγώνες σε μια τρελή κούρσα πρωταθλήματος. Είμαι πολύ προσεκτικός, δε θέλω να μιλήσω για το πρωτάθλημα».
Παρά την εγκατάλειψή του ο Αλόνσο παρέμεινε επικεφαλής της βαθμολογίας και θεωρεί πως το πρωτάθλημα αρχίζει και πάλι από την αρχή: «Σήμερα εγκατέλειψα εγώ, αύριο μπορεί να είναι η σειρά του Φέτελ, ποτέ δεν ξέρεις τι θα συμβεί στους αγώνες. Απομένουν 5 GP είναι σαν ένα μικρό πρωτάθλημα ξεκινάμε από την ίδια αφετηρία και πρέπει να πάρω ένα βαθμό περισσότερο απ’ αυτούν σ’ αυτούς τους αγώνες. Θα το προσπαθήσω».
Ο Φελίπε Μάσα κατάφερε να φέρει την άλλη Ferrari στη 2η θέση πίσω από τη Red Bull του Φέτελ. Ο Βραζιλιάνος είχε να ανέβει στο βάθρο από την Κορέα του 2010: «Νιώθω ωραία σα μια μεγάλη ανακούφιση. Ήταν ένας σπουδαίος αγώνας. Μπορούσα από την αρχή να κινηθώ γρήγορα και δείξαμε ότι δεν είμαστε εδώ για να μαζέψουμε απλά βαθμούς, είμαι ικανός για βάθρο ή και νίκη. Ελπίζω να ακολουθήσουν και άλλες παρουσίες μου στο βάθρο».
Ο τοπικός ήρωας Καμούι Κομπαγιάσι ξεκίνησε τις δηλώσεις μιλώντας στην μητρική του γλώσσα εμφανώς ενθουσιασμένος: « Φανταστικός αγώνας. Δουλεύαμε πολύ σκληρά για να βρεθούμε στο βάθρο και ο Σέρτζιο το έχει καταφέρει ήδη μερικές φορές. Είναι η πρώτη φορά στην καριέρα μου που ανέβηκα στο βάθρο και είναι φανταστικό. Κοιτώντας γύρω στις κερκίδες ήταν κάτι μοναδικό ευχαριστώ τους θεατές και αυτό μου δίνει κίνητρο για να προσπαθήσω πιο σκληρά στο μέλλον».
Επόμενος αγώνας το GP της Κορέας την Κυριακή 14/10.
Συνολικά τα αποτελέσματα και η βαθμολογία διαμορφώθηκαν ως εξής:
Τελική κατάταξη: |
Θέση Οδηγός Ομάδα Χρόνος |
1. Vettel Red Bull-Renault 1’28:56.242 |
2. Massa Ferrari + 20.639 |
3. Kobayashi Sauber-Ferrari + 24.538 |
4. Button McLaren-Mercedes + 25.098 |
5. Hamilton McLaren-Mercedes + 46.490 |
6. Raikkonen Lotus-Renault + 50.424 |
7. Hulkenberg Force India-Mercedes + 51.159 |
8. Maldonado Williams-Renault + 52.364 |
9. Webber Red Bull-Renault + 54.675 |
10. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari + 1:06.919 |
11. Schumacher Mercedes + 1:07.769 |
12. Di Resta Force India-Mercedes + 1:23.400 |
13. Vergne Toro Rosso-Ferrari + 1:28.600 |
14. Senna Williams-Renault + 1:28.700 |
15. Grosjean Lotus-Renault + 1 γύρος |
16. Kovalainen Caterham-Renault + 1 γύρος |
17. Glock Marussia-Cosworth + 1 γύρος |
18. Petrov Caterham-Renault + 1 γύρος |
19. De la Rosa HRT-Cosworth + 1 γύρος |
Ταχύτερος γύρος: Vettel, 1:35.774 |
Εγκατέλειψαν: |
Οδηγός Ομάδα Γύρος |
Pic Marussia-Cosworth 39 |
Karthikeyan HRT-Cosworth 34 |
Perez Sauber-Ferrari 19 |
Alonso Ferrari 1 |
Rosberg Mercedes 1 |
Βαθμολογία, 15ος αγώνας: |
Οδηγοί: Κατασκευαστές: |
1. Alonso 194 1. Red Bull-Renault 325 |
2. Vettel 190 2. McLaren-Mercedes 283 |
3. Raikkonen 157 3. Ferrari 263 |
4. Hamilton 152 4. Lotus-Renault 239 |
5. Webber 135 5. Mercedes 136 |
6. Button 131 6. Sauber-Ferrari 115 |
7. Rosberg 93 7. Force India-Mercedes 81 |
8. Grosjean 82 8. Williams-Renault 58 |
9. Massa 69 9. Toro Rosso-Ferrari 15 |
10. Perez 65 |
11. Kobayashi 50 |
12. Di Resta 44 |
13. Schumacher 43 |
14. Hulkenberg 37 |
15. Maldonado 33 |
16. Senna 25 |
17. Vergne 8 |
18. Ricciardo 7 |