Ο Γερμανός ανακοίνωσε στη Suzuka την οριστική αποχώρησή του στο τέλος της χρονιάς
Ο Michael Schumacher αποφάσισε σχετικά με το μέλλον του στη Formula 1 -τουλάχιστον ως οδηγός- και ανακοίνωσε στη Suzuka ότι έφτασε πια η ώρα να κρεμάσει οριστικά τα γάντια του. Ο Γερμανός 7 φορές Παγκόσμιος Πρωταθλητής κάλεσε συνέντευξη Τύπου στην ιαπωνική πίστα, μαζί με τη Mercedes, και γνωστοποίησε αυτήν του την απόφαση.
Η μετακίνηση του Lewis Hamilton στη Mercedes σήμαινε ότι ο Schumacher δεν θα μπορούσε να συνεχίσει με την ομάδα στην οποία τα 3 τελευταία χρόνια πραγματοποίησε την επιστροφή του στην F1, μετά την πρώτη απόσυρσή του από την ενεργό δράση το 2006. Για τις ημέρες που ακολούθησαν η φημολογία σχετικά με το αν θα συνεχίσει να οδηγεί και σε πια ομάδα φούντωσε, αλλά η σημερινή του ανακοίνωση έκλεισε οριστικά αυτό το ζήτημα.
Οι πρώτες δηλώσεις του Schumacher στη Suzuka ήταν: «Δεν πετύχαμε τους στόχους μας αλλά είμαι χαρούμενος με τα επιτεύγματα της καριέρας μου. Θα ήθελα να ευχαριστήσω την Daimler, τη Mercedes-Benz, την ομάδα, τους μηχανικούς μου για την εμπιστοσύνη που μου έδειξαν. Τώρα θέλω να συγκεντρωθώ στο υπόλοιπο της χρονιάς και να ευχαριστηθώ τους αγώνες.
Το σκέφτομαι εδώ και λίγο καιρό. Είχαμε 3ετή συμφωνία και ήταν δύσκολο να διατηρήσουμε την ενέργεια και το κίνητρο. Είναι φυσιολογικό να σκέφτεσαι αυτά τα πράγματα περισσότερο από όταν είσαι νέος. Είχα τις αμφιβολίες μου εδώ και λίγο καιρό για το αν θα είχα την ενέργεια να συνεχίσω. Το 2006 είχα πει ότι η μπαταρία μου είχε αδειάσει και τώρα βρίσκομαι στην κόκκινη ζώνη. Δεν ξέρω αν υπάρχει χρόνος να την ξαναφορτίσω αλλά τώρα ανυπομονώ για την ελευθερία μου. Δεν νιώθω άσχημα για κανέναν. Κατά κάποιο τρόπο καταφέραμε πάρα πολλά».
Έτσι, ύστερα από 21 χρόνια, 308 Grand Prix, 91 νίκες, 155 βάθρα, 68 pole position, 77 ταχύτερους γύρους και πάνω από όλα 7 Παγκόσμια Πρωταθλήματα, ο -με διαφορά- πιο επιτυχημένος οδηγός στην ιστορία της Formula 1 στο τέλος της χρονιάς θα μπει οριστικά στην κατηγορία των παλαιμάχων. Ύστερα από μια καριέρα γεμάτη επιτυχίες, δόξα, χρήματα, με θητεία σε σπουδαίες ομάδες όπως η Benetton, η Ferrari (κυρίως) και η Mercedes αλλά και πολλή αμφισβήτηση έντονες αντιθέσεις, μένει να δούμε αν ο Schumi θα συνεχίσει να βρίσκεται κοντά στο σπορ με το οποίο έδεσε τόσο άρρηκτα τη ζωή του από άλλο πόστο ή αν θα αποφασίσει να ασχοληθεί με κάτι διαφορετικό.