Ζητούν παρέμβαση του υπουργείου Παιδείας
Την ώρα που οι «τουρκόφρονες» της μειονότητας στην Θράκη, πιέζουν για λειτουργία μειονοτικών τουρκόφωνων νηπιαγωγείων, το υπουργείο Παιδείας συνεχίζει να «κωφεύει» στο αίτημα κατοίκων της ορεινής Ξάνθης, να λειτουργήσουν και δημόσια ελληνόφωνα δημοτικά σχολεία στα χωριά τους. Όπως είναι γνωστό, στα πομακοχώρια σήμερα, λειτουργούν μόνο μειονοτικά σχολεία όπου τα μισά μαθήματα γίνονται στα ελληνικά και τα άλλα μισά στα τουρκικά αν και μέχρι την Α’ δημοτικού, τα παιδιά των Πομάκων δεν γνωρίζουν ούτε μια λέξη τουρκική.
«Αυτό που ζητήσαμε είναι, να γίνονται μερικά ακόμη μαθήματα στα ελληνικά, στα μειονοτικά σχολεία, γιατί μετά τα παιδιά μας πηγαίνουν σε ελληνικά γυμνάσια και δεν γνωρίζουν τα βασικά» λέει στο protothema.gr, ο κ. Ιρφάν Μεχμεταλή, κάτοικος του χωριού Μάνταινα και πολιτευτής των Ανεξάρτητων Ελλήνων. «Μας το αρνήθηκαν χωρίς άλλη κουβέντα, λέγοντας μας πως αυτό αναφέρουν οι συμφωνίες με την Τουρκία. Και μέχρι πότε θα μας μαθαίνουν τούρκικα στα σχολεία μας; Δεν υπέγραψε η Ελλάδα στη Συνθήκη της Λωζάνης πως θα διδάσκει τη μητρική γλώσσα των παιδιών των μουσουλμάνων; Εμείς λέμε ότι αν δε θέλει να διδάσκει πομακικά στα παιδιά μας, ας διδάσκει ελληνικά. Είναι τόσο φοβερό αυτό που ζητάμε;» διερωτάται ο κ. Μεχμεταλή, που ζητάει από το υπουργείο Παιδείας, να στρέψει το ενδιαφέρον του προς τους Πομάκους, που αρνούνται να προσχωρήσουν στην προπαγάνδα της Άγκυρας, που τους θέλει Τούρκους.
«Θέλουμε δημόσια ελληνόφωνα σχολεία στα χωριά μας και το έχουμε ζητήσει επανειλημμένως με έγγραφο προς τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και οι υπάλληλοι δεν πίστευαν στα μάτια τους. Σχολείο ελληνικό ζητάμε, όχι τίποτα παράνομο. Τι θα γίνει; Ελλάδα δεν είναι εδώ; Όπως μπορεί ένας μουσουλμάνος της Ξάνθης να στέλνει το παιδί του στο μειονοτικό ή σε δημόσιο σχολείο, έτσι θέλουμε κι εμείς, εδώ στα Πομακοχώρια, να έχουμε επιλογή που θα στέλνουμε τα παιδιά μας.. Τίποτε παραπάνω» κατέληξε ο κ. Μεχμεταλή μιλώντας στο protothema.gr, ο οποίος ήταν ο μοναδικός Πομάκος υποψήφιος, στις τελευταίες εκλογές.