H σύγκρουση στην εκκίνηση ανάμεσα στους Γκροζάν, Χάμιλτον, Αλόνσο, Πέρεζ διευκόλυνε το έργο του Τζένσον Μπάτον που έκανε περίπατο σήμερα στο Σπα. Ο Μπάτον που διατήρησε στην εκκίνηση την πρώτη θέση δεν έμπλεξε στο χάος πίσω του, που οριοθέτησε τον αγώνα αρκετών πιλότων όπως ο Καμούι Κομπαγιάσι που εκκινούσε δίπλα του.
Ο Βρετανός πιλότος της McLaren μαζί με το Φέτελ της Red Bull που τελικά τερμάτισε 2ος ήταν οι μόνοι πιλότοι που είχαν την άνεση να διαχειριστούν τα ελαστικά τους με τρόπο ώστε να κάνουν μόνο μια αλλαγή. Αυτή η στρατηγική αποδείχτηκε η πιο γρήγορη σήμερα στο Σπα.
Αντίθετα ο τέσσερις φορές νικητής στο Σπα, Κίμι Ράικονεν που ήταν το σημερινό αουτσάιντερ βρήκε δυσκολίες με τη διαχείριση των ελαστικών και υποχρεώθηκε να αλλάξει δυο φορές λάστιχα.
Έτσι περιορίστηκε στην 3η θέση ενώ η μάχη του με τον Μ.Σουμάχερ στο μέσον του αγώνα ήταν συναρπαστική. Ο Φινλανδός πιλότος άλλαξε θέσεις αρκετές φορές με τον Γερμανό στην πίστα προτού τον περάσει οριστικά όταν έπεσαν τα ελαστικά της Mercedes. Ο Σουμάχερ είδε τη Lotus αριστερά του να τον περνά σα σταματημένο στην είσοδο της Eau Rouge. Η λογική λέει ότι τέτοιο προσπέρασμα μπορεί να γίνει μόνο με συναίνεση αλλά και πάλι δεν παύει να είναι εντυπωσιακή η εικόνα
Δεν ήταν η μόνη αψιμαχία στην οποία πρωταγωνίστησε ο Σουμάχερ. Ο Γερμανός που εκκινούσε 13ος αλλά βγήκε ωφελημένος από το χάος της εκκίνησης και κάποια στιγμή φάνηκε πως θα μπορούσε να διεκδικήσει μια θέση στο βάθρο, μονομάχησε με το Φέτελ αρκετούς γύρους πριν τελικά μπει στα πιτ τη στιγμή που ο Φέτελ προσπαθούσε να τον περάσει στο σικέιν.
Στη Mercedes προσπάθησαν να εφαρμόσουν τη στρατηγική του ενός πιτ στοπ στο Γερμανό πρωταθλητή, μια στρατηγική που έδωσε στους Μπάτον και Φέτελ τις δυο πρώτες θέσεις. Όμως στην προσπάθειά του να κρατηθεί μπροστά από το Ράικονεν ο ο Σουμάχερ πίεσε τα ελαστικά η απόδοση των οποίων έπεσε απότομα. Έτσι ο Γερμανός εξαναγκάστηκε σ’ ένα ακόμη πιτ στοπ που τον περιόρισε τελικά στην 7η θέση.
Μετά το τέλος του αγώνα ο Τζένσον Μπάτον ήταν πανευτυχής: “Ήταν ένα σπουδαίο Σαββατοκύριακο για μένα και την ομάδα. Οι 25 βαθμοί είναι καλοδεχούμενοι αν συνεχίσω να κερδίζω δεν αποκλείεται να ξαναμπώ στη μάχη του τίτλου.
Όμως δεν θα πάω στη Μόντσα σκεφτόμενος το πρωτάθλημα. Στόχος μου θα είναι να τα πάω όσο καλύτερα γίνεται και να πάρω τους περισσότερους βαθμούς”.
Από την πλευρά του ο Σεμπάστιαν Φέτελ που εκκινούσε 10ος και κατάφερε να τερματίσει 2ος εκμεταλλευόμενος τις εγκαταλείψεις 5 μονοθεσίων μπροστά του τόνισε: ” Τα πράγματα δείχνουν καλύτερα απ’ ότι πριν. Πλέον είμαι στη μάχη του πρωταθλήματος. Δεν ξέρω τι έγινε στην πρώτη στροφή αλλά ο Αλόνσο εγκατέλειψε. Δε με ενδιαφέρει η διαφορά δείτε πόσο γρήγορα μπορούν να ανατραπούν όλα στους αγώνες. Την επόμενη βδομάδα στη Μόντσα θα ήταν ωραία να πάρουμε την pole καθότι πιο πίσω το ρίσκο για την πρώτη στροφή είναι μεγάλο”.
Ο Κίμι Ράικονεν είναι φανερό πως ήθελε κάτι περισσότερο σήμερα: “Δεν είχαμε την ταχύτητα. Δεδομένης της στριφνής συμπεριφοράς του μονοθεσίου είμαι πολύ ικανοποιημένος με την 3η θέση”.
Επόμενος αγώνας την ερχόμενη Κυριακή το Ιταλικό GP από το ναό της ταχύτητας την κατακόκκινη πίστα της Μόντσα.
Συνολικά τα αποτελέσματα και η βαθμολογία διαμορφώθηκαν ως εξής:
Τελική κατάταξη: |
Θέση Πιλότος Ομάδα Χρόνος |
1. Button McLaren-Mercedes 1’29:08.530 |
2. Vettel Red Bull-Renault + 13.624 |
3. Raikkonen Lotus-Renault + 25.334 |
4. Hulkenberg Force India-Mercedes + 27.843 |
5. Massa Ferrari + 29.845 |
6. Webber Red Bull-Renault + 31.244 |
7. Schumacher Mercedes + 53.374 |
8. Vergne Toro Rosso-Ferrari + 58.865 |
9. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari + 1:02.982 |
10. Di Resta Force India-Mercedes + 1:03.783 |
11. Rosberg Mercedes + 1:05.111 |
12. Senna Williams-Renault + 1:11.529 |
13. Kobayashi Sauber-Ferrari + 1:56.119 |
14. Petrov Caterham-Renault + 1 γύρος |
15. Glock Marussia-Cosworth + 1 γύρος |
16. Pic Marussia-Cosworth + 1 γύρος |
17. Kovalainen Caterham-Renault + 1 γύρος |
18. De la Rosa HRT-Cosworth + 1 γύρος |
Ταχύτερος γύρος: Senna, 1:52.822 |
Εγκατέλειψαν: |
Πιλότος Ομάδα Γύρος |
Karthikeyan HRT-Cosworth 30 |
Maldonado Williams-Renault 5 |
Perez Sauber-Ferrari 1 |
Alonso Ferrari 1 |
Hamilton McLaren-Mercedes 1 |
Grosjean Lotus-Renault 1 |
Βαθμολογία: |
Πιλότοι: Κατασκευαστές: |
1. Alonso 164 1. Red Bull-Renault 272 |
2. Vettel 140 2. McLaren-Mercedes 218 |
3. Webber 132 3. Lotus-Renault 207 |
4. Raikkonen 131 4. Ferrari 199 |
5. Hamilton 117 5. Mercedes 112 |
6. Button 101 6. Sauber-Ferrari 80 |
7. Rosberg 77 7. Force India-Mercedes 59 |
8. Grosjean 76 8. Williams-Renault 53 |
9. Perez 47 9. Toro Rosso-Ferrari 12 |
10. Schumacher 35 |
11. Massa 35 |
12. Kobayashi 33 |
13. Hulkenberg 31 |
14. Maldonado 29 |
15. Di Resta 28 |
16. Senna 24 |
17. Vergne 8 |
18. Ricciardo 4 |
Η σύγκρουση της εκκίνησης ανάμεσα σε Γκροζάν, Χάμιλτον, Αλόνσο, Πέρεζ.