O Βρετανός με τη McLaren πήρε σήμερα την πρώτη θέση στην εκκίνηση από την οποία θα ξεκινήσει τον αυριανό αγώναΕίναι η πρώτη φορά από το 2009 και το GP του Μονακό που ο Μπάτον
βρίσκεται σ’ αυτή τη θέση. Επίσης είναι η 8η φορά συνολικά στην καριέρα του Βρετανού που πήρε την πρώτη του pole στην Ίμολα το 2004 για λογαριασμό της BAR Honda.
Δίπλα στο Μπάτον εκκινεί αύριο ο Καμούι Κομπαγιάσι με τη Sauber και πίσω τους οι εκπλήξεις συνεχίζονται με τους Μαλντονάντο και Ράικονεν να καταλαμβάνουν την 2η σειρά.
Αντίθετα πιλότοι όπως οι Ρόσμπεργκ, Σουμάχερ, Μάσα και Φέτελ δεν κατάφεραν καν να μπουν στην 10αδα στην περίπτωση του Ρόσμπεργκ δε ούτε στην 17αδα.
Μέχρι ένα σημείο ρόλο σ’ αυτό έπαιξε η χτεσινή βροχή που δεν επέτρεψε σε ομάδες πιλότους και μηχανικούς να βρουν το σωστό set – up με αποτέλεσμα οι πρωινές ελεύθερες δοκιμές διάρκειας μιας ώρας σε στεγνό οδόστρωμα να φαντάζουν πολύ λίγες για να βρει κανείς την ισορροπία. Σε στεγνό οδόστρωμα και με τη θερμοκρασία να φτάνει τους 20 βαθμούς Κελσίου διεξήχθησαν και οι κατατακτήριες δοκιμές.
Ειδικά ο Ρόσμπεργκ έχασε και τις ελεύθερες δοκιμές του Σαββάτου λόγω προβλήματος στο κιβώτιο πράγμα που εκτός των άλλων συνεπάγεται και ποινή 5 θέσεων στην εκκίνηση. Έτσι ο Γερμανός θα εκκινήσει από την τελευταία σειρά. Σε ποινή 5 θέσεων υπόκειται και ο Γουέμπερ το κιβώτιο του οποίου επίσης αλλάχθηκε. Ο Αυστραλός που κατετάγη 7ος θα βρεθεί στην 12η θέση πίσω από το Χούλκενμπεργκ. Αυτό ωφελεί τον teammate του Σεμπάστιαν Φέτελ που θα μπει έστω και από σπόντα στη 10αδα. Ο περσινός νικητής του αγώνα δε δίστασε να παραδεχτεί την υστέρηση της RB8: « Ο γύρος μου ήταν καλός απλά δεν ήταν αρκετά γρήγορος δυστυχώς. Οι βαθμοί μοιράζονται αύριο».
Σίγουρα στη Sauber και στη Williams έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά και αυτό φαίνεται από την σταθερή παρουσία ψηλά στους χρόνους των τριών μονοθεσίων. Ο Μπρούνο Σένα για μια ακόμη φορά απογοήτευσε.
Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας ο poleman, Τζένσον Μπάτον δήλωσε μεταξύ άλλων: «Πέρασε καιρός από την τελευταία φορά που βρέθηκα στην pole από το Μονακό του 2009 οπότε τα συναισθήματα είναι έντονα. Είναι πολύ σημαντικό μετά την ανάπαυλα να επιστρέφεις μ’ ένα τόσο καλό αποτέλεσμα. Φτιάξαμε σωστά το πρωί την ισορροπία κρατήματος και το μονοθέσιο δούλευε σωστά σε κάθε γύρο. Το οδηγικό μου στυλ δε με βοηθά στη μάχη της pole αλλά σήμερα το μονοθέσιο δούλευε όπως ήθελα και έτσι μπόρεσα να πάρω την pole».
Από την πλευρά του ο Καμούι Κομπαγιάσι που θα εκκινήσει για πρώτη φορά στην καριέρα του από την πρώτη σειρά της εκκίνησης τόνισε: « Το Σπα είναι μια από τις καλύτερες πίστες για την ομάδα μας αλλά δεν περίμενα να καταταγούμε στην 2η θέση. Φυσιολογικά έχουμε πρόβλημα στις δοκιμές και τα πάμε καλά στον αγώνα. Νομίζω ότι είναι μεγάλη ευκαιρία για μας αύριο για ένα καλό ξεκίνημα στο δεύτερο μέρος του πρωταθλήματος. Αν ανέβω στο βάθρο αύριο θα είναι σημαντικό».
Ο νικητής του Ισπανικού GP, Παστόρ Μαλντονάντο πιστοποίησε την άνοδο της Williams με την 3η θέση στις δοκιμές: «Δουλεύουμε σκληρά για να κατανοήσουμε το μονοθέσιο και να παρουσιαστούμε πιο δυνατοί στο δεύτερο μισό της σεζόν. Το πρωί δυσκολευτήκαμε στο set – up αλλά πλέον γνωρίζουμε καλά το μονοθέσιο. Είναι ευχάριστο να ξέρεις ότι η ομάδα μπορεί να αντιδράσει και να λειτουργήσει σωστά. Αισιοδοξώ για τον αγώνα».
Oι αγωνοδίκες εξετάζοντας το συμβάν ανάμεσα στον Μαλντονάντο και το Χούλκενμπεργκ στο τέλος του Q2 θεώρησαν πως ο πιλότος της Williams έκλεισε τον πιλότο της Force India. Του επέβαλλαν λοιπόν ποινή 3 θέσεων στην εκκίνηση. Κατόπιν τούτου ο Μαλντονάντο θα εκκινήσει από την 6η θέση και στην θέση του 3ος θα εκκινήσει ο Κίμι Ράικονεν, νικητής τέσσερις φορές τα τελευταία χρόνια στο Σπα.
Ο αυριανός αγώνας που αναμένεται με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον θα μεταδοθεί απευθείας από τον Alpha στις 14:00.
Συνολικά οι σημερινοί χρόνοι ήταν:
Θέση Πιλότος Μονοθέσιο Χρόνος Διαφορά |
1. Jenson Button McLaren-Mercedes 1m47.573s |
2. Kamui Kobayashi Sauber-Ferrari 1m47.871s + 0.298s |
3. Pastor Maldonado Williams-Renault 1m47.893s + 0.320s |
4. Kimi Raikkonen Lotus-Renault 1m48.205s + 0.632s |
5. Sergio Perez Sauber-Ferrari 1m48.219s + 0.646s |
6. Fernando Alonso Ferrari 1m48.313s + 0.740s |
7. Mark Webber Red Bull-Renault 1m48.392s + 0.819s |
8. Lewis Hamilton McLaren-Mercedes 1m48.394s + 0.821s |
9. Romain Grosjean Lotus-Renault 1m48.538s + 0.965s |
10. Paul di Resta Force India-Mercedes 1m48.890s + 1.317s |
Χρόνος εισόδου στο Q3:1m48.993s Διαφορά από 1ο Q2 |
11. Sebastian Vettel Red Bull-Renault 1m49.722s + 0.472s |
12. Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1m49.362s + 0.112s |
13. Michael Schumacher Mercedes 1m49.742s + 0.492s |
14. Felipe Massa Ferrari 1m49.588s + 0.338s |
15. Jean-Eric Vergne Toro Rosso-Ferrari 1m49.763s + 0.513s |
16. Daniel Ricciardo Toro Rosso-Ferrari 1m49.572s + 0.322s |
17. Bruno Senna Williams-Renault 1m49.958s + 0.708s |
Χρόνος εισόδου στο Q2:1m50.126s Διαφορά από 1ο Q1 |
18. Nico Rosberg Mercedes 1m50.181s + 1.188s |
19. Heikki Kovalainen Caterham-Renault 1m51.739s + 2.746s |
20. Vitaly Petrov Caterham-Renault 1m51.967s + 2.974s |
21. Timo Glock Marussia-Cosworth 1m52.336s + 3.343s |
22. Pedro de la Rosa HRT-Cosworth 1m53.030s + 4.037s |
23. Charles Pic Marussia-Cosworth 1m53.493s + 4.500s |
24. Narain Karthikeyan HRT-Cosworth 1m54.989s + 5.996s |