Τα γερμανικά πλήγματα εναντίον της Ελλάδας από αναλυτές και παράγοντες συνεχίζονται με αμείωτο ρυθμό, με φόντο την ενόχληση του Βερολίνου για τις δηλώσεις του προέδρου του Γιούρογκρουπ, Ζαν-Κλοντ Γιούνκερ, που κατηγόρησε τη Γερμανία ότι δεν κινητοποιείται για να αντιμετωπιστεί η κρίση χρέους. Γερμανοί οικονομολόγοι επανέφεραν χθες το σενάριο του «διπλού νομίσματος».
Με άρθρο στην εφημερίδα «Χάντελσμπλατ» προτείνουν την παράλληλη κυκλοφορία ευρώ και νέας δραχμής στην Ελλάδα με στόχο να αποφευχθούν αρνητικές επιπτώσεις της εξόδου της Ελλάδας. Οι Γερμανοί αναλυτές τονίζουν ότι η πληρωμή μισθών και συντάξεων θα μπορεί να γίνει σε δραχμές, των οποίων η συναλλαγματική ισοτιμία έναντι του ευρώ θα είναι κυμαινόμενη και το εθνικό νόμισμα θα μπορεί να υποτιμηθεί.
Στη Γερμανία ακόμη δεν έχουν αποσοβηθεί οι αντιδράσεις από την προειδοποίηση Γιούνκερ για διάλυση της ευρωζώνης αν το Βερολίνο συνεχίσει να απειλεί την Ελλάδα ότι θα αποτύχει και θα δει την έξοδο από το ευρώ και να μη δραστηριοποιείται για να βοηθήσει στην επίλυση της κρίσης.
Η γερμανική έκδοση των «F. Times» κατηγόρησε χθες τους Χριστιανοκοινωνιστές και Φιλελεύθερους ότι προϊδεάζουν για την έξοδο της Ελλάδας, αν και μέσα στον κυβερνητικό συνασπισμό όμως εμπεριέχεται και εκφράζεται και η αντίθετη άποψη. Σε μια προσπάθεια «κατευνασμού», ο Γκίντο Βεστερβέλε κάλεσε τους Ευρωπαίους εταίρους να διατηρήσουν την ηρεμία τους για να αντιμετωπιστεί η κρίση στην ευρωζώνη. «Δεν συμφέρει κανέναν να σκληρύνουν τα μέτωπα. Η σταθεροποίηση του ευρώ και η επίλυση της κρίσης χρέους είναι το κοινό μας καθήκον», ανέφερε σε ανακοίνωσή του ο Γερμανός υπουργός.
Περικοπές στην Deutsche Bank
Η ύφεση αγγίζει και τη Γερμανία. Πτώση των κερδών της καταγράφει η Deutsche Bank (46% μείωση στο δεύτερο τρίμηνο) και προχωρεί στην περικοπή 1.900 θέσεων εργασίας, σε μια προσπάθεια να εξοικονομήσει περί τα τρία δισεκατομμύρια ευρώ. Οι περικοπές θα αφορούν κυρίως τις μονάδες εκτός Γερμανίας. Η διοίκηση της γερμανικής τράπεζας ανακοίνωσε ένα σχέδιο στρατηγικής αναδιάρθρωσης, υπό τη σκιά των αρνητικών στοιχείων.
Επίσης, πτώση καταγράφει και ο τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας στη Γερμανία, ακολουθώντας την υπόλοιπη Ευρώπη, παρά το γεγονός ότι αυτό αποκρύπτεται λόγω της πρακτικής που ακολουθείται από τους μεγάλους κατασκευαστές. Τα τρία στα δέκα νέα αυτοκίνητα στη Γερμανία (στα οποία περιλαμβάνονται πολυτελείς BMW) πωλούνται στους ίδιους τους επικεφαλής των αυτοκινητοβιομηχανιών και στους πωλητές τους, σε μια στρατηγική που ονομάζεται «αυτο-απορρόφηση» (των προϊόντων). Ετσι, ενώ οι αριθμοί μιλούν για αύξηση 0,7% των πωλήσεων γερμανικών αυτοκινήτων, στην πραγματικότητα υπάρχει πτώση 5% (στοιχεία της Dataforce και BDW Automotive).
Ελεύθερος Τύπος