Τον πίεσε ασφυκτικά ο Ράικονεν
Ο 27 χρονος Βρετανός χρειάστηκε να υπερβάλλει εαυτόν για να διατηρήσει την McLaren ΜΡ4/27 μπροστά από τις ταχύτατες Lotus των Ράικονεν και Γκροζάν.
Το σημερινό Ουγγρικό GP ήταν ένας ακόμη συναρπαστικός αγώνας απ’ αυτούς που συνηθίσαμε φέτος να ζούμε στο καλύτερο πρωτάθλημα της σύγχρονης ιστορίας της F1.
Με τις θερμοκρασίες οδοστρώματος σταθερά πάνω από τους 40 βαθμούς Κελσίου ήταν προφανές ότι όλα θα κριθούν στο ποιος μπορεί να διατηρήσει σε καλύτερη κατάσταση τα ελαστικά του για περισσότερους γύρους κρατώντας παράλληλα το ρυθμό του σε ανταγωνιστικό επίπεδο.
Το σβήσιμο των κόκκινων φώτων στην εκκίνηση επέτρεψε στους δυο πρώτους Χάμιλτον, Γκροζάν να διατηρήσουν τις θέσεις τους τη στιγμή που ο Φέτελ έχασε τη δική του από το Μπάτον προσπαθώντας να περάσει τη Lotus του Γάλλου που έμεινε μπροστά του.
Ο αγώνας άρχισε να παίρνει άγρια μορφή μετά την πρώτη αλλαγή ελαστικών με τους περισσότερους πιλότους να βγάζουν τη μαλακή γόμα και να βάζουν τη μέση. Οι Φέτελ, Γουέμπερ και Ράικονεν παρέμειναν όμως στη μαλακή. Ο Φινλανδός με τη Lotus κατάφερε να αξιοποιήσει καλύτερα απ΄ όλους το πλεονέκτημα αυτό και μετά τη δεύτερη αλλαγή ελαστικών βρέθηκε στη 2η θέση να πιέζει το Χάμιλτον για την 1η.
Η μάχη μεταξύ τους ήταν συναρπαστική με το Φινλανδό να φτάνει τη διαφορά κάτω από ένα δευτερόλεπτο να μπαίνει σε ζώνη DRS αλλά να μην μπορεί να φτάσει σε απόσταση βολής καθότι όπως αποδείχτηκε ο Χάμιλτον ήλεγχε το ρυθμό και διατηρούσε μέρος της δυναμικής της McLaren ώστε να μπορεί να αμυνθεί στις επιθέσεις της Lotus.
Έτσι ο Βρετανός πήρε την καρό σημαία μπροστά από τα δυο μαύρα – χρυσαφί μονοθέσια των Ράικονεν – Γκροζάν που παραλίγο να ακουμπήσουν τη στιγμή που ο Κίμι έβγαινε από τα πιτ και παιζόταν η 2η θέση. Ευτυχώς για τους οπαδούς τους και τους ανθρώπους της ομάδας, πρυτάνευσε η λογική.
Μετά το τέλος του αγώνα ο νικητής Λιούις Χάμιλτον ευχαρίστησε όλα τα μέλη της ομάδας: ” Κάναμε καταπληκτική δουλειά στη βελτίωση του μονοθεσίου και είχαμε ένα αλάνθαστο τριήμερο. Παρότι δεν ήμασταν ταχύτεροι μπορέσαμε να κρατηθούμε μπροστά και να πάρουμε αυτή τη νίκη. Θέλω να ευχαριστήσω όλους τους μηχανικούς της ομάδας γι’ αυτό”.
Μιλώντας στο Ράικονεν ο Χάμιλτον πριν ανεβούν στο βάθρο τον συνεχάρη για την μεταξύ τους μάχη λέγοντας: “Σαν τον παλιό καλό καιρό”. Ο Φινλανδός απαντώντας σε ερώτηση του διάσημου τενόρου Πλάσιντο Ντομίνγκο για το αν είναι ευχαριστημένος με το αποτέλεσμα ήταν αποστομοτικός: “Σήμερα ήρθα δεύτερος άρα δεν μπορώ να είμαι ευχαριστημένος παρότι το αποτέλεσμα είναι καλό. Ευχαριστημένος θα είμαι μόνο όταν κερδίσω”.
Επόμενος αγώνας το Βελγικό GP στις 2 Σεπτεμβρίου.
Συνολικά τα αποτελέσματα και η βαθμολογία διαμορφώθηκαν ως εξής:
Τελική κατάταξη: |
Θέση Πιλότος Ομάδα Χρόνος |
1. Hamilton McLaren-Mercedes 1’41:05.503 |
2. Raikkonen Lotus-Renault + 1.032 |
3. Grosjean Lotus-Renault + 10.518 |
4. Vettel Red Bull-Renault + 11.614 |
5. Alonso Ferrari + 26.653 |
6. Button McLaren-Mercedes + 30.243 |
7. Senna Williams-Renault + 33.899 |
8. Webber Red Bull-Renault + 34.458 |
9. Massa Ferrari + 38.300 |
10. Rosberg Mercedes + 51.200 |
11. Hulkenberg Force India-Mercedes + 57.200 |
12. Di Resta Force India-Mercedes + 1:02.800 |
13. Maldonado Williams-Renault + 1:03.6 |
14. Perez Sauber-Ferrari + 1:04.4 |
15. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari + 1 γύρο |
16. Vergne Toro Rosso-Ferrari + 1 γύρο |
17. Kovalainen Caterham-Renault + 1 γύρο |
18. Kobayashi Sauber-Ferrari + 2 γύρους |
19. Petrov Caterham-Renault + 2 γύρους |
20. Pic Marussia-Cosworth + 2 γύρους |
21. Glock Marussia-Cosworth + 3 γύρους |
22. De la Rosa HRT-Cosworth + 3 γύρους |
Ταχύτερος γύρος: Vettel, 1:24.136 |
Εγκατέλειψαν: |
Πιλότος Ομάδα Γύρος |
Karthikeyan HRT-Cosworth 63 |
Schumacher Mercedes 61 |
Βαθμολογία: |
Πιλότοι: Κατασκευαστές: |
1. Alonso 164 1. Red Bull-Renault 246 |
2. Webber 124 2. McLaren-Mercedes 193 |
3. Vettel 122 3. Lotus-Renault 192 |
4. Hamilton 117 4. Ferrari 189 |
5. Raikkonen 116 5. Mercedes 106 |
6. Rosberg 77 6. Sauber-Ferrari 80 |
7. Grosjean 76 7. Williams-Renault 53 |
8. Button 76 8. Force India-Mercedes 46 |
9. Perez 47 9. Toro Rosso-Ferrari 6 |
10. Kobayashi 33 |
11. Maldonado 29 |
12. Schumacher 29 |
13. Di Resta 27 |
14. Massa 25 |
15. Senna 24 |
16. Hulkenberg 19 |
17. Vergne 4 |
18. Ricciardo 2 |