Ο Μαρκ Γουέμπερ με την Red Bull, τέσσερις γύρους πριν το τέλος πήρε μετά από συγκλονιστική μάχη, την πρώτη θέση από τον Φερνάντο Αλόνσο και έγινε ο δεύτερος πιλότος που σημειώνει 2η νίκη φέτος.
Δε χωρά πια καμία αμφιβολία ότι παρακολουθούμε το καλύτερο πρωτάθλημα όλων των εποχών. Το Βρετανικό GP αποδείχτηκε στεγνό παρότι όλοι πόνταραν στη βροχή όμως είτε έτσι είτε αλλιώς, οι μάχες που δόθηκαν στην πίστα δεν έχουν προηγούμενο.
Στην εκκίνηση ο Αλόνσο διατήρησε το προβάδισμα παρότι η στρατηγική επιλογή της Ferrari ήταν να τοποθετήσει τη σκληρή γόμα ελαστικών της Pirelli στον Ισπανό πιλότο. Επιλογή που μέσα στην 10αδα έγινε μόνο από έναν ακόμη πιλότο το Λιούις Χάμιλτον.
Ο Αλόνσο κατάφερε στο πρώτο μέρος του αγώνα να διατηρήσει τη διαφορά και άλλαξε τη σκληρή γόμα βάζοντας πάλι σκληρή 5 γύρους μετά το Γουέμπερ που ξεμπέρδεψε με τη χρήσης της μαλακής γόμας στον 11ο γύρο. Ο Αυστραλός από κει μέχρι το τέλος χρησιμοποίησε τη σκληρή γόμα που ήταν η πιο σταθερή σε απόδοση και όλες οι ομάδες μεγιστοποίησαν το χρόνο χρήσης της στο Σίλβερστον.
Ο Αλόνσο κράτησε την πρώτη σκληρή γόμα για 16 γύρους και τη δεύτερη για 22 γύρους. Βγαίνοντας για δεύτερη φορά από τα πιτ είχε να διανύσει 14 γύρους με τη μαλακή γόμα και ο Γουέμπερ ήταν πίσω του μόλις στα 5 sec. Ο Αυστραλός κατάφερε να εξαφανίσει τη διαφορά μέσα σε 6 γύρους έφτασε πίσω από τον Αλόνσο και απαίτησε το προσπέρασμα το οποίο πέτυχε 4 γύρους πριν το τέλος.
Ο Αλόνσο προς έκπληξη όλων κατάφερε να κρατηθεί σε απόσταση βολής από τον Αυστραλό και να διατηρήσει τελικά τη 2η θέση και το προβάδισμα στη βαθμολογία των οδηγών. Πίσω του τερμάτισε ο Φέτελ με την άλλη Red Bull που προσπάθησε αλλά δεν κατόρθωσε να απειλήσει τον Ισπανό στις τελευταίες στροφές.
Η μάχη για τις πιο πίσω θέσεις ήταν εξίσου ενδιαφέρουσα με το Μάσα να επικρατεί εκμεταλλευόμενος τη δυναμική της Ferrari. Πίσω του ο Ράικονεν έφερε την Lotus στην 5η θέση και διέσωσε την τιμή των Βρετανικών χρωμάτων καθώς ο πρώτος Βρετανός πιλότος, Λιούις Χάμιλτον τερμάτισε στην 8η θέση. Όχι η καλύτερη δυνατή μέρα για τους Βρετανούς.
Μια από τις σκηνές που θα συζητηθούν είναι η σύγκρουση των Πέρεζ και Μαλντονάντο με τον Μεξικάνο της Sauber να εμφανίζεται ενοχλημένος από την αθλητική συμπεριφορά του οδηγού από τη Βενεζουέλα.
Στις δηλώσεις που πήρε ο Τζάκι Στιούαρτ από τους πιλότους στο βάθρο ο Γουέμπερ ήταν χειμαρρώδης: «Έχω σημειώσει μερικές νίκες αλλά αυτή εδώ θα περάσει λίγο περισσότερο να κατασταλάξει μέσα μου. Νόμιζα ότι δεν μπορώ να κοντράρω το Φερνάντο αλλά τελικά η στρατηγική μας στα ελαστικά μου έδωσε αυτή τη δυνατότητα. Στο πρώτο μέρος του αγώνα σκεφτόμουν ότι ο Αλόνσο είναι σε εξαιρετική κατάσταση αλλά τελικά στο φινάλε τα πράγματα γύρισαν υπέρ μου και τώρα βρίσκομαι στο φεγγάρι. Έχω πάρει δυο νίκες φέτος χρειάζομαι σταθερότητα στα αποτελέσματα».
Ο Φερνάντο Αλόνσο που έχασε τη νίκη πάνω στο νήμα δε φάνηκε ιδιαίτερα στενοχωρημένος από τη δεύτερη θέση: «Είμαι χαρούμενος με τη 2η θέση. Τώρα επειδή μόλις έχω τερματίσει και έχασα το προβάδισμα στο τέλος νιώθω περίεργα που δεν κέρδισα. Αλλά σε μια ώρα θα είμαι πολύ χαρούμενος με το αποτέλεσμα. Το μονοθέσιο ήταν καλό και στη Βαλένθια και εδώ παρότι η πίστα έχει τελείως διαφορετικές απαιτήσεις. Είμαι πολύ ικανοποιημένος από την πρόοδο στο μονοθέσιο. Τώρα απομένει το ύστατο βήμα ώστε να εξαφανίσουμε τη διαφορά από τις Red Bull και να είμαστε ταχύτεροι σε κάποιες συνθήκες. Αυτός είναι ο βασικός μας στόχος και σήμερα μπορεί να χάσαμε επτά βαθμούς σε σχέση με το Μαρκ αλλά αυξήσαμε τη διαφορά από τους υπόλοιπους ανταγωνιστές μας».
Από την πλευρά του ο Φέτελ εκφράστηκε ομαδικά: «Είμαι περήφανος για την ομάδα σήμερα και για το Μαρκ που άξιζε τη νίκη. Το αποτέλεσμα είναι πολύ καλό για μας. Δεν εκκίνησα καλά έδωσα μάχη για την 4η θέση και κατάφερα τελικά να επικρατήσω του Μάσα αλλά δεν είχα την δυνατότητα να φτάσω τον Αλόνσο στο τέλος».
Επόμενος αγώνας το Γερμανικό GP στις 22 Ιουλίου.
Συνολικά τα αποτελέσματα και η βαθμολογία διαμορφώθηκαν ως εξής:
Θέση Πιλότος Ομάδα Χρόνος |
1. Webber Red Bull-Renault 1’25:11.288 |
2. Alonso Ferrari + 3.060 |
3. Vettel Red Bull-Renault + 4.836 |
4. Massa Ferrari + 9.519 |
5. Raikkonen Lotus-Renault + 10.314 |
6. Grosjean Lotus-Renault + 17.101 |
7. Schumacher Mercedes + 29.153 |
8. Hamilton McLaren-Mercedes + 36.400 |
9. Senna Williams-Renault + 43.300 |
10. Button McLaren-Mercedes + 44.400 |
11. Kobayashi Sauber-Ferrari + 45.300 |
12. Hulkenberg Force India-Mercedes + 47.800 |
13. Vergne Toro Rosso-Ferrari + 51.200 |
14. Ricciardo Toro Rosso-Ferrari + 53.300 |
15. Rosberg Mercedes + 57.300 |
16. Maldonado Williams-Renault + 1 γύρος |
17. Kovalainen Caterham-Renault + 1 γύρος |
18. Glock Marussia-Cosworth + 1 γύρος |
19. Pic Marussia-Cosworth + 1 γύρος |
20. De la Rosa HRT-Cosworth + 2 γύρους |
21. Karthikeyan HRT-Cosworth + 2 γύρους |
Ταχύτερος γύρος: Raikkonen, 1:34.661 |
Εγκατέλειψαν: |
Πιλότος Ομάδα Γύρος |
Perez Sauber-Ferrari 14 |
Di Resta Force India-Mercedes 3 |
Petrov Caterham-Renault 1 |
Βαθμολογία: |
Πιλότοι: Κατασκευαστές: |
1. Alonso 129 1. Red Bull-Renault 216 |
2. Webber 116 2. Ferrari 152 |
3. Vettel 100 3. Lotus-Renault 144 |
4. Hamilton 92 4. McLaren-Mercedes 142 |
5. Raikkonen 83 5. Mercedes 98 |
6. Rosberg 75 6. Sauber-Ferrari 60 |
7. Grosjean 61 7. Williams-Renault 47 |
8. Button 50 8. Force India-Mercedes 44 |
9. Perez 39 9. Toro Rosso-Ferrari 6 |
10. Maldonado 29 |
11. Di Resta 27 |
12. Schumacher 23 |
13. Massa 23 |
14. Kobayashi 21 |
15. Senna 18 |
16. Hulkenberg 17 |
17. Vergne 4 |
18. Ricciardo 2 |