Το μοντέλο της παραχώρησης λιμενικών δραστηριοτήτων του ΟΛΘ σε ιδιώτες μέσω μακροχρόνιων συμβάσεων και μάλιστα πριν από το τέλος του έτους φαίνεται ότι επιλέγεται για την «αποκρατικοποίηση» του λιμανιού Θεσσαλονίκης. Πρόκειται για το στίγμα των κυβερνητικών προθέσεων, όπως το έδωσε χθες ο γενικός γραμματέας λιμενικής πολιτικής και λιμένων Αθανάσιος Πάλλης.
«Είμαστε αρκετά μακριά από το ενδεχόμενο αλλαγής του ιδιοκτησιακού καθεστώτος του λιμανιού» σημείωσε κατά την τακτική γενική συνέλευση της ΟΛΘ Α.Ε., για να προσθέσει ότι «η μεταβίβαση ποσοστού 74,27% του ΟΛΘ στο ΤΑΙΠΕΔ δεν συνδέεται με την πώληση μετοχικού πακέτου του δημοσίου σε ιδιώτη. Αυτό είναι ένα δεύτερο, διαφορετικό στάδιο». Εσπευσε πάντως να ξεκαθαρίσει ότι δεν έχουν ληφθεί οριστικές αποφάσεις, καθώς σε εξέλιξη βρίσκεται η ενημέρωση της νέας ηγεσίας του υπουργείου Ναυτιλίας.
Ακρογωνιαίος λίθος, όπως ανέφερε ο ίδιος, μιλώντας για λογαριασμό του Ταμείου Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου (ΤΑΙΠΕΔ), είναι ο ευδιάκριτος διαχωρισμός του ρυθμιστικού ρόλου του λιμένος και της παροχής λιμενικών υπηρεσιών, ενώ προτεραιότητα αποτελεί η τμηματική παραχώρηση δραστηριοτήτων σε ιδιώτες μέσω μακροχρόνιων συμβάσεων.
«Πριν από το τέλος του 2012 μπορούμε και οφείλουμε να ξεκινήσουμε τις παραχωρήσεις» τόνισε ο κ. Πάλλης, εκφράζοντας μάλιστα την προσωπική του άποψη ότι αν προχωρούσαν οι παραχωρήσεις θα εξέλιπε η αναγκαιότητα να προχωρήσει η πώληση μετοχών μελλοντικά.
Μεταξύ άλλων, ο κ. Πάλλης προανήγγειλε συγχωνεύσεις οργανισμών λιμένων στη Βόρεια Ελλάδα, καθώς, όπως είπε, «με εξαίρεση τη Θεσσαλονίκη, τα λιμάνια της περιοχής δεν μπορούν από μόνα τους να προχωρήσουν στις αλλαγές που θέλουμε».
Από την πλευρά του ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΘ Στέλιος Αγγελούδης, ο οποίος μετά την προεκλογική διακοπή των προεδρικών του καθηκόντων επέστρεψε στη διοίκηση με τη διπλή του ιδιότητα, σημείωσε ότι «αν δεν τολμήσουμε το λιμάνι θα μείνει πίσω», εξηγώντας ότι μια τέτοια προσπάθεια δεν βλάπτει ούτε τον δημόσιο χαρακτήρα του λιμανιού ούτε τα εργασιακά δικαιώματα. «Ο έλεγχος της ευρύτερης λιμενικής λειτουργίας να παραμείνει στο Δημόσιο, αλλά δεν μπορεί να μην επιτρέπεται, όπως συμβαίνει στα ξένα λιμάνια, να ενταχθούν ιδιώτες με την παραχώρηση λιμενικών υπηρεσιών και χρήσεων, που θα επενδύσουν και θα βοηθήσουν την ανάπτυξη» τόνισε.
Μιλώντας για τις επόμενες ενέργειες της διοίκησης σημείωσε ότι θα κινηθεί σε συνεννόηση με τον βασικό μέτοχο, ώστε να ξεκολλήσει το έργο της επέκτασης της 6ης προβλήτας. Οι επιλογές είναι δύο: είτε επαναπροκήρυξη του σχετικού διαγωνισμού -έπειτα από την αδυναμία του πρώτου μειοδότη (Μοχλός)-, με την κατασκευή όμως να πηγαίνει πίσω ενάμιση χρόνο, είτε συνέχιση του διαγωνισμού με τον δεύτερο μειοδότη (Ακτωρ), όπως προβλέπει ο νόμος.
Εγκρίθηκε και η διανομή μερίσματος 0,40 ευρώ ανά μετοχή για την περασμένη χρήση.